Enige ervaring met deze fondsen
TIP
Enige ervaring met deze fondsen
Wie kent deze?
KBC EQ Commodities & Materials kap Kopen of Verkopen?
KBC EQ New Market Kap Kopen of Verkopen?
KBC EQ Fund Turkey Kap Kopen of Verkopen?
Of aankopen in een periodiek beleggingsplan dus maandelijks geld instorten?
KBC EQ Commodities & Materials kap Kopen of Verkopen?
KBC EQ New Market Kap Kopen of Verkopen?
KBC EQ Fund Turkey Kap Kopen of Verkopen?
Of aankopen in een periodiek beleggingsplan dus maandelijks geld instorten?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Enige ervaring met deze fondsen
De bovengenoemde fondsen zijn echte banqaire fondsen.
Dit wil zeggen serieuze instapkosten....terwijl er vaak veel betere fondsen zijn niet gebonden aan een bank met zo goed als geen instap kosten.
Wil je echt bij KBC producten blijven ....wel ze zijn sterk in de volgende fondsen op voorwaarde dat je ze kunt aankopen met max 1% kost. Dring aan....zeker als het geld is die al bij KBC staat en als het ware herbelegd wordt.
-renta fondsen =obligaties van een bepaald land. het is nu wel niet echt het moment om obligaties te kopen maar misschien is het zweedse renta fonds nog de moeite omwille van de munt
-ze zijn ook goed in fondsen waarachter bankpapier zit ; bv finacial opp. fonds.
-hun water en ecologie fonds doet het ook goed....maar ja dit zijn wel al nauwe sectoren maar blijkbaar heb je daar geen schrik van gezien je turkije kiest
??
-Ze hebben ook een goed Bel20 achtig fonds:flanders equity. Opgelet staat al zeer hoog maar gezien het bankpapier die erin zit kan dit nog hoger of weer vallen als die bankunie tegenslaat.
-Tenslotte nog even hun High dividend aandelen fonds vermelden; één van de betere maar op het moment van een echte rente stijging is dit een minder goed product om in te zitten.
Dit wil zeggen serieuze instapkosten....terwijl er vaak veel betere fondsen zijn niet gebonden aan een bank met zo goed als geen instap kosten.
Wil je echt bij KBC producten blijven ....wel ze zijn sterk in de volgende fondsen op voorwaarde dat je ze kunt aankopen met max 1% kost. Dring aan....zeker als het geld is die al bij KBC staat en als het ware herbelegd wordt.
-renta fondsen =obligaties van een bepaald land. het is nu wel niet echt het moment om obligaties te kopen maar misschien is het zweedse renta fonds nog de moeite omwille van de munt
-ze zijn ook goed in fondsen waarachter bankpapier zit ; bv finacial opp. fonds.
-hun water en ecologie fonds doet het ook goed....maar ja dit zijn wel al nauwe sectoren maar blijkbaar heb je daar geen schrik van gezien je turkije kiest

-Ze hebben ook een goed Bel20 achtig fonds:flanders equity. Opgelet staat al zeer hoog maar gezien het bankpapier die erin zit kan dit nog hoger of weer vallen als die bankunie tegenslaat.
-Tenslotte nog even hun High dividend aandelen fonds vermelden; één van de betere maar op het moment van een echte rente stijging is dit een minder goed product om in te zitten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waar kan ik dan het best fondsen kopen of iets dergelijks met weinig instapkosten?
O.a. Rabobank biedt veel fondsen aan zonder instapkosten. Dat scheelt al veel op het einde van de rit.klt2013 schreef:Waar kan ik dan het best fondsen kopen of iets dergelijks met weinig instapkosten?
Je kan de details per fonds op hun website zien onder "Complete Funds".
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
medirect, keytrade, rabobank en deutsche bankklt2013 schreef:Waar kan ik dan het best fondsen kopen of iets dergelijks met weinig instapkosten?
En welk zijn volgens jullie aantrekkelijke fondsen? Ik zou er wel een aantal willen aankopen in een beleggingsplan, dus maandelijkse beetje geld insteken. Zou er dan ook graag hebben die zeer goed gespreid zijn.
Zijn dat dan kapitaalgarantiefondsen dus waarbij het ingelegd kapitaal op het eind van de rit gegarandeerd word uitbetaald. Als er niets misloopt hé? 

Deze fondsen hebben geen kapitaalgarantie, er is ook geen vaste termijn. Je kan dus jaren blijven aankopen/verkopen. Het einde van de rit bepaal je dus zelf.
Aangezien je spreekt over kapitaalgarantie, kan ik afleiden dat je een defensief belegger bent.
Kies dan voor:
LU0171283459 Blackrock Global Allocation (te vinden bij Rabo en andere (internet)banken)
LU0431139764 Ethna Aktiv (te vinden bij DB, MeDirect, Keytrade)
LU0574765839 Petercam Patrimonial
LU0454740118 Robeco High Yield Bonds (geen defensief fonds, maar wel 4%/jaar netto)
Sommige gaan Carmignac Patrimoine (FR0010135103) aanraden, die heeft in het verleden goed gepresteerd, nu wat minder, maar je zit dan met extra administatie voor je belastingsaangifte, aangezien deze speciale regeling hebben in Frankrijk en je deze inkomsten moet aangeven.
Als je instapt, doe dit dan ook maandelijks (best op een dieptepunt) en ook in meerdere fondsen (spreiding).
Op morningstar.be, trustnetoffshore.com kan je een portefeuille samenstellen, waardoor je een overzicht hebt van de situatie.
Aangezien je spreekt over kapitaalgarantie, kan ik afleiden dat je een defensief belegger bent.
Kies dan voor:
LU0171283459 Blackrock Global Allocation (te vinden bij Rabo en andere (internet)banken)
LU0431139764 Ethna Aktiv (te vinden bij DB, MeDirect, Keytrade)
LU0574765839 Petercam Patrimonial
LU0454740118 Robeco High Yield Bonds (geen defensief fonds, maar wel 4%/jaar netto)
Sommige gaan Carmignac Patrimoine (FR0010135103) aanraden, die heeft in het verleden goed gepresteerd, nu wat minder, maar je zit dan met extra administatie voor je belastingsaangifte, aangezien deze speciale regeling hebben in Frankrijk en je deze inkomsten moet aangeven.
Als je instapt, doe dit dan ook maandelijks (best op een dieptepunt) en ook in meerdere fondsen (spreiding).
Op morningstar.be, trustnetoffshore.com kan je een portefeuille samenstellen, waardoor je een overzicht hebt van de situatie.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
ook voor ethna moet je aangifte doen.
Bedankt voor de aanvulling, persoonlijk nog geen ervaring mee.
Hoe weet je voor welke fondsen je aangifte moet doen, en hoe zit dat juist?
Normaal zie je die info bij het aankopen van het fonds. Op de website van carmignac bijvoorbeeld (http://www.carmignac.be/nl/simulateur.htm" onclick="window.open(this.href);return false;), kan je elk jaar een rekenmodule terugvinden, die op basis van je aangekochte delen, aangeeft hoeveel je moet aangeven en in welk vak je dit kan invullen.
Voorbeeld voor 2012:
Voorbeeld voor 2012:
Fonds Carmignac Euro-Patrimoine EUR
Aantal deelbewijzen (X,XXX) : 10
Aan het einde van het jaar 2012 was u in het bezit van 10 stukken Carmignac Euro-Patrimoine EUR
Het bedrag in dividenden (aandelen) waargenomen in 2012 is 58,564 €. (Deel I, Vak VII. A. 2. d) 1°)
Het bedrag in vastrentende (obligaties) en monetaire beleggingen waargenomen in 2012 is 0,381 €. (Deel I, Vak VII. A. 2. d) 2°)
Het spijtige van de zaak is dat kapitaalgarantiefondsen niet zoveel opbrengen. Kosten zijn hoger bij instap (3 à 4%). Op deze website en op mijnkapitaal.be zijn er al artikels over verschenen. Je kunt dan nog beter je geld op een spaarrekening plaatsen à 1,5 tot 2%.klt2013 schreef:Zijn dat dan kapitaalgarantiefondsen dus waarbij het ingelegd kapitaal op het eind van de rit gegarandeerd word uitbetaald. Als er niets misloopt hé?
Kan ik over meespreken, nettorendement van 0,35%/jaar (na aftrek kosten), heeft me wel de ogen doen openen. Nulrisico is ook nulresultaat.
ik heb een carmignac potrimoine via argenta moet ik die dan ook aangeven aan de belastingen?