ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Elke detailhandel die klein electro verkoopt is alleen verplicht om binnen de maand na aankoop gratis om te ruilen (voor zover voorradig),na die maand wordt er verwezen naar de garantiebepalingen ingesloten in de doos. En die bepalingen zijn voor alle artikelen anders. Voor het ene moet je contact opnemen met de fabrikant (alwaar dan duidelijk een contacttelefoon of mailadres staat), voor het andere moet je terugsturen naar de hoofdzetel van het bewuste warenhuis. Daar bestaat geen universele wettelijke regel voor.
Je kan dus niet met een stofzuiger of scheerapparaat, dat niet meer verkocht wordt, teruggaan naar die winkel. Uiterlijk de eerste maand als er nog genoeg dezelfde artikelen in de toonbank liggen.
En welke wet stelt dit nieuw gegeven?
Geen enkele zelf bijgesloten garantiebepaling gaat nl. boven de Belgische wetgeving.
Een verkoper/fabrikant mag de minimale wettelijke bepaling uitbreiden en dan zijn voorwaarden stellen doch nooit onder de minimale wettelijke Belgische garantie (indien gekocht in België) gaan.
Daarom dat ik ook duidelijk gesteld heb dat de fabrikantengarantie 5 jaar is (een uitgebreide garantie dus) maar het artikel stuk ging binnen de wettelijke Belgische termijn.
Bij deze schaft U gewoon een garantie van meer dan een maand af.

Colruyt zal U graag horen spreken, daar ligt nl. niets in "de toonbank" wat betreft elektro.
Misschien dat de regels in Indiase nachtwinkels anders zijn maar daar wens ik mij niet over uit te spreken noch wat men daar met bananen doet.
Geen enkele zelf bijgesloten garantiebepaling gaat nl. boven de Belgische wetgeving.
Een verkoper/fabrikant mag de minimale wettelijke bepaling uitbreiden en dan zijn voorwaarden stellen doch nooit onder de minimale wettelijke Belgische garantie (indien gekocht in België) gaan.
Daarom dat ik ook duidelijk gesteld heb dat de fabrikantengarantie 5 jaar is (een uitgebreide garantie dus) maar het artikel stuk ging binnen de wettelijke Belgische termijn.
En dit is al helemaal je reinste onzin.Uiterlijk de eerste maand als er nog genoeg dezelfde artikelen in de toonbank liggen.

Bij deze schaft U gewoon een garantie van meer dan een maand af.

Colruyt zal U graag horen spreken, daar ligt nl. niets in "de toonbank" wat betreft elektro.
Misschien dat de regels in Indiase nachtwinkels anders zijn maar daar wens ik mij niet over uit te spreken noch wat men daar met bananen doet.
Klopt niet hoor: er zijn er wel die proberen dit van zich af te schuiven als zijnde alleen de "fabrieksgarantie" is geldig en dat zou voor alles artikelen anders zijn.NogeenDbl schreef: ↑6 augustus 2017, 20:28 Elke detailhandel die klein electro verkoopt is alleen verplicht om binnen de maand na aankoop gratis om te ruilen (voor zover voorradig),na die maand wordt er verwezen naar de garantiebepalingen ingesloten in de doos. En die bepalingen zijn voor alle artikelen anders. Voor het ene moet je contact opnemen met de fabrikant (alwaar dan duidelijk een contacttelefoon of mailadres staat), voor het andere moet je terugsturen naar de hoofdzetel van het bewuste warenhuis. Daar bestaat geen universele wettelijke regel voor.
Maar de wet zegt duidelijk dat in ons land voor alle electro toestellen (en ook alle ander roerend goed) dezelfde garantiebepalingen gelden.
Namelijk: 2 jaar vanaf de levering en de eerste 6 maanden moet de klant niets kunnen bewijzen, nadien moet hij kunnen aantonen dat het gebrek bestond bij de aankoop.
En het is de winkelier die het nodige moet doen voor de garantieregeling met zijn klant.
https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... r/garantie
En voor wie het nog niet kende: er is een gemakkelijk manier om de garantieregels van buiten te leren:
https://www.youtube.com/watch?v=IAoeWvn5lqI
De wet werd hier al letterlijk aangehaald en gelinkt hoor.
De reactie van n'dbi is overigens zo belachelijk dat de enige bedoeling kan zijn de discussie af te leiden naar niet ter zake doende discussies. Best negeren dus en in de (al dan niet werkende) ijskast steken (bij de andere trollen).
De reactie van n'dbi is overigens zo belachelijk dat de enige bedoeling kan zijn de discussie af te leiden naar niet ter zake doende discussies. Best negeren dus en in de (al dan niet werkende) ijskast steken (bij de andere trollen).
Ik durf wel luidop zeggen 'amai hier' of 'ja, deze kerel!'Fakkel schreef:Ik snap niet dat jullie daar geen opmerking op maken. Als ik zo'n dingen zie, zeg ik gegarandeerd heel luid "marginaal", ofwel, als er goed wat volk in de buurt is, "amaai mensen, we moeten rap zijn als we iets willen proeven, er is er hier enen zijn zakken aan het vullen".
Maar echt mensen aanspreken doe ik ook niet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Een prijzenoorlog tussen supermarkten lijkt voordelig voor de consument maar uiteindelijk betaalt het personeel het gelag. De supermarkten maken dan immers minder winst en compenseren dat door personeel te ontslaan.
Waar ik ook van verschoot is dat sommige items in de Carrefour express 35 procent duurder zijn dan het marktgemiddelde..
Reden te meer om toch 5 minuten langer te wandelen
Spinazie pizza van dr oetker.
in de gewone carrefour 1,86 euro
In de carrefour express 2,5 euro
Groot verschil imo
Reden te meer om toch 5 minuten langer te wandelen
Spinazie pizza van dr oetker.
in de gewone carrefour 1,86 euro
In de carrefour express 2,5 euro
Groot verschil imo
Heb daar nog geen enkele camera zien hangen.Nefertari schreef: ↑6 augustus 2017, 10:45 Hangen er bij de plaatselijke Colruyt winkels van de mede-spaargidsers dan geen bewakingscamera's?
Tijdens het aanschuiven aan de kassa's kunnen alle klanten zien wie 'met honger' komt winkelen. En achter de schermen zullen er nog veel meer beelden te zien zijn, zodat ze heel goed weten welke klanten daar een gewoonte van maken.
Wel beenhouwers die daar opvallend veel in de buurt van die hapjes rondlopen
Weet niet of iemand die zijn kas volslaagt iets strafbaars doet, het is misschien wel een onbeschofte en ongelikte beer, maar overtreedt die persoone een wet ?
Heb er al bij Delhaize, aarDbeien zien eten, daar zit geen plastiek over die bakjes, en dat vind ik dan wel diefstal. Er zijn zelfs lozers die een paar aardbeien in hun jas steken.
Ik heb daar ook nog geen camera's gezien; ze zullen dus goed verstopt zijn.paul schreef: ↑19 augustus 2017, 00:44Heb daar nog geen enkele camera zien hangen.Nefertari schreef: ↑6 augustus 2017, 10:45 Hangen er bij de plaatselijke Colruyt winkels van de mede-spaargidsers dan geen bewakingscamera's?
Tijdens het aanschuiven aan de kassa's kunnen alle klanten zien wie 'met honger' komt winkelen. En achter de schermen zullen er nog veel meer beelden te zien zijn, zodat ze heel goed weten welke klanten daar een gewoonte van maken.
...
Weet niet of iemand die zijn kas volslaagt iets strafbaars doet, ...
Maar wat ik wél in onze plaatselijke Colruyt zie tijdens het aanschuiven: boven de kassa's hangen kleine TV schermen, die regelmatig van beeld wisselen en waarop de winkelgangen te zien zijn met winkelende klanten.
En neen: er is niks strafbaars aan, om je vol te proppen met wat er aangeboden wordt om te proeven.
Die bewakingscamera's zijn er dan ook niet voor die mensen, maar om winkeldieven te betrappen, zoals deze:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... pakt.dhtml
dat klopt van die camera beelden, die zijn dan meestal in hoofdzaak door de klanten te zien ' afschrikkingseffect
maar de topper van colruyt is hun "staande" kassiers en kassieres, en geen vaste toog. Beperkt diefstal enorm
maar de topper van colruyt is hun "staande" kassiers en kassieres, en geen vaste toog. Beperkt diefstal enorm
Whoeha, Carrefour! Ze garanderen de laagste prijzen op courante producten en dit, hou je vast, tot begin september. Ben benieuwd hoe en aan wie je moet bewijzen dat je hetzelfde product elders goedkoper hebt gezien. De laatste keer dat ik er kwam, kocht ik iets in reclame. Toen ik er hen attent op maakte dat ze de verkeerde prijs aanrekenden, bleek -nadat de magazijnverantwoordelijke erbij was gehaald etc. etc.- dat de aanbieding pas geldig was vanaf de dag nadien, maar ze hadden het alvast opgehangen boven het rek. Ik kreeg het verschil niet terug, de datum stond nl. in het klein vermeld.
Colruyt personeel is heel wat soepeler.
Er stond vorige week GIN in promotie en aangezien ik er wel interesse in had ben ik gaan kijken in de winkel. Daar was hij tot mijn verbazing niet afgeprijsd.
Ik heb de fles dan toch niet meegenomen maar wel een screenshot gestuurd waarin de GIN in een andere winkel wel in promotie stond. Van Colruyt nog geen reactie terug gekregen.
Ik heb de fles dan toch niet meegenomen maar wel een screenshot gestuurd waarin de GIN in een andere winkel wel in promotie stond. Van Colruyt nog geen reactie terug gekregen.
Vriend van mij is Colruyt gerant en vertelt graag verhalen daarover.paul schreef: ↑19 augustus 2017, 00:44Heb daar nog geen enkele camera zien hangen.Nefertari schreef: ↑6 augustus 2017, 10:45 Hangen er bij de plaatselijke Colruyt winkels van de mede-spaargidsers dan geen bewakingscamera's?
Wel beenhouwers die daar opvallend veel in de buurt van die hapjes rondlopen
Weet niet of iemand die zijn kas volslaagt iets strafbaars doet, het is misschien wel een onbeschofte en ongelikte beer, maar overtreedt die persoone een wet ?
Heb er al bij Delhaize, aarDbeien zien eten, daar zit geen plastiek over die bakjes, en dat vind ik dan wel diefstal. Er zijn zelfs lozers die een paar aardbeien in hun jas steken.
Proevertjes hunters hebben ze in elk filiaal, vooral in de buurt van de wijn zijn er enkele 'vaste klanten' die rap rap een fles uitdrinken. Die doen idd niets strafbaar, zolang ze zelf geen flessen opentrekken.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash