ERGO samenvatting vragen?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: ERGO samenvatting vragen?
Probleem is dat je bij het premievrij maken, je niet houdt aan de klassieke tak 21.nuyttie schreef:Eens je één premie betaald hebt, is het kwaad al geschied. Volgens mij is het beste wat je dan doet is de polis gewoon premievrij maken (je stort niets meer bij maar laat het reeds gestorte bedrag staan).
Bericht aan StudentKritiek : verkoop dit niet aan familie en vrienden. Vroeg of laat krijg je er spijt van (op het moment dat uitkomt dat er tal van verborgen kosten zijn). Het gaat hier over geld, en in westvlaanderen zegt men "geld is een lelijke beeste".
Hierdoor gaat er dan elk jaar een bepaald bedrag als boete af van je pensioenplan.
Bovendien kan je de verplichte verzekering niet weg doen. Hierdoor dient deze betaald te worden met de reeds gestorte bedragen
Na zoveel jaar heb je dan bijna niks meer er in zitten.
Er zijn wel mogelijkheden om je contract om te zetten naar een andere bank bijvoorbeeld.
Maar ook dit is niet heel gemakkelijk, daar zij werken met een combinatie van een tak 21 en een fonds.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
mijn eerste zinnetje klopt dus nog meer 

Hoe weet je dat believer 22 jaar is, we weten toch ook nie of yaris een vrouw of een man isStudentKritiek schreef:
En ik heb door die eindeloze threads gelezen, maar veel verstandiger ben ik er niet van geworden. Maar het is wel duidelijk dat de mensen er genoeg van hebben op dit forum, ik hoop verder dan ook niet al te veel reacties uit te lokken van mensen zoals de persoon met zijn OMG, iets wat ik behoorlijk jong van geest vind (en dat te moeten horen van een 22-jarige).

Ik denk dat de 22 jaar op zichzelf slaatdries944 schreef:Hoe weet je dat believer 22 jaar is, we weten toch ook nie of yaris een vrouw of een man is
Eum en waarom zou hij da doen? Das toch erover
Ik snap het allezins niet meer ze.
Ik snap het allezins niet meer ze.
Het opvallende bij het opstarten van telkens weer nieuwe Ergo-topics is:
1. Het uitzonderlijk beleefdheidsgehalte.
2. Telkens weer een verse Nieuwbie.
Diegene die het item opstart, weet perfect dat het topic zal "ontaarden" in een scheldpartij. Als het vuurtje goed brandende is, verdwijnt die starter meestal in het niets.
M.i zijn er dus drie mogelijke beweegredenen om telkens weer de stok in het hoenderhok te gooien;
1. De topicstarter wil dat er over Ergo gesproken wordt, positief of negatief maakt niets uit; het blijft reclame.
2. De topicstarter behoort tot de Ergo-concurrentie en wil hun producten in een kwaad daglicht stellen.
3. De topicstarter is een verbitterde ex-Ergo-medewerker en tracht op die wijze wraak te nemen.
Let wel, ik kan er mijlen ver naast zitten. Het is een beetje zoals speculeren op aandelen
1. Het uitzonderlijk beleefdheidsgehalte.
2. Telkens weer een verse Nieuwbie.
Diegene die het item opstart, weet perfect dat het topic zal "ontaarden" in een scheldpartij. Als het vuurtje goed brandende is, verdwijnt die starter meestal in het niets.
M.i zijn er dus drie mogelijke beweegredenen om telkens weer de stok in het hoenderhok te gooien;
1. De topicstarter wil dat er over Ergo gesproken wordt, positief of negatief maakt niets uit; het blijft reclame.
2. De topicstarter behoort tot de Ergo-concurrentie en wil hun producten in een kwaad daglicht stellen.
3. De topicstarter is een verbitterde ex-Ergo-medewerker en tracht op die wijze wraak te nemen.
Let wel, ik kan er mijlen ver naast zitten. Het is een beetje zoals speculeren op aandelen

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
graag terug over inhoud en niet over personen
Mijn familie is ook verzekerd bij mijn werk incl. TAK21-23 en tot nu toe geen problemen hoor, integendeel.Yaris schreef:Spreekwoord: "Met je familie wandelen, met vreemden handelen."nuyttie schreef:Bericht aan StudentKritiek : verkoop dit niet aan familie en vrienden.
Die oude SUV- contracten van het vroegere HMI zijn tenminste nog min of meer doorzichtig. Met een simpele spreadsheet kun je uitrekenen hoeveel kosten er zijn. Ik heb van enkele pas gepensioneerden de afrekening mogen bekijken, en inderdaad, de kosten liggen boven de 30% !
Winstdeelname: 1,5 euro (was dat geen rijke firma?)
Opbrengst: Van 1% tot niets van de (mondeling) beloofde 4,5 en 3,5% , gewoon het geld terug dat ze er ooit ingestoken hebben.
Dus dik verlies door de inflatie.
Dit zijn bewijzen.
Jammer dat ik de exacte cijfers niet mag publiceren.
Nog iemand met zulke succesverhalen? Altijd welkom.
Opbrengst: Van 1% tot niets van de (mondeling) beloofde 4,5 en 3,5% , gewoon het geld terug dat ze er ooit ingestoken hebben.

Dit zijn bewijzen.
Hopelijk voor jou snappen ze er niet zo veel van als ze hun geld krijgen uitgekeerd...nuyttie schreef:Mijn familie is ook verzekerd bij mijn werk incl. TAK21-23 en tot nu toe geen problemen hoor, integendeel.Yaris schreef: Spreekwoord: "Met je familie wandelen, met vreemden handelen."
Wij werken wel niet voor Ergo. Geen paniek dus.
Oh haha, dat had ik verkeerd begrepennuyttie schreef:Wij werken wel niet voor Ergo. Geen paniek dus.

Toen ik mijn Ergo verkoper daar eens op wees zei hij dan droogweg: je hebt toch je jaarlijkse belastingsvemindering. Zij gaan er dus van uit dat de staat voor de winst van hun producten moet zorgen.Believer schreef:Die oude SUV- contracten van het vroegere HMI zijn tenminste nog min of meer doorzichtig. Met een simpele spreadsheet kun je uitrekenen hoeveel kosten er zijn. Ik heb van enkele pas gepensioneerden de afrekening mogen bekijken, en inderdaad, de kosten liggen boven de 30% !
Opbrengst: Van 1% tot niets van de (mondeling) beloofde 4,5 en 3,5% , gewoon het geld terug dat ze er ooit ingestoken hebben.Dus dik verlies door de inflatie.
Dit zijn bewijzen.
Een opmerking in die aard heb ik jaren geleden ook eens gehoord in een bankkantoor ivm een langetermijnsparen (denk dat die op dat moment minder opbrachten dan niet-fiscale tak 21 en ik mij daar vragen bij stelde), dus is niet alleen ERGO die vindt dat ze de belastingsvermindering mogen beschouwen als een reden waarom hun product minder mag opbrengen.
StudentKritiek schreef:@Yaris Het is geen kwestie van dat ik wil dat jullie mij opleiding moeten geven, maar het is uiteraard zo dat de opleiding die zij mij gaan geven enkel zal bestaan uit de positieve aspecten en dus geen realistische kijk zal zijn op wat er eigenlijk in de werkelijkheid gebeurt.
En ik heb door die eindeloze threads gelezen, maar veel verstandiger ben ik er niet van geworden. Maar het is wel duidelijk dat de mensen er genoeg van hebben op dit forum, ik hoop verder dan ook niet al te veel reacties uit te lokken van mensen zoals de persoon met zijn OMG, iets wat ik behoorlijk jong van geest vind (en dat te moeten horen van een 22-jarige).
Ik heb effectief nog niets verkocht van producten, ik heb zelfs nog geen opleiding genoten. Het enige waar ik achter wou komen was de echte voorstelling van het product, maar het is precies verkeerd van mij om te denken dat ik hier een antwoord zal vinden op mijn echte vraag. De mensen staan al rechtstreeks met "boe"-geroep klaar als de naam ERGO zelfs maar valt.
Toch bedankt voor de snelle reacties
PS: Het enige dat ik uit de andere threads heb kunnen halen is:
- Ergo is een wazig bedrijf.
- kosten waar niet over wordt gesproken.
- De manier van aanpak is bedenkelijk.
Om even te antwoorden op jou vraag en het product Secure P&P
Het product Secure P&P bestaat nl. uit 4 onderdelen:
- Klassieke Levensverzekering (TAK 21)
- TAK 23
- Verzekering ongeval
- Verzekering invaliditeit
1. Klassieke Levensverzekering
De klassieke Levensverzekering is een levensverzekering waarbij een gegarandeerd rendement wordt op gegeven. Dit vooral alle stortingen zowel in het verleden, heden als de toekomst. Voordeel hiervan is dat je vooraf met 100% zekerheid kunt bepalen wat het bedrag zal zijn dat je krijgt uitgekeerd. Nadeel hiervan is het kostenplaatje. Doordat het risico bij de verzekeraar ligt en hij er voor moet zorgen dat hij de volledige looptijd een vast rendement gegarandeerd is dit natuurlijk duurder dan een Universal Life waarbij het rendement jaarlijks wordt aangepast. Het is een keuze dat je moet maken tussen zekerheid met een kost vs potentieel minder rendement met lagere kost. Universal life-verzekeringen zijn van nature transparanter. De klant volgt immers de stand van zijn rekeningtegoed op de voet, en ziet in een oogopslag welke kosten er aangerekend worden. Bij een klassieke levensverzekering daarentegen ligt de klemtoon eerder op de uitkeringen waarop de verzekerde uiteindelijk recht heft. Wat er onder de motorkap allemaal zit, krijgt hij niet onmiddellijk te zien, tenzij hij erom vraagt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat tal van verzekeraars voor hun klassieke levensverzekeringen vaak hogere kosten aanrekenen dan voor hun universal life-overeenkomsten.
2. TAK 23
Een verzekeraar mag op een levensverzekering incassokosten inhouden. Incassokosten zijn kosten dat de maatschappij verwacht te hebben voor jou contract. Bij Ergo is dit 30% of 40% afhankelijk van het contract. Dit afgehouden percentage gaat Ergo op zijn beurt in een TAK 23 beleggingsproduct gaan investeren en op het einde van het jaar als winstdeelname gaan uitkeren aan jou. Die 30% of 40% zal je niet kwijt zijn, maar worden in dat beleggingsfonds geinvesteerd. Nadeel: beleggingen zijn op de beurs, die gaan op en neer. Dit kan dus grote winsten betekenen, maar ook potentiele verliezen. Voordeel: doordat het teruggekeerde bedrag als winstdeelname wordt uigekeerd, zijn hier geen belastingen op verschuldigd.
3. Verzekering ongeval
Dit voorziet een dekking in het geval je door een ongeval ofwel 100% fysiologisch invalide wordt verklaard of overlijd. In beide gevallen zal er een eenmalige premie worden uitgekeerd
4. Verzekering invaliditeit
Dit voorziet een dekking indien je voor meer dan 3 maanden meer dan 25% fysiologisch of economisch invalide bent. Adv het percentage invaliditeit wordt bepaald welk percentage van de permie wordt betaald door de verzekering invaliditeit.
5. Opmerkingen:
- punt 3 en 4 de bijkomende verzekeringen zitten in het product Secure P&P, maar zijn niet verplicht. Indien je dit niet wenst kun je nog steeds voor de combinatie 1&2 gaan
- De eenmalige belasting die je op je 60ste aan de staat moet betalen is enkel van toepassing op punt 1 het klassiek leven. punt 2 is toch enkel "winst" dat je mee neemt.
- TAW is zeker in de begin jaren heel laag, verbeterd na 10 jaar, maar blijft heel onvoordelig je contract af te kopen
- Rendement Golden Future geannualiseerd is 3,26% (jaarlijks rendement over 10 jaar)
- Premieloos stellen zorgt er voor dat je gespaarde kapitaal daalt: (HHet kostenpercentage op de reserve bedraagt 1.35% voor een aanvangsleeftijdvan 25 jaar en een duur van 40 jaar. Voor een aanvangsleeftijd van 45 jaar en een duur van 20 jaar bedraagt het kostenpercentage 2.06%.
6. Uitbetalingen:
a. Leven:
- bedrag klassiek leven (bedrag op contract)
- Winst deelname
- Uitbetaling fonds
b. Overlijden voor 65:
meteen
- Voorzorgsom = 1/2 (bedrag klassiek leven op contract), vanaf 55 jaar verminderd dit bedrag met 10% per jaar
- uitbetaling fonds op datum overlijden
- Bijkomende verzekering ongeval (indien het om een ongeval gaat en de verzekering is afgesloten)
op de datum dat de verzekerde 65 zou moeten worden:
- bedrag klassiek leven (bedrag op contract)
- Winst deelname
Opmerking: bij overlijden zijn er dus 2 uitbetalingen 1 maal op het moment je sterft en een tweede maal wanneer de verzekerde 65 zou geworden zijn.
Ik hoop dat ik zo objectief mogelijk het product heb proberen uit te leggen en het een antwoord bidet op jou vraag. Als er mensen zijn die hieromtrent nog vragen of opmerkingen hebben, laat het mij weten, ik wil ze met plezier met je overleggen en hopelijk een antwoord geven.
Laatst gewijzigd door KDegrave op 4 september 2013, 07:37, 4 keer totaal gewijzigd.