Ergo verhoogt premies zonder vragen.
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Ergo verhoogt premies zonder vragen.
Vandaag een brief in de bus gekregen Ergo.
Tengevolge de taxverhoging van de regering verhoogt Ergo doodleuk de premie (fiscaal langetermijnsparen) met 0,9% zonder eerst te vragen, laat staan dat ze rekening houden met uw persoolijke fiscale situatie.
Kan dit zomaar?
Tengevolge de taxverhoging van de regering verhoogt Ergo doodleuk de premie (fiscaal langetermijnsparen) met 0,9% zonder eerst te vragen, laat staan dat ze rekening houden met uw persoolijke fiscale situatie.
Kan dit zomaar?
Re: Ergo verhoogt premies zonder vragen.
Helaas wel. Je denkt toch niet dat ze zelf die 0.9% van de regering uit eigen zak zullen zullen betalen....

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat ze dan het rendement aanpassen; maar het bedrag zelf daar moeten ze afblijven.
Lukske,
Bij alle verzekeringen is taks een afzonderlijk gegeven. Taks kan stijgen of dalen.
Toen de taks bij bvb levensverzekeringen daalde, betaalde elke verzekeringsnemer minder. Niemand heeft toen ooit geklaagd, jij waarschijnlijk ook niet
Dat staat overigens in elke polis vermeld
Bij alle verzekeringen is taks een afzonderlijk gegeven. Taks kan stijgen of dalen.
Toen de taks bij bvb levensverzekeringen daalde, betaalde elke verzekeringsnemer minder. Niemand heeft toen ooit geklaagd, jij waarschijnlijk ook niet

Dat staat overigens in elke polis vermeld

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Eigenlijk moet je het zo bekijken: niet Ergo maar wel de federale regering heeft uw bedrag verhoogd. Ergo voert in deze situatie alleen maar uit en zit hier voor niets tussen.Lukske schreef:Dat ze dan het rendement aanpassen; maar het bedrag zelf daar moeten ze afblijven.
Als de btw stijgt wordt dit ook doorgerekend aan de klant, zelfde principe hier.
Akkoord dat de tax stijgt maar waarom moet de premie dan omhoog?
Ik ga akkoord dat ik op het einde van de rit minder krijg maar die mogelijkheid willen ze me blijkbaar niet gunnen.
De premie die ik bij Ergo meer moet betalen kan ik niet meer storten bij een respectabele maatschappij.
Daarom zeker dat ze o zo graag van die klassieke verzekeringen verkopen ipv universal Life?
Ik ga akkoord dat ik op het einde van de rit minder krijg maar die mogelijkheid willen ze me blijkbaar niet gunnen.
De premie die ik bij Ergo meer moet betalen kan ik niet meer storten bij een respectabele maatschappij.
Daarom zeker dat ze o zo graag van die klassieke verzekeringen verkopen ipv universal Life?
Verhoogt de premie netto ?
Aangezien dit een klassieke verzekering is, is het eindkapitaal vooraf bepaald en om dit te behouden moeten ze taxverhoging doorrekenen in de jaarlijks premie.
Totaal niet flexibel maar in het voordeel van Ergo want ze zijn zeker dat je betaalt; zoniet word je financieel "gestraft".
Ze winnen altijd.
Totaal niet flexibel maar in het voordeel van Ergo want ze zijn zeker dat je betaalt; zoniet word je financieel "gestraft".
Ze winnen altijd.
Lukske, ik merk dat je nu al jaren slechte commentaar post over ERGO, al dan niet terecht (ik ben ook net aangesloten en krijg al schrik). Maar ik zie dat je nog steeds bij ERGO bent? Hoe komt dat als je het toch zo slecht vind?
-
- Full Member
- Contacteer:
Hij is verplicht om bij ERGO te blijven omdat hij anders een zware fiscale boete moet betalen (30%+). Hij moet ook blijven storten omdat er anders ieder jaar 75 EUR aan kosten verdwijnt.
Als ik mijn premie zou laten zakken naar dat van voor de taxverhoging moet ik een reductiepremie betalen en een jaarlijkse "boete" tengevolge de lagere premie.
Verhogen van premie is daarentegen altijd kosteloos, als je bij Ergo van kosteloos mag spreken. Alhoewel je moet opletten; stiekem veranderen ze dan de algemene voorwaarden die gewijzigd kunnen zijn. Zonder premieverhoging gelden altijd de voorwaarden die geldden bij de aanvang van het contract.
Verhogen van premie is daarentegen altijd kosteloos, als je bij Ergo van kosteloos mag spreken. Alhoewel je moet opletten; stiekem veranderen ze dan de algemene voorwaarden die gewijzigd kunnen zijn. Zonder premieverhoging gelden altijd de voorwaarden die geldden bij de aanvang van het contract.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom niet overhevelen naar andere aanbieder? Eenmaal een kost een dan ervan af.AndrewBourgeois schreef:Hij is verplicht om bij ERGO te blijven omdat hij anders een zware fiscale boete moet betalen (30%+). Hij moet ook blijven storten omdat er anders ieder jaar 75 EUR aan kosten verdwijnt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Volgens wat ik begrepen heb zijn dat zo'n hybride producten met een gedeelte verzekering en een gedeelte fonds. Dat kan je dus niet overzetten. Met ERGO verlies je altijd 

- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Is het niet mogelijk de pensioenreserve over te hevelen en de verzekering stop te zetten?
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer: