Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan Fortuneo Bank
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Ervaring bij Fortuneo

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
63 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
radixconvertor
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer radixconvertor
Verstuur privébericht

Re: Ervaring bij Fortuneo

• Citeer

Bericht door radixconvertor » 13 januari 2013, 11:25

Tip@vlo

Er is geen enkel probleem als je een een verstandhouding hebt met een kantoorhouder

vlo
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door vlo » 13 januari 2013, 11:49

radixconvertor schreef:Tip@vlo

Er is geen enkel probleem als je een een verstandhouding hebt met een kantoorhouder
Radixconvertor,

jij bent heel zeker bij de pinken en ik heb ook wel door aan welk draadje je refereert ;) .

Helaas! Het probleem bij Fortuneo is nu net dat ik na twee jaar verwoede pogingen mijn rekeningen niet eens geactiveerd krijg en bijgevolg de kans niet gegund word om welke relatie met welk kantoor dan ook (als ze die al hebben?) uit te bouwen :D .
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...

dries944
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer dries944
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dries944 » 13 januari 2013, 13:49

christofgh schreef:Hun netbanking werkt zo traag, vandaag geld overzetten van de spaar naar de zichtrekening, en dan kun je pas morgen overschrijven naar een andere bank. En die laatste overschrijving kun je niet tergelijkertijd invoeren met de eerst. Want dan krijg je de melding dat er niet genoeg opstaat.

Hun online bankieren is een ramp
Ik heb recent een bedrag overgezet van fortuneo naar moneyou zonder problemen.
Als je geld transfert van de spaar- naar de zichtrekening dan duurde dat 5 minuten tegen dat het op de zichtrekening stond en van de zicht naar moneyou ook ong 5 minuten dat je zag dat je zicht weer op 0 stond. De volgende dag bij moneyou aangekomen. :)
Niet zo snel als rabobank ma das ook de snelste van allemaal.

bruce666
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer bruce666
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bruce666 » 14 januari 2013, 18:13

Mijn advies : blijf er weg. Niets dan ellende.
Post is zogezegd nooit toegekomen, instructies worden niet uitgevoerd.

Fortuneo Bank
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Fortuneo Bank
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Fortuneo Bank » 15 januari 2013, 09:32

Geachte,

Om geld over te schrijven van uw rekeningen, dient u eerst over te schrijven van uw spaarrekening naar uw zichtrekening. De volgende dag is deze overschrijving verwerkt en dan kan u van uw zichtrekening naar uw externe rekening overschrijven. U bevestigd dat wij uw aanvraag hebben genoteerd. Uw dossier zal zich dus nu bevinden bij onze Quality Officer die u zal antwoorden. U kan contact opnemen met onze klantendienst op het nummer 02/225.18.18 van maandag tot vrijdag, van 9u tot 18u om te vernemen wat de status is van de behandeling.

Met vriendelijke groeten,

Fortuneo Bank

heide2
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer heide2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door heide2 » 16 januari 2013, 19:55

Ik ben sinds enkele maanden klant bij Fortuneo.
Ik heb een gewone spaarrekening en een Fidelity spaarrekening.
Bij het openen van de rekeningen zag ik dat er geen kosten waren bij deze rekeningen.
Wat blijkt nu.
Op mijn gewone spaarrekening heb ik amper 0,41 euro intrest, alhoewel er regelmatig tot enkele 1000-en euro spaargeld op de rekening stond.
Op de Fidelity spaarrekening bouwde ik minder spaargeld op. Tot hiertoe slechts 500 euro (ik spaar al enkele maanden). En m'n intrest? Niks... ik moet zelfs 8,41 euro betalen aan de bank. Maak dat mee... je spaart en op het einde van de rit (31 december) moet je de bank betalen voor je spaargedrag.
Ik ben benieuwd wat het antwoord zal zijn van Fortuneo, maar volgens mij is er hier een serieuze fout gemaakt of is het een bedrieglijke financiële intelling.

Fortuneo Bank
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer Fortuneo Bank
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Fortuneo Bank » 18 januari 2013, 10:37

Geachte,

Via een forum is het onmogelijk om u verder te helpen. Om uw dossier te kunnen raadplegen hebben wij uw naam en adres nodig. Gelieve contact op te nemen met onze klantendienst, bereikbaar op het nummer 02/225.18.18 van maandag tot vrijdag, van 9u tot 18u of via ons formulier.

Hiermee kan u uw gegevens doorgeven zodat wij contact met u kunnen opnemen en verder helpen.

Met vriendelijke groeten,

Fortuneo Bank

cptjack
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer cptjack
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door cptjack » 18 januari 2013, 13:01

Fortuneo Bank schreef:Om geld over te schrijven van uw rekeningen, dient u eerst over te schrijven van uw spaarrekening naar uw zichtrekening. De volgende dag is deze overschrijving verwerkt en dan kan u van uw zichtrekening naar uw externe rekening overschrijven.
Het klopt niet dat je een dag moet wachten voordat de overschrijving is verwerkt. Bij mij verschijnt de verrichting eerst onder 'Verrichtingen in verwerking' en na ca. 5 minuten staat het op de interne rekening. Daarna kan je gewoon doorstorten naar een externe rekening.

Waar je wel heel erg moet letten is dat je niet op 'enter' drukt bij het invoeren van de SMS-code; dan verdwijnt namelijk de overschrijving in het niets! Let er dus op dat je bovenaan de tekst ziet verschijnen 'De overschijving wordt zo snel mogelijk uitgevoerd' én dat je deze ook terugvind onder 'Verrichtingen in verwerking'. Ik wacht nu ook altijd 5 minuten om 100% zeker te zijn dat de overschrijving aangekomen/vertrokken is.

De uitleg van de moderator lijkt mij niet helemaal correct, aangezien mijn ervaring met de Fortuneo omgeving toch heel anders is. Hopelijk wordt het probleem met de enter-toets nog opgelost, zodat er geen overschrijvingen meer 'verdwijnen'...

Flytox
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Flytox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Flytox » 18 januari 2013, 14:19

Fortuneo Bank schreef:Om geld over te schrijven van uw rekeningen, dient u eerst over te schrijven van uw spaarrekening naar uw zichtrekening. De volgende dag is deze overschrijving verwerkt en dan kan u van uw zichtrekening naar uw externe rekening overschrijven.
Overeenkomstig wet dd. 10 juli 1997

Art.4 “Voor (binnenlandse elektronische verrichtingen in Belgische frank of in euro) die de rekeninghouder zelf heeft uitgevoerd, moet de valutadatum overeenstemmen met de werkelijke datum van de verrichting.”
Art 5 "Voor de overschrijvingen (in Belgische frank of in euro) tussen twee rekeningen bij een zelfde kredietinstelling geschiedt de debetboeking ten nadele van de opdrachtgever op de zelfde dag als de credietboeking ten voordele van de begunstigde."

Dit gebeurt ook zo bij Fortuneo naar mijn ondervinding.

Het is bijzonder verwarrend dat de woordvoerder van Fortuneo dergelijke infos op de forum rond stuurt.

JurgenC79
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer JurgenC79
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JurgenC79 » 18 januari 2013, 14:23

De druppel?

Sinds begin december digipass liggen omdat ik omgeschakeld was van GSM operator die de verkorte nummers blokkeerde.
Dus tot daar alles in orde. Gebeld. Probleem uitgelegd. En ze hebben me direct een digipass opgestuurd.

Dan moest er nog een PIN code opgestuurd worden.
Maar die kwam maar niet.
Dus getelefoneerd.
We sturen u het direct op.
2 Weken later nog niets. Dus via mail contact gezocht en probleem uitgelegd.
Mail terug ontvangen met de vraag hun telefonisch te contacteren zodat we via de telefoon de pin code konden ingeven.
Ik bellen. Ze gingen me een nieuwe brief sturen met codes. Dus niet via telefoon.
Na een tijd nog steeds geen codes.
Via mail gevraagd om me me codes op te sturen.
Via mail antwoord gehad dat ze dat gingen doen.
Maar natuurlijk nog steeds niets.

Vandaag nog maar eens bellen. Menuutje doorlopen en dan boodschap.
Sorry. Als onze lijnen zijn momenteel bezet. Gelieve een andere keer nog eens opnieuw te proberen. Waarna de lijn verbroken werd.

Goodbey Fortuneo

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 18 januari 2013, 16:06

Flytox schreef:
Overeenkomstig wet dd. 10 juli 1997

Art.4 “Voor (binnenlandse elektronische verrichtingen in Belgische frank of in euro) die de rekeninghouder zelf heeft uitgevoerd, moet de valutadatum overeenstemmen met de werkelijke datum van de verrichting.”
Art 5 "Voor de overschrijvingen (in Belgische frank of in euro) tussen twee rekeningen bij een zelfde kredietinstelling geschiedt de debetboeking ten nadele van de opdrachtgever op de zelfde dag als de credietboeking ten voordele van de begunstigde."

Dit gebeurt ook zo bij Fortuneo naar mijn ondervinding.

Het is bijzonder verwarrend dat de woordvoerder van Fortuneo dergelijke infos op de forum rond stuurt.
Denk dat zijn info wel correct zal zijn. De VALUTAdatum zal wel nog dezelfde dag, maar de verwerking zal pas de volgende dag rond zijn. Het één sluit het ander niet uit in mijn ogen.

Werkpaard
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Werkpaard
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Werkpaard » 18 januari 2013, 17:32

Flytox schreef: Overeenkomstig wet dd. 10 juli 1997

U referereert naar een wet die niet meer bestaat
10 DECEMBER 2009. - Wet betreffende de betalingsdiensten schreef: Artikel 77. Opgeheven worden :
1° de wet van 10 juli 1997 betreffende de valutadatum van bankverrichtingen;

cptjack
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer cptjack
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door cptjack » 18 januari 2013, 17:47

djtw schreef:Denk dat zijn info wel correct zal zijn. De VALUTAdatum zal wel nog dezelfde dag, maar de verwerking zal pas de volgende dag rond zijn. Het één sluit het ander niet uit in mijn ogen.
Dat was net mijn punt, de verwerking gebeurt binnen de 5 minuten (met dezelfde valutadatum). Als iemand dan beweert dat het 1 dag duurt, dan toont dit volgens mij aan dat je de online omgeving eigenlijk niet zelf gebruikt om dagelijkse verrichtingen te doen...

Ook zo met het op 'enter' drukken bij de SMS code. Als je een beetje snel wil gaan, druk je normaal op enter. Het is dus niet normaal dat je overschrijving dan wordt gewist. Ik heb dus alle begrip voor mensen die klagen omdat er overschrijvingen niet zijn uitgevoerd. Maar voor mezelf doe ik nu altijd een dubbelcheck.

De vernieuwde online omgeving heeft nog enkele kinderziektes, die eigenlijk meteen opvallen als je verrichtingen wil doen. Dus waarom dit niet bij de kwaliteitscontrole of interne testen is opgevallen, vind ik vreemd. Als bank beweren dat interne overschrijvingen een dag duren... getuigd niet van klantvriendelijkheid.

heide2
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer heide2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door heide2 » 18 januari 2013, 19:15

Na het openen van de Fortuneo Fidelity rekening stortte ik regelmatig een bedrag op de rekening gedurende enkele maanden.
Je verwacht dan een intrest, maar zoals hierboven al vermeld moest ik 8,41 euro betalen (een negatieve intrest).
Er was geen enkele uitleg toen ik het item 'intrest' opende.
Na een mailtje kreeg ik het antwoord dat het toesturen van de rekeninguittreksen 1,50 euro kost per stuk en dat ik er 7 had gekregen. Dat maakt dus 10,50 euro.
Bij het openen van de rekening heb ik nooit gevraagd om deze toe te sturen. Blijkbaar bestaat ook de mogelijkheid om ze elektronisch te ontvangen.
Dit zou men nu voor mij aanpassen en me alsnog de 10,50 euro terugstorten als commerciële geste.
M'n vraag wanneer de storting zou plaatsvinden kon men niet beantwoorden. Het zou in de toekomst zijn.
Mijn vertrouwen in deze bank is volledig weg.
Je kan klanten lokken met aantrekkelijke intrestvoeten en met samenwerking tussen Test-Aankoop en Gezinsbond.
Jammer dat zulke organisaties niet in zee gaan met betrouwbaardere partners.
Ik hoop de commerciële geste snel te ontvangen, anders zal ik snel van online bank veranderen.

Flytox
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Flytox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Flytox » 18 januari 2013, 20:49

Werkpaard schreef: U referereert naar een wet die niet meer bestaat
10 DECEMBER 2009. - Wet betreffende de betalingsdiensten schreef: Artikel 77. Opgeheven worden :
1° de wet van 10 juli 1997 betreffende de valutadatum van bankverrichtingen;
Klopt, de wet van 10 december 2009 betreffende de betalingsdiensten bepaalt de omzetting van de Europese Payment Services Directive (PSD) naar de Belgische wetgeving. De wet van 10 juli 1997 betreffende de valutadatum van bankverrichtingen werd erin geïntegreerd.

Dank voor de opmerking.

Gesloten
  • Afdrukweergave

63 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan Fortuneo Bank”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy