Ervaring met sluiting bij VDK ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
dom65
Ervaring met sluiting bij VDK ?
3 weken geleden heb if per brief gevraagd om mijn spaarrekening bij VDK (Oostende) te sluiten maar niks werd gedaan.
Ik heb al 3 herinneringen (2 e-mails + 1 fax) verzonden maar absoluut geen antwoord! Wat kan ik doen ?
Ik heb al 3 herinneringen (2 e-mails + 1 fax) verzonden maar absoluut geen antwoord! Wat kan ik doen ?
Re: Ervaring met sluiting bij VDK ?
Wat heb je allemaal bijgevoegd in die brief? Ik zou eens langsgaan in het kantoor.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb mij niet volledig uitgedrukt. Met bijvoegen bedoel ik een kopie van je paspoort.
Ik bedoelde ook nog: wat heb je precies in je brief gezet?
Ik bedoelde ook nog: wat heb je precies in je brief gezet?
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Je moet in principe het volgende in uw brief vermelden:
- rekeningnummer dat je wenst te sluiten
- rekening waar het resterende saldo/interesten op kunnen gestort worden
- kopie van identiteitskaart van alle rekeninghouders
- Al de rekeninghouders dienen de opzegbrief te handtekenen
Als hier is aan voldaan zouden ze in principe niet al te moeilijk mogen doen.
- rekeningnummer dat je wenst te sluiten
- rekening waar het resterende saldo/interesten op kunnen gestort worden
- kopie van identiteitskaart van alle rekeninghouders
- Al de rekeninghouders dienen de opzegbrief te handtekenen
Als hier is aan voldaan zouden ze in principe niet al te moeilijk mogen doen.
-
dom65
Oh, dank u wel, ik wist niet dat ik een kopie van mijn identiteitskaart bijvoegen moest, maar ik kan niet begrijpen waarom VDK niet antwoordde...
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Geen probleem, we zijn hier allemaal om bij te leren en anderen te helpen. 
Mja dat is ook altijd afhankelijk van de kantoorhouder. Dat merk je bij alle banken. De 1 is bv. heel tevreden van Argenta, de andere walgt er van. Dit alles omdat de ene kantoorhouder wel deugd en de andere niet...
Woon je ver van het kantoor? Zo ja, je kan misschien ook eens bellen naar het kantoor. Ik zie op de website dat het kantoor te Oostende vrijdagnamiddag gesloten is, maar op zaterdagvoormiddag open is. (zie bijlage voor meer info)
Woon je ver van het kantoor? Zo ja, je kan misschien ook eens bellen naar het kantoor. Ik zie op de website dat het kantoor te Oostende vrijdagnamiddag gesloten is, maar op zaterdagvoormiddag open is. (zie bijlage voor meer info)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Toen ik mijn rekening afsloot bij VDK moest ik ook mijn doorgeknipte bankkaart (door de magneetstrook en door de chip) & de kaartlezer afgeven
Pecunia non olet
-
dom65
Gisteren heb ik eindelijk een brief van VDK ontvangen! Ze hebben een speciaal formulier "Aanvraag tot saldering rekening" dat ik moet invullen en handtekenen. Een gewone brief is dus niet voldoende...
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Dat is toch maar normaal zeker dat een gewone brief sturen niet voldoende is om uw rekening af te sluiten?dom65 schreef: Een gewone brief is dus niet voldoende...
Ten eerste: is het zo lastig om daar eens naar het kantoor voor te komen?
Ten tweede: denk eens na, indien een gewone brief sturen voldoende zou zijn, dan zou elke pipo de rekening van eender wie kunnen afsluiten: effe briefje sturen en rekening laten afsluiten van m'n buur of broer of zus. LOL
Ten derde: ik sta er nog elke dag versteld van hoe kortzichtig veel klanten zijn...
Frisse Freddy schreef:Dat is toch maar normaal zeker dat een gewone brief sturen niet voldoende is om uw rekening af te sluiten?dom65 schreef: Een gewone brief is dus niet voldoende...
Ten eerste: is het zo lastig om daar eens naar het kantoor voor te komen?
Ten tweede: denk eens na, indien een gewone brief sturen voldoende zou zijn, dan zou elke pipo de rekening van eender wie kunnen afsluiten: effe briefje sturen en rekening laten afsluiten van m'n buur of broer of zus. LOL
Ten derde: ik sta er nog elke dag versteld van hoe kortzichtig veel klanten zijn...
De meeste banken nemen WEL een gewone brief of een fax ter afsluiting van de rekening aan.
( Een aangetekende brief bewijst ook de echtheid van de handtekening niet).
Waar de bank al grof in de fout is gegaan, is dat ze gewoon niet gereageerd hebben op de brief van de klant, in de hoop dat ze hem mondeling op andere gedachten kunnnen brengen zeker ? HM praktijken bijna.
Ik zie niet in waarom de klant kortzichtig is.
Een vraag tot afsluiting, is een duidelijk vraag, waar minstens al een gevolg aan moetgegeven worden,punt uit.
Laatst gewijzigd door paul op 5 september 2009, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
paul schreef:
Ik zie niet in waarom de klant kortzichtig is.
Een vraag tot afsluiting, is een duidelijk vraag, waar minstens al een gevolg aan moetgegeven worden,punt uit.
Dat VDK zelf contact had moeten opnemen met de topicstarter is idd waar en m'n reactie van kortzichtigheid is er mss over, maar ik sta er dagelijks in de praktijk nog versteld van hoe "vanzelfsprekend" veel mensen bepaalde dingen vinden.
Hier bij ons is een simpele brief niet voldoende om een rekening af te sluiten. Iedereen kan een brief sturen (vaak zelfs niet persoonlijk ondertekend) hé. En stel je eens voor dat een bank een rekening zou afsluiten op basis van een simpel briefje en nadien blijkt het een grapjas te zijn geweest. De kranten zouden vol staan en test-aankoop zou erop springen. Hier nemen we dat risico niet.
Laatst gewijzigd door Frisse Freddy op 5 september 2009, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is inderdaad een keuze van de bank : de echtheid van een handtekening kan enkel met zekerheid worden nagezien, als ze in het bijzijn van de bankbediende wordt gezet. Daar kan men strikt gezien geen spel tussenkrijgen.
Zeker als het ruzie in de familie is ( over bij een echtscheiding, overlijden ) een vals handtekeningetje is vlug gezet en als de bank zonder grondige controle dat uitvoert, draait ze er misschien zelf voor op.
Sommige banken nemen ter controle telefonisch contact op, ze geven er dan wel een draai aan. Bij supergrote bedragen, of verdachte vragen, zullen ze waarschijnlijk nog wat voorzichtiger zijn
Zeker als het ruzie in de familie is ( over bij een echtscheiding, overlijden ) een vals handtekeningetje is vlug gezet en als de bank zonder grondige controle dat uitvoert, draait ze er misschien zelf voor op.
Sommige banken nemen ter controle telefonisch contact op, ze geven er dan wel een draai aan. Bij supergrote bedragen, of verdachte vragen, zullen ze waarschijnlijk nog wat voorzichtiger zijn
Laatst gewijzigd door paul op 5 september 2009, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Het is gewoon een kwestie van de veiligheid van de klant garanderen. Het gaat om geld en niet om snoepgoed.
Jammer genoeg beseffen sommige klanten dat niet. Idem met volmachten.
Jammer genoeg beseffen sommige klanten dat niet. Idem met volmachten.