Ervaringen Crelan Fidelio
TIP
Ervaringen Crelan Fidelio
Als klant van Landbouwkrediet/Crelan had ik gedacht om eens in te schrijven voor de maximumwaarde (amper 1004,40 EUR jammer genoeg) op het fidelio aanbod. Zijn er hier spaargidsers met ervaring? Ik zie dat de netto dividend wel mooi rond de 5% ligt de laatste jaren.
Hoe gaan ze om met Fidelio klanten & leningen? Want ze beweren dat Fidelio klanten aan extra voordelige tarieven een lening kunnen aangaan.
Ik zie dat er aantal zaken "gratis" worden wanneer je Fidelio klant wordt zoals de effectenrekening, zichtrekening, ..
Jaarlijks is er echter wel een beheersbijdrage van 30 EUR voor de Fidelio aandelen.
Momenteel heb ik een iRekening die mij op jaarbasis toch max 25 EUR teruggeeft door de 5 cent actie (iRekening). Blijft deze van kracht als ik fidelio klant wordt? Mag ik mijn iRekening houden? Of schakelen ze deze automatisch over naar hun zogezegde Pakketrekening? Waar ze als Fidelio klant blijkbaar 5 EUR geven/jaar als je elektronisch bankiert.
Hoe gaan ze om met Fidelio klanten & leningen? Want ze beweren dat Fidelio klanten aan extra voordelige tarieven een lening kunnen aangaan.
Ik zie dat er aantal zaken "gratis" worden wanneer je Fidelio klant wordt zoals de effectenrekening, zichtrekening, ..
Jaarlijks is er echter wel een beheersbijdrage van 30 EUR voor de Fidelio aandelen.
Momenteel heb ik een iRekening die mij op jaarbasis toch max 25 EUR teruggeeft door de 5 cent actie (iRekening). Blijft deze van kracht als ik fidelio klant wordt? Mag ik mijn iRekening houden? Of schakelen ze deze automatisch over naar hun zogezegde Pakketrekening? Waar ze als Fidelio klant blijkbaar 5 EUR geven/jaar als je elektronisch bankiert.
Re: Ervaringen Crelan Fidelio
Alle info vind je op http://www.fidelio.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Al 10 jaar brengen deze ieder jaar, ook nu, 5 % op, na de kosten hou je als nieuwkomer 3 % netto over, daar je minder aan kan kopen dan vroeger, en de kosten dus zwaarder doorwegen. Wie vroeger voor het maximale intekende houd nog 4 % netto over.
Je krijgt vele voordelen, maar, deze kun je beter zelf eens lezen op bovenvermelde website.
Al 10 jaar brengen deze ieder jaar, ook nu, 5 % op, na de kosten hou je als nieuwkomer 3 % netto over, daar je minder aan kan kopen dan vroeger, en de kosten dus zwaarder doorwegen. Wie vroeger voor het maximale intekende houd nog 4 % netto over.
Je krijgt vele voordelen, maar, deze kun je beter zelf eens lezen op bovenvermelde website.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Is dit te betrouwen gelet op het arcopar-debacle?
Graag jullie meningen...
Graag jullie meningen...
Iedereen kan 'recent' weer het maximale aantal kopen, je kan dus 'eventueel' bijkopen. Bij het maximum aantal aandelen haalde je, na kosten, de laatste jaren steeds 4 % netto.
Is het veilig ? Er is geen Staatsgarantie, dat weet je, bij faling van de bank, is je geld weg, maar, die kans is eerder klein, maar, niet 100 % uit te sluiten.
Fidelio geeft vele extra voordelen, en daar de agentschappen uitgebaat worden door zelfstandigen die zich voor hun klanten nog inzetten, uit eigenbelang akkoord , vind ik het een aanrader.
Is het veilig ? Er is geen Staatsgarantie, dat weet je, bij faling van de bank, is je geld weg, maar, die kans is eerder klein, maar, niet 100 % uit te sluiten.
Fidelio geeft vele extra voordelen, en daar de agentschappen uitgebaat worden door zelfstandigen die zich voor hun klanten nog inzetten, uit eigenbelang akkoord , vind ik het een aanrader.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dividend zou dit jaar "maar" 4% bedragen.
Het maximumbedrag is wel verhoogd naar €4005.20.

Het maximumbedrag is wel verhoogd naar €4005.20.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 30 maart 2014, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Is er al iemand in Vlaanderen in geslaagd in te schrijven op de recente kapitaalsverhoging van Agricaisse, dus niet van Lanbokas?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Weet er al iemand wat het dividend dit jaar zal zijn?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Volgend persbericht ontvangen van crelan
3,25% dividend voor onze coöperanten
De Algemene Vergaderingen van Lanbokas en Agricaisse hebben het
dividend voor 2014 voor de maatschappelijke aandelen vastgelegd op
3,25%.
Meer dan 25.000 nieuwe coöperanten in 2014
Meer dan 25.000 klanten besloten om vorig jaar coöperant, een stukje mede-
eigenaar, van Crelan te worden. Daarmee heeft Crelan nu meer dan 282.000
coöperanten.
De cliëntendeposito’s van de Groep Crelan groeiden aan met 2,45% tot 20,5 miljard
euro. Daarnaast kende de Groep voor meer dan 2,7 miljard euro nieuwe kredieten
toe aan de Belgische gezinnen, de ondernemingen en de land- en tuinbouwers.
Het nettoresultaat groeide met 36% tot 61,65 miljoen euro.
Ondanks de moeilijke economische context heeft de Groep Crelan vorig jaar dus
opnieuw mooie financiële en commerciële resultaten geboekt.
3,25% dividend
Ook onze coöperanten delen mee in het mooie resultaat van de bank. De Algemene
Vergaderingen van Lanbokas en Agricaisse hebben het dividend op de
maatschappelijke aandelen voor 2014 vastgelegd op 3,25%. Het dividend zal begin
mei aan de coöperanten worden uitgekeerd.
Meer informatie over de jaarresultaten van de Groep Crelan leest u in het jaarverslag
op http://www.crelan.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
3,25% dividend voor onze coöperanten
De Algemene Vergaderingen van Lanbokas en Agricaisse hebben het
dividend voor 2014 voor de maatschappelijke aandelen vastgelegd op
3,25%.
Meer dan 25.000 nieuwe coöperanten in 2014
Meer dan 25.000 klanten besloten om vorig jaar coöperant, een stukje mede-
eigenaar, van Crelan te worden. Daarmee heeft Crelan nu meer dan 282.000
coöperanten.
De cliëntendeposito’s van de Groep Crelan groeiden aan met 2,45% tot 20,5 miljard
euro. Daarnaast kende de Groep voor meer dan 2,7 miljard euro nieuwe kredieten
toe aan de Belgische gezinnen, de ondernemingen en de land- en tuinbouwers.
Het nettoresultaat groeide met 36% tot 61,65 miljoen euro.
Ondanks de moeilijke economische context heeft de Groep Crelan vorig jaar dus
opnieuw mooie financiële en commerciële resultaten geboekt.
3,25% dividend
Ook onze coöperanten delen mee in het mooie resultaat van de bank. De Algemene
Vergaderingen van Lanbokas en Agricaisse hebben het dividend op de
maatschappelijke aandelen voor 2014 vastgelegd op 3,25%. Het dividend zal begin
mei aan de coöperanten worden uitgekeerd.
Meer informatie over de jaarresultaten van de Groep Crelan leest u in het jaarverslag
op http://www.crelan.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
De rente is interessant maar je moet ongeveer 30 euro per jaar betalen. Als je de aandelen verkoopt dan is er ongeveer een periode van een jaar waarvoor je geen rente krijgt.
Fidelio is een klantenlokkertje, waarbij je weliswaar een mooi rendement kan versieren op een klein kapitaaltje.
Voor de rest is Crelan een zeer dure bank geworden, met dure zichtrekeningen en met zéér kleine vergoedingen op spaartegoeden, en een minimale keuze aan beleggingsmogelijkheden, tegen veel te dure instapkosten.
Verder heb ik enkele ervaringen gehad met Crelan, om me doen te besluiten dat ik mijn aktiviteiten met deze instelling tot het minimum heb terug gebracht.
Ter illustratie: Ik kreeg bij herziening lening schriftelijke bevestiging dat er geen admin kosten dienden betaald te worden, en nadien wilden ze me die toch aanrekenen.
Ik wou een zichtrekening afsluiten en dat zou me bijna 100 € kosten !!!!!!
Nadat ik een detail afrekening wou van deze kosten, kreeg ik te horen dat het uiteindelijk maar iets van een 60 € zou worden aangerekend.
Reden: Er zou een foutje gezeten hebben in hun computerprogramma die de berekening maakt.
Ik had hier serieuze bedenkingen bij, en vroeg me af hoeveel er ondertussen wel de volle pot aan afsluitkosten hadden betaald.
Hun tarieven hypotecire rekeningen zien er alleen maar aantrekkelijk uit indien men Fidelio klant wordt.
Echter, behalve verplicht Fidelio klant worden, zijn er nog een waslijst aan bijkomende dure voorwaarden om deze lening uiteindelijk te bekomen.
M.a.w. het mooi Fidelio rendement verdwijnt in het niets voor wat je te veel betaald op andere produkten.
Ik was meer dan 30 jaar tevreden Centea klant, tot ze werden overgenomen door Landbouwkrediet.
Sindsdien daalde de service pijlsnel, en de kosten in tegenovergestelde richting.
Besluit: Te mijden !!
Voor de rest is Crelan een zeer dure bank geworden, met dure zichtrekeningen en met zéér kleine vergoedingen op spaartegoeden, en een minimale keuze aan beleggingsmogelijkheden, tegen veel te dure instapkosten.
Verder heb ik enkele ervaringen gehad met Crelan, om me doen te besluiten dat ik mijn aktiviteiten met deze instelling tot het minimum heb terug gebracht.
Ter illustratie: Ik kreeg bij herziening lening schriftelijke bevestiging dat er geen admin kosten dienden betaald te worden, en nadien wilden ze me die toch aanrekenen.
Ik wou een zichtrekening afsluiten en dat zou me bijna 100 € kosten !!!!!!
Nadat ik een detail afrekening wou van deze kosten, kreeg ik te horen dat het uiteindelijk maar iets van een 60 € zou worden aangerekend.
Reden: Er zou een foutje gezeten hebben in hun computerprogramma die de berekening maakt.
Ik had hier serieuze bedenkingen bij, en vroeg me af hoeveel er ondertussen wel de volle pot aan afsluitkosten hadden betaald.
Hun tarieven hypotecire rekeningen zien er alleen maar aantrekkelijk uit indien men Fidelio klant wordt.
Echter, behalve verplicht Fidelio klant worden, zijn er nog een waslijst aan bijkomende dure voorwaarden om deze lening uiteindelijk te bekomen.
M.a.w. het mooi Fidelio rendement verdwijnt in het niets voor wat je te veel betaald op andere produkten.
Ik was meer dan 30 jaar tevreden Centea klant, tot ze werden overgenomen door Landbouwkrediet.
Sindsdien daalde de service pijlsnel, en de kosten in tegenovergestelde richting.
Besluit: Te mijden !!
Ter aanvulling, blijkbaar nog veel klagers bij Crelan.
aan-welk-heb-je-onlangs-een-hypothecair ... ml#p220843" onclick="window.open(this.href);return false;
aan-welk-heb-je-onlangs-een-hypothecair ... ml#p220843" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet natuurlijk weten welke rekening je neemt bij een bank... Ik zit sinds m'n hypotheekherziening bij hen en m'n (pakket)rekening is gratis én ik krijg die 5 cent per verrichting. Hoe bedoel je, duur??? Daarnaast ben ik dus (verplicht) Fidelio voor een paar honderd euro, maar dat brengt nog een schone stuiver op ook.
Zie hier: http://www.crelan.be/sites/default/file ... lieren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie hier: http://www.crelan.be/sites/default/file ... lieren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"een waslijst"... Ik zal de waslijst eens opsommen:Bermudez schreef:
- Brandverzekering: Goedkoper dan diegene die ik tevoor had bij Ethias, ik dus content.
- SSV: Goedkoper dan we vroeger hadden bij resp. Delta Lloyd en Cardiff.
- Loondomiciliëring. Was het enige waar ik 'n probleem mee had, omdat m'n vriendin en ik tot dan met gescheiden rekeningen werkten van waaruit we 'n deel overhevelden naar de gemeenschappelijke.
Einde waslijst.
Enfin, misschien hangt het af van de (zelfstandige) makelaar die tegenover u zit en wat die u wil "aansmeren". Ik heb alvast geen klagen.
Inmiddels zijn we bijna 2 jaar verder en het is NIET zo dat de tarieven vd brandverzekering gigantisch omhoog gegaan zijn (waar ik wat schrik voor had - lokken met een concurrentieel tarief , en dan na een jaar verhogen).
@djtw
De zichtrekening die ik aanhield bij Crelan heb ik 25 jaar geleden geopend. Toen waren er nog geen gratis rekeningen.
Als jij tevreden bent bij Crelan, des te beter, maar bij mij was de maat vol.
En de oorzaak lag zeker niet bij mijn kantoorhouder. Vind het zelfs jammer dat deze uiteindelijk het slachtoffer is van de onkunde op het hoofdkantoor.
De zichtrekening die ik aanhield bij Crelan heb ik 25 jaar geleden geopend. Toen waren er nog geen gratis rekeningen.
Als jij tevreden bent bij Crelan, des te beter, maar bij mij was de maat vol.
En de oorzaak lag zeker niet bij mijn kantoorhouder. Vind het zelfs jammer dat deze uiteindelijk het slachtoffer is van de onkunde op het hoofdkantoor.