ervaringen follow-up door crowdfundingplatformen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: ervaringen follow-up door crowdfundingplatformen
Best iets om ver van af te blijven, al wie niet op een normale manier aan geld kan raken is een zeer groot risico; dat is zowel voor particulieren als bedrijven.KV schreef: ↑31 juli 2025, 16:34Of je doet het al heel lang, vandaar je kan refereren naar meerdere ervaringen, of het is zoals ik me afvroeg : globaal gezien hebben dergelijk concepten een hoge default rate.
Wat je dus zeker mee moet incalculeren bij het instappen.
Is bij een faling ook je rendement verzekerd of enkel je inleg ?
Make Spaargids " Great Again ! "
Look and fin. Is vervolg op mijn posts hogerEarthNvstr1 schreef: ↑31 juli 2025, 17:42Allemaal goed (of slecht) en wel, maar het zou nuttig(er) zijn als je ook zou zeggen over welk platform het juist gaat ....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Amai, dan moet je toch wel veel pech hebben, wat natuurlijk goed mogelijk is met een beperkt aantal dossiers (12 of zo ?)SpaBruis schreef: ↑3 augustus 2025, 15:09Look and fin. Is vervolg op mijn posts hogerEarthNvstr1 schreef: ↑31 juli 2025, 17:42
Allemaal goed (of slecht) en wel, maar het zou nuttig(er) zijn als je ook zou zeggen over welk platform het juist gaat ....
Maar je zegt "80% van de dossiers in een of andere vorm van wanbetaling", wat versta je daar juist onder, misschien heeft het daar mee te maken ?
Kijk eens hier: p2p-lending-t30101-315.html?hilit=lookandfin#p642992
Laatste update was wel maart ll., toen had ik 17 van de 103 dossiers in aanmaning of invordering, dat is pakweg 17%.
Mijn defaulted dossiers is 1 op 103 en bij dat ene dossier is het verlies dan nog verwaarloosbaar.
Momenteel heb ik een tiental dossiers lopende. Ik heb er ook een vijftal afgeslotene die ouder waren en correct zijn terugbetaald.EarthNvstr1 schreef: ↑3 augustus 2025, 19:13 Amai, dan moet je toch wel veel pech hebben, wat natuurlijk goed mogelijk is met een beperkt aantal dossiers (12 of zo ?)
Maar je zegt "80% van de dossiers in een of andere vorm van wanbetaling", wat versta je daar juist onder, misschien heeft het daar mee te maken ?
Kijk eens hier: p2p-lending-t30101-315.html?hilit=lookandfin#p642992
Laatste update was wel maart ll., toen had ik 17 van de 103 dossiers in aanmaning of invordering, dat is pakweg 17%.
Mijn defaulted dossiers is 1 op 103 en bij dat ene dossier is het verlies dan nog verwaarloosbaar.
Ik heb vooral (maar niet uitsluitend) geïnvesteerd in de vastgoeddossiers omdat ik door de aard van vastgoed dacht dat dit veiliger zou zijn dan die ondernemingsfinancieringen. Ik heb uiteraard ook braafjes de beschikbare informatie gelezen en gekeken naar de waarborgen, en alleen geïnvesteerd in wat mij veiligere dossiers leken. Het is echter zo dat veruit de grootste problemen die in A dossiers zijn. Dat is jammer want in de B en C dossiers heb ik mijn inleg zeer beperkt gehouden, en in de A dossiers deed ik hogere inleggen omwille van dat vals gebleken gevoel van veiligheid.
Onder wanbetaling versta ik alles wat niet in het groen staat op hun overzicht. Met dien verstande dat ik me niet zit te klagen over een paar dagen vertraging in de uitbetaling of zo. De probleemdossiers zitten daar al lang voorbij. En wat me ook stoort is dat er echte schurken tussen zaten in hun leners. Zo is er een A dossier waar de lener vrij snel in wanbetaling is gegaan, dan alle trucen bovenhaalde om de gevolgen van zijn wanbetaling te vertragen, garanties lijkt te hebben verstrekt die waardeloos zijn, en die uiteindelijk carrément in strijd met zijn vergunning blijkt te hebben gebouwd zodat de herverkoopwaarde van zijn onafgewerkt project getorpedeerd is. Nu begrijp ik ook wel dat dit een risico is, maar als ik dan hoger las van een zorgvuldige selectie van dossiers dan moet ik toch alleszins mijn wenkbrouwen fronsen.
Het duurt ook allemaal zeer lang om de wanbetalingen af te handelen. In dat dossier van die crimineel is er al 2,5 jaar wanbetaling ondertussen en er is nog steeds geen oplossing.
Moest ik dat geweten hebben ik zou in elk geval nooit geïnvesteerd hebben voor die miserabele returns die men geeft in vergelijking met de risico's. Ik gun het je van harte dat je met de omgekeerde verhouding zit .Zelfs dan lijk je mij echter te riskeren dat je met een mager totaalrendement achterblijft of misschien zelfs met kapitaalverlies zou kunnen gaan zitten als het met nog een paar dossiers in jouw portefeuille slecht afloopt.