Ervaringen met Baloise, Ethias en DVV brandverzekering
Ervaringen met Baloise, Ethias en DVV brandverzekering
Ik heb verschillende offertes brandverzekering laten opmaken (gebouw + inhoud + onrechtstreekse verliezen + Engelse franchise).
Momenteel twijfel ik nog tussen volgende maatschappijen:
Momenteel twijfel ik nog tussen volgende maatschappijen:
- Baloise ex-Athora Woning Premium
- DVV Cocoon
- Ethias brandverzekering (past standaard de Engelse franchise toe, de goedkoopste).
Re: Ervaringen met Baloise, Ethias en DVV brandverzekering
Brand verzekeringen oke.
En wat met eventuele andere verzekeringen , denk hierbij aan diefstal in brand ,familiale , rechtsbijstand , auto ,bestuurders verzekering of persoonlijke ongevallen verzekering , hospi verzekering.
Zou toch maar eens het totale plaatje bekijken.
Als de brand 80 € goedkoper is maar voor al de rest betaalt ge 100 € of meer.
Wat als er iets voorvalt en bvb een slotenmaker , elektrieker , loodgieter nodig is daar bijstand voor in de aangehaalde brand verzekeringen. ( of is het van trek uw plan )
Bij mijn brandverzekering wordt verplaatsing en 1 uur werk altijd terug betaald. ( laat maar een slotenmaker komen in de nacht of weekend en dito prijskaartje) uw eventuele franchise is rap terug verdiend hoor.
Of is dat nu een aparte polis voor die bijstand.
De vrijstelling wel of niet te betalen bij beroep moeten doen op de verzekering gaat bij grote schade het minste van uw zorgen zijn.
En wat met eventuele andere verzekeringen , denk hierbij aan diefstal in brand ,familiale , rechtsbijstand , auto ,bestuurders verzekering of persoonlijke ongevallen verzekering , hospi verzekering.
Zou toch maar eens het totale plaatje bekijken.
Als de brand 80 € goedkoper is maar voor al de rest betaalt ge 100 € of meer.
Wat als er iets voorvalt en bvb een slotenmaker , elektrieker , loodgieter nodig is daar bijstand voor in de aangehaalde brand verzekeringen. ( of is het van trek uw plan )
Bij mijn brandverzekering wordt verplaatsing en 1 uur werk altijd terug betaald. ( laat maar een slotenmaker komen in de nacht of weekend en dito prijskaartje) uw eventuele franchise is rap terug verdiend hoor.
Of is dat nu een aparte polis voor die bijstand.
De vrijstelling wel of niet te betalen bij beroep moeten doen op de verzekering gaat bij grote schade het minste van uw zorgen zijn.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb ervaring met geen enkele van die verzekeringen voor brand.
Wat bij mij naast franchise een grote rol speelt is of de verzekering de terugbetaling beperkt tot 80% als geen facturen voorgelegd worden.
Dit mag wettelijk namelijk, maar is lastig als je besluit niet te herstellen, tijdelijk te herstellen, zelf te herstellen, enz.
Sommige verzekeringen vergoeden dus zonder factuur 100% van de schade (ex BTW), anderen 80% (ex BTW).
Sommige verzekeraars laten ook 1 schadegeval om de zoveel tijd toe zonder franchise als je meerdere (3 denk ik) verschillende polissen bij hen hebt.
Wat bij mij naast franchise een grote rol speelt is of de verzekering de terugbetaling beperkt tot 80% als geen facturen voorgelegd worden.
Dit mag wettelijk namelijk, maar is lastig als je besluit niet te herstellen, tijdelijk te herstellen, zelf te herstellen, enz.
Sommige verzekeringen vergoeden dus zonder factuur 100% van de schade (ex BTW), anderen 80% (ex BTW).
Sommige verzekeraars laten ook 1 schadegeval om de zoveel tijd toe zonder franchise als je meerdere (3 denk ik) verschillende polissen bij hen hebt.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb ervaring met Ethias en DVV.
Bij Ethias geen problemen gehad maar ook geen schadegeval. Dus ik weet niet hoe het daar verloopt.
Bij DVV klein schadegeval gehad, goede en snelle afhandeling.
Bovendien kan je bij DVV optie 'media' nemen. Je tv is bijvoorbeeld gedekt tot 1500€. (bij schade die niet standaard in een woningverzekering gedekt is). Als je bijvoorbeeld tegen je tv loopt en hij valt enz.
Je kan ook DVV stars sparen, waarmee je uw eventuele franshise kan afkopen.
Heb al vele jaren verzekeringen bij DVV en nog steeds tevreden van.
Bij Ethias geen problemen gehad maar ook geen schadegeval. Dus ik weet niet hoe het daar verloopt.
Bij DVV klein schadegeval gehad, goede en snelle afhandeling.
Bovendien kan je bij DVV optie 'media' nemen. Je tv is bijvoorbeeld gedekt tot 1500€. (bij schade die niet standaard in een woningverzekering gedekt is). Als je bijvoorbeeld tegen je tv loopt en hij valt enz.
Je kan ook DVV stars sparen, waarmee je uw eventuele franshise kan afkopen.
Heb al vele jaren verzekeringen bij DVV en nog steeds tevreden van.
Het probleem is niet Dvv maar het probleem is de agent mijn eigen ervaringen met Dvv.
In verleden men stapte een Bacob kantoor binnen en de agent kon automatisch mee grabbelen.
De motivatie was dan zero , toch klanten genoeg.
De kinderen van school afhalen was belangrijker dan bijstand klant bij expertise na schade aan woning.(trek uw plan)
En iets van de Tjeven en aanverwanten op en top moet ik niks meer hebben. ( kazakken draaiers eens en altijd).
Mensen attent maken op 55 j bij lange termijn sparen ( zoek het zelf maar uit ) nog zo een service van Dvv Of agent.
In verleden men stapte een Bacob kantoor binnen en de agent kon automatisch mee grabbelen.
De motivatie was dan zero , toch klanten genoeg.
De kinderen van school afhalen was belangrijker dan bijstand klant bij expertise na schade aan woning.(trek uw plan)
En iets van de Tjeven en aanverwanten op en top moet ik niks meer hebben. ( kazakken draaiers eens en altijd).
Mensen attent maken op 55 j bij lange termijn sparen ( zoek het zelf maar uit ) nog zo een service van Dvv Of agent.
Estate Guru believer.
Klant bij Ethias geweest daar ook weg.
Alles aparte polis , verkopen maar en op eind van de rit dubbele dekkingen.
Blijkbaar was kennis eigen producten van tussen persoon niet up to date.
Het dan maar zelf uitgezocht en uiteindelijk ethias de bons gegeven.
Alles aparte polis , verkopen maar en op eind van de rit dubbele dekkingen.
Blijkbaar was kennis eigen producten van tussen persoon niet up to date.
Het dan maar zelf uitgezocht en uiteindelijk ethias de bons gegeven.
Estate Guru believer.
Met Ethias nog nooit problemen gehad. Alles altijd correct en snel afgehandeld.
Athora is top. En bovendien is de service van een makelaar inbegrepen. Ethias is een rechtstreekse verzekeraar, dus je bent er een nummer. DVV is een agent, die hebben bij moeilijkere schadegevallen niet zoveel macht tov hun maatschappij.
Wel opletten bij Athora dat je de vrijstelling natuurrampen verlaagt naar de standaardvrijstelling.
Wel opletten bij Athora dat je de vrijstelling natuurrampen verlaagt naar de standaardvrijstelling.
Ik zou hier aanraden om voor Baloise of DVV te kiezen.
Ethias is een directe verzekeraar en heb je nooit een vast contactpersoon.
@Nuyttie uw redenering is hier niet correct naar mijn mening naar de agenten toe. De meest bekende (KBC en DVV) hebben eigen regelingsbevoegdheden en zeer veel commerciële middelen t.o.v. hun maatschappij.
Ze staan hier absoluut niet zwak tegenover.
Ethias is een directe verzekeraar en heb je nooit een vast contactpersoon.
@Nuyttie uw redenering is hier niet correct naar mijn mening naar de agenten toe. De meest bekende (KBC en DVV) hebben eigen regelingsbevoegdheden en zeer veel commerciële middelen t.o.v. hun maatschappij.
Ze staan hier absoluut niet zwak tegenover.