Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Ervaringen met Keytrade

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
55 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3862
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 30 december 2021, 10:27

annetje schreef: ↑29 december 2021, 11:25 Dat bericht staat er elk jaar !
...
Niet alleen bij Keytrade, maar bij alle banken wordt normaal gezien gevraagd om de rekeningstand na te kijken op het einde van het jaar. Dat heeft te maken met interne en externe controles bij financiele instellingen.

De banken hebben daarvoor elk hun eigen manier: of via beveiligd bericht, of als toevoeging op de rekeninguittreksels, enz...
Omhoog

Gebruikersavatar
annetje
VIP member
VIP member
Berichten: 2824
Lid geworden op: 02 jun 2015
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door annetje » 30 december 2021, 10:53

SMGGM schreef: ↑29 december 2021, 16:23 Anders misschien met jullie de inkomsten van je beleggingen een nieuw scherm kopen van €100 en die beeldbuis naar het containerpark brengen ;)
Het is al vele jaren een degelijke flatscreen, en zoals hoger aangehaald, heeft het een medische reden waarom het niet kan met een breedbeeld.
Omhoog

Gebruikersavatar
EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Berichten: 7286
Lid geworden op: 13 dec 2020
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 24 januari 2022, 17:32

Ik had deze namiddag problemen in het Investing luik van de web interface. Was ik de enige ?
Omhoog

Ernesto
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 aug 2018
Contacteer:
Contacteer Ernesto
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door Ernesto » 24 januari 2022, 18:17

EarthNvstr1 schreef: ↑24 januari 2022, 17:32 Ik had deze namiddag problemen in het Investing luik van de web interface. Was ik de enige ?
Ik had ook problemen. Via de pc kreeg ik steeds foutmeldingen als ik mijn portfolio wou bekijken en via de app kon in mijn portefeuille wel zien, maar geen aankoop/verkooporders ingeven. Ondertussen werkt het terug... Hopelijk gaan ze hier geen gewoonte van maken..
Omhoog

Jintro
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 05 okt 2015
Contacteer:
Contacteer Jintro
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door Jintro » 24 januari 2022, 18:23

Idem hier.
Omhoog

Gebruikersavatar
annetje
VIP member
VIP member
Berichten: 2824
Lid geworden op: 02 jun 2015
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door annetje » 27 mei 2022, 14:09

Vorige week donderdag (19/5) een mail gestuurd naar Keytrade om een transfer aan te vragen van Saxo (1 aandeel).
Vandaag log ik terug in, en blijkt de transfer al gebeurd te zijn op 24/5). M.a.w. 3 werkdagen later !
Nog nooit meegemaakt dat het zo snel gaat :D!
Zal het formulier maar invullen om de kosten te recupereren, zodat dat ook weg kan :).
Omhoog

borgie
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jan 2021
Contacteer:
Contacteer borgie
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door borgie » 27 mei 2022, 14:20

annetje schreef: ↑27 mei 2022, 14:09 Vorige week donderdag (19/5) een mail gestuurd naar Keytrade om een transfer aan te vragen van Saxo (1 aandeel).
Wij overwegen ook een transfer. Ik zocht ook een e-mailadres maar zowel op de website als op het formulier staat dat het per post moet worden verzonden. Waar heeft u een e-mailadres gevonden?
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Omhoog

Gebruikersavatar
annetje
VIP member
VIP member
Berichten: 2824
Lid geworden op: 02 jun 2015
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door annetje » 27 mei 2022, 15:04

Tijdens corona stond dat op hun formulieren, nu blijkbaar niet meer.
Maar je kan er nog altijd terecht : stock.transfers@keytradebank.com
Ik vul het formulier in, voeg ook de aankoopbewijzen toe (zelfs die van kapitaalverhogingen, al weet ik niet of dat nodig is) en uiteraard de kopie van mijn ID (anders doen ze niets).
Ook het attest om de kosten te recupereren stuur ik naar dat adres.
Omhoog

Kevva
VIP member
VIP member
Berichten: 3695
Lid geworden op: 24 mei 2014
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door Kevva » 13 juni 2022, 15:37

Mijn hardkey was niet meer goed leesbaar en uiteindelijk per mail (op donderdag 2 juni) laten weten dat het scherm niet meer leesbaar is.
Afgelopen donderdag 9 juni kreeg ik een mail dat er mij een nieuwe hardkey toegestuurd zal worden maar ondertussen hebben ze m'n oude geblokkeerd (als ik die in een bepaalde hoek hield, kon ik wel nog iets van cijfer aflezen).

Intussen moet ik betalingen uitvoeren en kan ik dus niet inloggen. Ik belde naar de Keytrade klantendienst (op 13 juni) en legde de situatie uit. Die vent zei dat ik gewoon moet wachten tot ik de nieuwe hardkey heb en dat zal sowieso eind deze week zijn.
Ik vroeg hem 'Ok, maar is er dan een andere oplossing om even in mijn account te kunnen? Tijdelijke code? Zij die mij een verificatie doorgeven? ...'
Nee, niet mogelijk! Het enige dat ik kan doen is wachten.



Dit kan toch niet? Ik zal toch de enige niet zijn?
Is er echt geen mogelijkheid om in te loggen op die rekening? Via de app lukt het ook niet (ik krijg foutcode 6016).
Omhoog

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Berichten: 913
Lid geworden op: 03 dec 2011
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door SMGGM » 13 juni 2022, 16:08

Kevva schreef: ↑13 juni 2022, 15:37 Ik vroeg hem 'Ok, maar is er dan een andere oplossing om even in mijn account te kunnen? Tijdelijke code? Zij die mij een verificatie doorgeven? ...'
Nee, niet mogelijk! Het enige dat ik kan doen is wachten.
Hoe cru het ook klinkt, hun antwoord is volkomen terecht. Je moet je in de plaatst zetten van de bank, eender wie kan naar de bank bellen met die boodschap. Over de telefoon tijdelijke codes doorgeven is echt "not done". Het feit dat je hard key uitgeschakeld wordt is ook volledig correct (niet super klantvriendelijk, maar wel veilig om in je systeem in te bouwen dat het onmogelijk is dat er 2 hard keys actief zijn voor 1 login).

Wat jij hier voorhebt is het pijnlijke gedeelte van een volledig online bank. Heb je dit bij een klassieke bank, dan stap je een kantoor binnen met je identiteitskaart en je krijgt (bij sommige banken) een tijdelijke kaart of ze kunnen je wat verder helpen met je betalingen.
Keytrade heeft hun procedures en hier wijken ze (terecht) niet vanaf. Je kan natuurlijk gaan beargumenteren of ze voldoende alternatieven hebben. Ze zouden aanmelden via eID of itsme kunnen aanbieden als alternatief, maar hier zit een risico / kost in dat een bank moet overwegen (eID PIN wordt al sneller gedeeld met je partner, net als een itsme code. itsme is ook niet gratis om te gebruiiken als bank).

Hun alternatief is meer dan waarschijnlijk de app, maar ik vind het vreemd dat de app ook niet meer wil werken. Is dat "kapot" gegaan nadat je melding maakte dat de hardkey kapot ging? Het zou mij immers vreemd zijn moesten die 2 aan elkaar gekoppeld zijn.

Om zo'n scenario te voorkomen heb ik 2 softkeys en 1 hardkey voor keytrade. Moest het echt nodig zijn, heb ik ook nog een andere bank (Argenta) waar ik snel wat geld naartoe kan storten om alsnog betalingen mee te kunnen uitvoeren. In de 4 jaar dat ik klant ben nog nooit nodig gehad.
Keytrade maakt soms wel wat reclame om meerdere softkeys te activeren om toch nog toegang te kunnen krijgen moest bv je smartphone gestolen worden.
Omhoog

Kevva
VIP member
VIP member
Berichten: 3695
Lid geworden op: 24 mei 2014
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door Kevva » 27 juni 2022, 22:31

Heb eindelijk m'n hardkey ontvangen maar het mag naar mijn mening toch iets vlotter afgehandeld worden.


donderdag 2 juni: Mail gestuurd naar Keytrade met de melding dat de hardkey niet goed meer leesbaar is.
donderdag 9 juni: Keytrade reageert dat ze de mail ontvangen hebben en mij een nieuwe hardkey zullen bezorgen (ze blokkeren ondertussen mijn oude hardkey).
maandag 13 juni: Ik bel naar Keytrade om te vragen of er een tijdelijke oplossing is om in te loggen in mijn bankomgeving.
donderdag: 23 juni: Ontving ik de PIN-code per post.
Maandag 27 juni: Heb ik de nieuwe hardkey ontvangen per post.


Daar gaat dus 3,5 weken over.
Omhoog

Barryke
VIP member
VIP member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 08 jun 2020
Contacteer:
Contacteer Barryke
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door Barryke » 28 juni 2022, 00:10

Dat is inderdaad redelijk lang. Vervelend.
Omhoog

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Berichten: 913
Lid geworden op: 03 dec 2011
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door SMGGM » 28 juni 2022, 08:21

Voor een toestel dat niet gepersonaliseerd is, is 3.5 weken inderdaad veel te lang. Er zou een stock moeten zijn en een automatisch proces om die uit te sturen in geval dat er een aangevraagd wordt. Zou niet veel langer mogen duren als 1 week.

Vind het wel nog steeds vreemd dat je smartphone app niet meer werkte en vraag mij nog steeds af of er een link is tussen de aanvraag van het nieuwe hard token en het deactiveren van het soft token.
Omhoog

Gebruikersavatar
EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Berichten: 7286
Lid geworden op: 13 dec 2020
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 28 juni 2022, 20:01

Kevva schreef: ↑13 juni 2022, 15:37
Les 1:
Vooraleer hard key te vervangen: nagaan of softkey werkt
- indien niet => eerst softkey in orde brengen
- indien wel en na aanvraag nieuwe hardkey werkt softkey niet meer => helpdesk contacteren

Les 2:
Zowel hardkey als (eventueel meerdere) softkey ter beschikking hebben en regelmatig de werking ervan nagaan
Omhoog

pmu
VIP member
VIP member
Berichten: 1633
Lid geworden op: 04 dec 2020
Contacteer:
Contacteer pmu
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Keytrade

  • Citeer

Bericht door pmu » 28 juni 2022, 20:17

Les 3: andere bankrekeningen met een voldoende hoog saldo ter beschikking hebben. Voor mij zou het niet echt een probleem vormen enkele weken niet aan mijn Keytrade-rekeningen te kunnen.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

55 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy