Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Ervaringen met Money You

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
40 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
davido72
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer davido72
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Money You

• Citeer

Bericht door davido72 » 20 december 2012, 08:07

Pffff die ratings,
Dexia had nog A/A1 in 2011
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... derd.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

webmaster

• Citeer

Bericht door webmaster » 20 december 2012, 08:20

hallo greetje, reviews kan je hier plaatsen
https://www.spaargids.be/sparen/bij-mon ... bankreview" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan klikken op 'schrijf een review'

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 20 december 2012, 08:24

webmaster schreef:en iedereen altijd maar praten over de ervaringen met moneyou, en toch zie ik geen reviews verschijnen hierover
op mijn blote knietjes... graag reviews plaatsen over de banken waar u klant bent
https://www.spaargids.be/sparen/bij-mon ... bankreview" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk dat ik blij mag zijn dat ik er geen klant ben, na alles wat ik daarover op het forum gelezen heb.

Degene die er wel klant zouden zijn schamen zich misschien om te moeten toegeven dat ze er wel klant zijn.

Het niet schrijven van commentaar over een bank is evengoed een uitting van een democratisch recht.

vlo
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door vlo » 20 december 2012, 10:19

Paul,

Zoals ik hier een beetje hoger reeds post(t?)e na betrapt ;D te zijn door een Newbie met speurdersgaven, had ik aanvankelijk negatieve kritiek over Moneyou. Later evenwel, leerde de ervaring mij dat ik moest bijstellen. Wat ik dan ook deed...
Schamen over Moneyou is er al zeker niet bij, zelfs integendeel.

Maar mijn mening in een review weergeven en hier inzonderheid over Moneyou, vind ik:

1. mijn persoonlijk recht om dit te doen of te laten
2. na amper enkele maanden op de markt te zijn, zonder meer voorbarig
3. diegenen die interesse hebben, zullen wel (of moeten maar) de moeite nemen om eventjes de topics over Moneyou te overlopen
4. woord en wederwoord zullen desgevallend een veel klaardere kijk bieden op Moneyou dan een review met al zijn beperkingen
5. een review kan m.i. nooit meer zijn dan een momentopname, die nadien, zoals o.m. hierboven blijkt, totaal verkeerd kan zijn
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...

Hago
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door Hago » 20 december 2012, 11:10

Ben ook best tevreden over MoneYou, vooral de intrest natuurlijk maar ook de snelheid dat het het geld terug op mijn tegenrekening staat.

Ben echter nog niet vergeten dat niet lang na het opstarten van MoneYour ineens de gegevens van een andere bestaande klant (naam en adres) in mijn beveiligde zone stond naast het rekeningnummer van mijn tegenrekening, en ik was blijkbaar niet de de enigste. Is later wel hersteld maar vond dit toch een grove schending van de privacy van de persoon in kwestie en voor hetzelfde geld zijn toen mijn gegevens bij andere klanten verschenen. Heb daarover later nooit een duidelijke uitleg van gekregen van MoneYou en dat stoort mij nog altijd.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nightwolf » 20 december 2012, 11:51

Ik ben het eens met Hago. Ik ben er 'voorzichtige' klant. Maw, met een bescheiden bedrag.
Omwille van de problemen in het begin en de vele negatieve reacties in het andere topic sta ik nog steeds heel wantrouwig tegenover deze bank. En veel uitleg omtrent problemen of fouten krijgen we nooit van moneyou. Dat wringt ook wel wat bij mij. Maar da's dus mijn mening. Ikzelf heb nog geen problemen gehad maar ik gebruik die rekening ook niet actief. Ik heb er 1 keer een bedrag gestort and that's it. Niet echt representatief dus...

Een persoon verkoos hier moneyou boven NIBC omwille van de rating... ik moet zeggen dat NIBC bij mij gevoelsmatig meer vertrouwen wekt omdat hun communicatie wel transparanter is (oa toen ze in het begin ook wat kinderziektes ondervonden).

Hago
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door Hago » 20 december 2012, 12:06

Ik gebruik ze alletwee, wel voor eerder bescheiden bedragen en meest voor de gewone spaarrekening met hoge basisrente, meest om mijn geld tijdelijk te parkeren. Denk dat NIBC wat beter was voorbereid toen ze gestart waren, bij MoneYou ging het meer holderdebolder heb ik de indruk en uiteindelijk gaat het toch om gevoelige gegevens die goed beschermd moeten zijn. Hecht wel wat belang aan de rating zodat ik nu eerder neig naar MoneYou ook omwille van de iets hogere basisrente.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---

greetje11
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer greetje11
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door greetje11 » 20 december 2012, 12:39

Hierbij wil ik ook melden dat ik in het verleden bij Argenta een schrijven in mijn brievenbus kreeg, met vermelding van mijn adres, maar een voor mij ongekende naam. Ik wist eerst niet wat er mee aan te vangen omdat het wel exact mijn adres was maar ongekende bestemmelingsnaam. Na informatie te hebben opgenomen bij Argenta kreeg ik te horen dat ik de brief mocht openen dat hij wel degelijk voor mij was bestemd en dat er velen waren die briefwisseling hadden ontvangen met verkeerde bestemmelingsnaam maar correct adres. Dus vergissingen zijn overal mogelijk. Bij Axa kreeg ik in het verleden, lang geleden toen men nog overschrijvingsformulieren moest bestellen met je rekeningnummer als begunstigde, een hele reeks overschrijvingsformulieren met mijn naam en adres maar het verkeerde rekeningnummer als begunstigde Dit had ik niet onmiddellijk gezien en bracht heel wat problemen mee om het geld terug te krijgen bij de rekeninghouder die op mijn overschrijvingsformulier vermeld stond.
Dus concludeer ik hieruit dat er overal wel iets gebeurt en zoals bij de opstart ook wel problemen kunnen voorkomen maar als die dan snel worden opgelost of recht gezet dan is voor mij alles OK. Ik weet dat dit niet zou mogen, maar toch moet men soms wel wat begrip hebben voor sommige problemen. Eind goed, al goed. Wat voor mij bij Money You nu interessant is, is vooral de rentevergoeding en de rating erbij. Hopelijk blijft de rente bij de besten op de markt in de toekomst. Al moet ik toegeven dat ik dit topic heb opgestart naar aanleiding van hetgene wat ik ook gelezen had op dit forum. Ik wou vooral weten hoe de situatie ondertussen gevorderd was. Toch positief na wat ik nu in het algemeen mag lezen.

Hugoo
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Hugoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Hugoo » 15 december 2013, 11:26

Weer zo eentje dat denkt "achter uw gat" zijn rente te moeten laten dalen ! :(
De liefde was dus van korte duur... :'(
Maar Bibi dada... ;D
Laatst gewijzigd door Hugoo op 15 december 2013, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

JanusBananus
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer JanusBananus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JanusBananus » 15 december 2013, 12:19

Ik snap niet dat er zoveel negatieve reacties zijn rond MoneYou en ik ben tevens enorm verbaasd over de beoordeling van 6,7/10 die hier gegeven wordt. Ik ben zeer tevreden over deze online bank.

Renten zijn al lang in dalende lijn bij alle banken. Deze bij MoneYou dalen eveneens net zoals bij NIBC en alle andere van het koppeleton. MoneYou zit nu al gedurende lange tijd in dit koppeleton net zoals NIBC en de rest. Afwisselend neemt MoneYou de leiding of hangt bovenaan of onderaan, afhankelijk van wie het laatst zijn rente neerwaarts herzien heeft.

De service, online opening (zelfs geen velletje papier of niets nodig!!! gewoon foto van ID met smartphone) en de gebruiksvriendelijke online banking, het principe met de tegenrekening waardoor veiligheid wordt gegarandeerd en geen extra kaart of "kaske" nodig is enzovoort zijn allemaal enorme voordelen.

Tokke
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Tokke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tokke » 15 december 2013, 12:25

Prima ervaring. Vrij goed intrestbehoud. Indien overschrijving gewenst, zeer vlot en correct verloop.

Dieter
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Dieter
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dieter » 15 december 2013, 12:38

@JanusBananus:

Als je kijkt naar het tijdstip van de reacties, merk je dat recentste dateren van december 2012, uitgezonderd die meest recente van Hugo vandaag. Bij de introductie van MoneYou hebben heel wat mensen problemen gehad met hun (eerste) overschrijving (check de posts er eens op na) . Ik vermoed dat veel van de reacties (en dusgevolg ook de beoordeling) hierop gebaseerd zijn. Ikzelf heb ook redelijk snel een rekening geopend, zonder problemen.

J Lawieck
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer J Lawieck
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door J Lawieck » 15 december 2013, 12:42

JanusBananus schreef:online opening (zelfs geen velletje papier of niets nodig!!! gewoon foto van ID met smartphone
Geen velletje papier, maar wel een smartphone?
Te versturen via een onveilig kanaal, nl email?

JanusBananus
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer JanusBananus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JanusBananus » 15 december 2013, 12:52

Dieter schreef:@JanusBananus:

Als je kijkt naar het tijdstip van de reacties, merk je dat recentste dateren van december 2012, uitgezonderd die meest recente van Hugo vandaag. Bij de introductie van MoneYou hebben heel wat mensen problemen gehad met hun (eerste) overschrijving (check de posts er eens op na) . Ik vermoed dat veel van de reacties (en dusgevolg ook de beoordeling) hierop gebaseerd zijn. Ikzelf heb ook redelijk snel een rekening geopend, zonder problemen.
Ik ben zelf sinds het begin van hun activiteiten (laatste kwartaal 2012) reeds klant bij hen en merkte toen ook de negatieve reacties op. Eerlijk gezegd, zonder iemand tegen zijn schenen te willen schoppen, betrof het veelal problemen bij de mensen zelf. Bijvoorbeeld het criteria dat, indien je een gezamelijke rekening wou openen, de tegenrekening ook op beide namen moest staan en het omgekeerde geval voor individuele rekening (zowel moneyou als tegenrekening op individuele naam). Ik had zelf bijvoorbeeld een probleem met het doormailen van mijn ID foto (de bijlage was te groot voor mijn mail dus fout bij mezelf) maar dit is door MoneYou zeer snel en correct opgelost!

Ik was eerst de bijlage vergeten en heb nadien 2 aparte mails met elk een bijlage (voor- en achterkant) doorgemaild en dit gaf geen enkel probleem. Prime ondersteuning dus!

En mail niet veiliger dan papier? Als je per brief iets stuurt heb je absoluut geen zekerheid, tenzij het aangetekend wordt gestuurd en dan nog zegt het niets over de inhoud maar enkel over het al dan niet verstuurd zijnde van de brief. Een mail zie je tijdstip van verzendingen en adres van zowel verzender als ontvanger. Trouwens, een mail is al enige tijd wettelijk aanvaard als bewijsmiddel dus welkom in de 21e eeuw ;-)

J Lawieck
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer J Lawieck
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door J Lawieck » 15 december 2013, 14:26

Ik heb het niet over de wettelijkheid als bewijsmiddel, maar over de veiligheid om een e-id dmv mail door te sturen. Dat gaat niet via een rechtstreekse (beveiligde) verbinding van jouw pc naar Moneyou (of een andere bank).

Op het broodje aap wat betreft de inhoud van een aangetekende zending, ga ik niet reageren. Het wordt al jaren verkondigd, tot nu toe heeft nog niemand mij het bewijs geleverd.

Gesloten
  • Afdrukweergave

40 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy