Ervaringen met Saxo Bank
TIP
-
anonymous38760
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Is er iemand die weet als VWCE's van Saxo naar lynx kunnen getransfereerd worden?HappyHour schreef: ↑18 februari 2023, 10:00Na veel aandringen heb ik van Keytrade een antwoord gekregen waarom mijn VWCE's niet van Saxo kunnen getransfereerd worden:HappyHour schreef: ↑16 januari 2023, 22:41 Aan Keytrade een mandaat gegeven om een lijn ETFs te transfereren (VWCE). Van Saxo krijg ik nu het bericht "Helaas dienen wij u mee te delen dat uw transfer naar Keytrade is geannuleerd omdat wij de effecten in kwestie niet hebben kunnen leveren."
Iemand ervaring hiermee?
"Geachte,
Uw aanvraag is inderdaag geannuleerd. De reden waarom is eerder technisch. De Duitse markt (xetra) is opgedeeld en er zijn effecten die bij ‘DAKV’ staan en effecten die bij ‘Clearstream’ staan. Uw effect bij Saxo staat momenteel enkel bij DAKV en bij ons enkel op Clearstream en deze transfer kan dus niet matchen.
Waarom ze dit opgedeeld hebben weet ik ook niet. Excuseer voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,"
Aandelen transfereren naar een andere broker blijkt dus geen vanzelfsprekendheid te zijn...
Ik ben zowaar geslaagdvortex schreef: ↑18 februari 2023, 14:53In elk geval wel 1 en zeker niet 4![]()
Gestructureerde obligaties zijn eigenlijk swaps, waarbij het zekere rendement van de obligatie geruild wordt tegen het potentieel hogere rendement van iets anders (bv aandelen of wisselkoers). Je krijgt dus een stukje van het onderliggende rendement dat hoger kan zijn dat het rendement van de obligatie, uiteraard is er ook een veel hoger risico. Om die rommel verkoopbaar te maken, is er vrijwel altijd een kapitaalsgarantie.
Volgens Saxo is dit het juiste antwoord op vraag 9:
Vraag 9
Gestructureerde obligaties
x Zijn producten die bestaan uit een obligatiecomponent en (elementen van) één of meer andere financiële instrumenten, waardoor uw belegging mogelijk wordt gediversifieerd
Impliceren dat u altijd een deel van het rendement van de onderliggende instrumenten kunt behalen zonder een verliesrisico te lopen
Impliceren dat de afzonderlijke componenten waaruit het bestaat afzonderlijk kunnen worden verhandeld
Ik weet het niet
Kan je nu ook obligaties aankopen, of heb je er niets aan om te slagen?JW1 schreef: ↑22 februari 2023, 12:25Ik ben zowaar geslaagdvortex schreef: ↑18 februari 2023, 14:53
In elk geval wel 1 en zeker niet 4![]()
Gestructureerde obligaties zijn eigenlijk swaps, waarbij het zekere rendement van de obligatie geruild wordt tegen het potentieel hogere rendement van iets anders (bv aandelen of wisselkoers). Je krijgt dus een stukje van het onderliggende rendement dat hoger kan zijn dat het rendement van de obligatie, uiteraard is er ook een veel hoger risico. Om die rommel verkoopbaar te maken, is er vrijwel altijd een kapitaalsgarantie.![]()
Volgens Saxo is dit het juiste antwoord op vraag 9:
Vraag 9
Gestructureerde obligaties
x Zijn producten die bestaan uit een obligatiecomponent en (elementen van) één of meer andere financiële instrumenten, waardoor uw belegging mogelijk wordt gediversifieerd
Impliceren dat u altijd een deel van het rendement van de onderliggende instrumenten kunt behalen zonder een verliesrisico te lopen
Impliceren dat de afzonderlijke componenten waaruit het bestaat afzonderlijk kunnen worden verhandeld
Ik weet het niet
Nog steeds geen aankoop mogelijk 
-
KomaanBeurs
- Sr. Member

- Contacteer:
-
KomaanBeurs
- Sr. Member

- Contacteer:
Vragenlijst obligaties.
Begin:
Hoeveel obligaties heb je vorig jaar verhandeld? Antwoord: Minder dan vijf.
En dat kan ik alleen "Bevestigen". En dat is dan "Niet passend".
Zo kan ik zelfs nooit beginnen aan de test!
Hoe dat ik dat de vorige keer heb gedaan weet ik niet meer, maar nu heb ik er "Tussen vijf en vijftig" van gemaakt om de test te kunnen doen.
Begin:
Hoe dat ik dat de vorige keer heb gedaan weet ik niet meer, maar nu heb ik er "Tussen vijf en vijftig" van gemaakt om de test te kunnen doen.
-
KomaanBeurs
- Sr. Member

- Contacteer:
En je mag niet liegenMarcel1 schreef: ↑24 februari 2023, 10:40 Vragenlijst obligaties.
Begin:
Jongens toch,laat de vragen toch gewoon beantwoorden door chatgpt. Waarom zelf hier zoveel tijd aan besteden.
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Chatgpt heeft nog minder intelligentie dan een kind van 5 jaar.
Ik heb deze test gedaan:
Mijn vraag:
- Piets vader heeft drie zonen. Pierre, Louis en?
Chatgpt:
- Er is geen derde zoon genoemd in de informatie die u heeft verstrekt. Het is dus onbekend wie de derde zoon van de vader van Piet is.
En daar heb jij vertrouwen in
Die van jou is misschien kapot, de mijne heeft het juist :huisjetuintjefiets schreef: ↑10 maart 2023, 16:21Chatgpt heeft nog minder intelligentie dan een kind van 5 jaar.
Ik heb deze test gedaan:
Mijn vraag:
- Piets vader heeft drie zonen. Pierre, Louis en?
Chatgpt:
- Er is geen derde zoon genoemd in de informatie die u heeft verstrekt. Het is dus onbekend wie de derde zoon van de vader van Piet is.
En daar heb jij vertrouwen in![]()
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Zopas deze test gedaan:
Maries moeder heeft drie dochters. Helena, Katrien en?
De derde dochter van Maries moeder ben jij, aangezien de vraag begint met "Maries moeder heeft drie dochters" en twee dochters (Helena en Katrien) al genoemd worden. Dus het antwoord is "ik" of "mij".
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Maar het ging erom of Chatgpt de vragen van Saxo kan oplossen. Daarom deze test gedaan:
Structured Obligations Basics.
Wat is het correcte antwoord op de vraag: Gestructureerde obligaties zijn:
- Zijn producten die bestaan uit een obligatiecomponent en (elementen van) één of meer andere financiële instrumenten, waardoor uw belegging mogelijk wordt gediversifieerd
- Impliceren dat u altijd een deel van het rendement van de onderliggende instrumenten kunt behalen zonder een verliesrisico te lopen
- Impliceren dat de afzonderlijke componenten waaruit het bestaat afzonderlijk kunnen worden verhandeld
Antwoord Chatgpt:
Het correcte antwoord op de vraag is:
Gestructureerde obligaties zijn producten die bestaan uit een obligatiecomponent en (elementen van) één of meer andere financiële instrumenten, waardoor uw belegging mogelijk wordt gediversifieerd. De afzonderlijke componenten waaruit het bestaat kunnen afzonderlijk worden verhandeld. Echter, het is niet waar dat gestructureerde obligaties impliceren dat u altijd een deel van het rendement van de onderliggende instrumenten kunt behalen zonder een verliesrisico te lopen. Zoals bij elke belegging zijn er risico's verbonden aan gestructureerde obligaties en is het rendement afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de prestaties van de onderliggende instrumenten.
Chatgpt zegt dus tegelijk 1 en 3. Enkel 1 is juist.
Ook hier valt Chatgpt door de mand.
- Zijn producten die bestaan uit een obligatiecomponent en (elementen van) één of meer andere financiële instrumenten, waardoor uw belegging mogelijk wordt gediversifieerd
- Impliceren dat u altijd een deel van het rendement van de onderliggende instrumenten kunt behalen zonder een verliesrisico te lopen
- Impliceren dat de afzonderlijke componenten waaruit het bestaat afzonderlijk kunnen worden verhandeld
Antwoord Chatgpt:
Gestructureerde obligaties zijn producten die bestaan uit een obligatiecomponent en (elementen van) één of meer andere financiële instrumenten, waardoor uw belegging mogelijk wordt gediversifieerd. De afzonderlijke componenten waaruit het bestaat kunnen afzonderlijk worden verhandeld. Echter, het is niet waar dat gestructureerde obligaties impliceren dat u altijd een deel van het rendement van de onderliggende instrumenten kunt behalen zonder een verliesrisico te lopen. Zoals bij elke belegging zijn er risico's verbonden aan gestructureerde obligaties en is het rendement afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de prestaties van de onderliggende instrumenten.
Zoals eerder gezegd, jij zit op een verouderde versie want ik krijg opnieuw het correcte antwoord :huisjetuintjefiets schreef: ↑11 maart 2023, 08:52 Maar het ging erom of Chatgpt de vragen van Saxo kan oplossen. Daarom deze test gedaan:
Antwoord Chatgpt:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.