Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
Technieker kwam Scarlet installeren bij mijn moeder. Betaalde bij Proximus in totaal ong. €85 per maand. Nu bij scarlet ongeveer. €48. Scarlet is eigendom van Proximus en draait op het Proximus netwerk. Speedtest gedaan voor en na; geen verschil in snelheid.
Technieker vertelde me dat er vroeger nog een snelheidscap op zat, maar dat die er al enkele jaren af is, en dat er in feite geen verschil is. Enige verschillen zitten in het digitale TV aanbod (Proximus kan je gratis uitgesteld kijken tot 3 dagen terug, etc)
Technieker vertelde me dat er vroeger nog een snelheidscap op zat, maar dat die er al enkele jaren af is, en dat er in feite geen verschil is. Enige verschillen zitten in het digitale TV aanbod (Proximus kan je gratis uitgesteld kijken tot 3 dagen terug, etc)
Zolang Proximus ziet dat Scarlet vooral marktaandeel van Telenet afsnoept, zal hun wit product wel blijven bestaan. Want natuurlijk hebben ze er geen voordeel bij dat een Proximus klant naar Scarlet verandert.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Telenet is dan ook overdreven duur, en ik zie niet in waarom je die tarieven zou betalen. Voor de snelheid van het internet moet je het alvast niet doen, want dat is veelal gewoon té snel voor wat je effectief nodig hebt. Enkel als je elke dag gigabytes aan video zit up te loaden heeft dat zin. De reden moet voor de meeste dan zijn, tv (of onwetendheid
)

Zit allang bij Scarlet. Telenet zijn geldwolven ik hoop dat ze ooit diep vallen.
Je kan ook zeggen : de klassieke reuzen op de markt lokken mensen bewust en gewild weg van hun basis-internet.
Dat is ruim voldoende qua snelheid en qua downloadlimiet maar men stelt het voor of het 'maar voor beginnelingen of ouderlingen' is. In de winkel hebben mensen dan al snel de reactie dat dat niet op hen van toepassing is.
Ik heb 100 GB downloadvolume met START van Proximus. Ik gebruik er nog geen 20 van en ik gebruik mijn internet dagelijks en veelvuldig. Start kost 27.50 euro. Een hoger abonnement zit al gauw meer dan 10 euro duurder. Voor de meeste mensen : zonder voordeel.
Scarlet voldoet ook - laat je niets wijsmaken.
Een kameraad betaalt voor zijn pack met alles erin rond de 100 euro en vraagt zich af waarom het zo goedkoop is.
De waarheid is : het kan ook voor minder dan de helft.
Over de reclame van de grote operatoren kan je denken :
ze geurde naar seringen
haar ouders waren rijk
ik wilde haar bespringen
de rest , dat is gezeik
(moraal van het verhaal : let op de essentie en laat je niets vertellen door diegene die zijn brood beter verdient met leugens te vertellen ipv de waarheid)
Dat is ruim voldoende qua snelheid en qua downloadlimiet maar men stelt het voor of het 'maar voor beginnelingen of ouderlingen' is. In de winkel hebben mensen dan al snel de reactie dat dat niet op hen van toepassing is.
Ik heb 100 GB downloadvolume met START van Proximus. Ik gebruik er nog geen 20 van en ik gebruik mijn internet dagelijks en veelvuldig. Start kost 27.50 euro. Een hoger abonnement zit al gauw meer dan 10 euro duurder. Voor de meeste mensen : zonder voordeel.
Scarlet voldoet ook - laat je niets wijsmaken.
Een kameraad betaalt voor zijn pack met alles erin rond de 100 euro en vraagt zich af waarom het zo goedkoop is.
De waarheid is : het kan ook voor minder dan de helft.
Over de reclame van de grote operatoren kan je denken :
ze geurde naar seringen
haar ouders waren rijk
ik wilde haar bespringen
de rest , dat is gezeik
(moraal van het verhaal : let op de essentie en laat je niets vertellen door diegene die zijn brood beter verdient met leugens te vertellen ipv de waarheid)
Vroeger volstond die 200 GB van Telenet ook ruimschoots, maar sinds de beide kinderen constant op YouTube naar de fratsen van Enzo Knol, Dylan Hagens en andere Paardenpraat TV dingen kijken krijg ik elke maand een waarschuwing dat ik aan 90% van m'n volume zit, en dat bij overschrijding de snelheid naar beneden gaat. Dus dan zou die 500 GB van Scarlet een welgekomen extra zijn, en 't is tevens m'n grootste argument (prijs trekken de kinderen zich niet aan) om over te stappen.
De grootste hinderpaal is nu nog de digicorder en alles wat erop staat dat dan 'kwijt' is... Dat blijkt wel eens het einde van de wereld te kunnen inluiden.
De grootste hinderpaal is nu nog de digicorder en alles wat erop staat dat dan 'kwijt' is... Dat blijkt wel eens het einde van de wereld te kunnen inluiden.
Ik overweeg overstap van Telenet naar scarlet. Enige waar ik mij zorgen over maak is de kwaliteit van de service en snelheid van digitale tv.
Als je op forums zoekt keer je toch redelijk wat negatieve reacties.
Zijn er hier veel mensen die het scarlet 'trio' hebben? En zijn jullie hier tevreden van?
Erger mij bij Telenet over de hoge kosten die ze ook nog telkens verhogen, voor de rest wel tevreden van het 'product' maar vind het niet normaal om meer te betalen voor televisie en aanverwanten dan voor de woning te verwarmen
Als je op forums zoekt keer je toch redelijk wat negatieve reacties.
Zijn er hier veel mensen die het scarlet 'trio' hebben? En zijn jullie hier tevreden van?
Erger mij bij Telenet over de hoge kosten die ze ook nog telkens verhogen, voor de rest wel tevreden van het 'product' maar vind het niet normaal om meer te betalen voor televisie en aanverwanten dan voor de woning te verwarmen
Tegenwoordig nieuwe digiboxen bij scarlet.
Echt een vooruitgang nu!
En ja je hebt minder zenders, maar Who cares? Nu nog teveel zenders!
Telefoon gaat goed. Voor 5 euro extra onbeperkt naar gsm bellen id daluren.
Echt een vooruitgang nu!
En ja je hebt minder zenders, maar Who cares? Nu nog teveel zenders!
Telefoon gaat goed. Voor 5 euro extra onbeperkt naar gsm bellen id daluren.
Inderdaad 99procent van de extra zenders worden toch niet bekeken. Als alles goed werkt en niet te traag is dan is wat scarlet aanbied voldoende voor mij.
De Telenet digibox begint te haperen en moet vervangen worden dus is het ideale moment om over te schakelen.
De Telenet digibox begint te haperen en moet vervangen worden dus is het ideale moment om over te schakelen.
Je bent Link(tijger) vergeten, maar afgezien daarvan enorm herkenbaarFakkel schreef:Vroeger volstond die 200 GB van Telenet ook ruimschoots, maar sinds de beide kinderen constant op YouTube naar de fratsen van Enzo Knol, Dylan Hagens en andere Paardenpraat TV dingen kijken krijg ik elke maand een waarschuwing dat ik aan 90% van m'n volume zit, en dat bij overschrijding de snelheid naar beneden gaat.

Ik moet wel zeggen dat ik sommige Telenet-only zenders meer begin te appreciëren, zoals bv Fox, waar je de laatste aflevering van The Walking Dead na een dag of zo kan bekijken. Ook Njam en Caz durf ik wel eens opzetten.Dylcat schreef:Inderdaad 99procent van de extra zenders worden toch niet bekeken. Als alles goed werkt en niet te traag is dan is wat scarlet aanbied voldoende voor mij.
Ook het netwerk van hotspots en homespots is iets waar je rekening mee moet houden als je geen fel GSM abo hebt met groot datavolume. Omdat ik meestal toch bij een spot zit, heb ik enkel wifi in mijn tablet. Ik zou wel kunnen mijn GSM als hotspot instellen, maar dan begint die ook te updaten en zo omdat die denkt dat het goedkope wifi is.
Dat en de service van Telenet (onlangs nog technische problemen gehad, op 1u tijd (!!!!) stond er een technieker voor mijn deur als business klant, bij tweede probleem op halve dag) maakt dat ik toch nog even blijf, ondanks dubbele prijs
Hotspots en homespots gebruik ik niet. Krijg mijn mobiele data toch nooit op.
Enige zender die ik ga missen is voor de kinderen studio00 tv. Maar dat zullen we wel overleven om iets minder geïndoctrineerd te worden door studio100 reclame.
vandaag aanvraag gedaan, nu hopen op geen problemen
Enige zender die ik ga missen is voor de kinderen studio00 tv. Maar dat zullen we wel overleven om iets minder geïndoctrineerd te worden door studio100 reclame.
vandaag aanvraag gedaan, nu hopen op geen problemen
Heeft Proximus ook niet zoiets, in samenwerking met FON? Ik meende me zelfs te herinneren dat je ook in het buitenland van die hotspots hebt.Inversor schreef:Ook het netwerk van hotspots en homespots is iets waar je rekening mee moet houden als je geen fel GSM abo hebt met groot datavolume. Omdat ik meestal toch bij een spot zit, heb ik enkel wifi in mijn tablet. Ik zou wel kunnen mijn GSM als hotspot instellen, maar dan begint die ook te updaten en zo omdat die denkt dat het goedkope wifi is.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 23 januari 2017, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Klopt, maar zijn die hotspots toegankelijk voor Scarlet?anonymous schreef:Heeft Proximus ook niet zoiets, in samenwerking met FON? Ik meende me zelfs te herinneren dat je ook in het buitenland van die hotspots hebt.Inversor schreef:Ook het netwerk van hotspots en homespots is iets waar je rekening mee moet houden als je geen fel GSM abo hebt met groot datavolume. Omdat ik meestal toch bij een spot zit, heb ik enkel wifi in mijn tablet. Ik zou wel kunnen mijn GSM als hotspot instellen, maar dan begint die ook te updaten en zo omdat die denkt dat het goedkope wifi is.