Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
Vrijdag eens klantendienst van Scarlet gecontacteerd.
Ook na veel aandringen willen/kunnen ze niet meegaan in mijn verhaal van tijdelijke bevriezing.
Spijtig!
Na afloop van het gesprek stelde de operator mij nog of de vraag of ik wilde deelnemen aan een tevredenheidsonderzoek.
Ik vroeg hem of hij een idee had van het mogelijk antwoord. Daarop stelde hij een einde aan onze conversatie.
Bij mijn terugkeer volgend jaar onderzoek ik nogmaals de aansluitingsvoorwaarden van alle internet/tv/telefonie providers.
Ook na veel aandringen willen/kunnen ze niet meegaan in mijn verhaal van tijdelijke bevriezing.
Spijtig!
Na afloop van het gesprek stelde de operator mij nog of de vraag of ik wilde deelnemen aan een tevredenheidsonderzoek.
Ik vroeg hem of hij een idee had van het mogelijk antwoord. Daarop stelde hij een einde aan onze conversatie.
Bij mijn terugkeer volgend jaar onderzoek ik nogmaals de aansluitingsvoorwaarden van alle internet/tv/telefonie providers.
Het ziet er naar uit dat ik ook naar Scarlet zal verhuizen, de laatste tijd is het bij Proximus huilen met de pet op; verkeerde facturatie, meermaals, steeds in mijn nadeel uiteraard. Nu me 60 euro werd aangerekend voor mobiel internet terwijl ik zo goed als altijd mijn Mobile ViKings sim gebruik, is de maat vol; 130 euro voor een maand, dat kan niet zijn Proximus jongens.Morgen eens horen hoe het zit met eventuele opzeg, Bij Scarlet loopt nu een promotie dus snel handelen.
Spijtig, want internet e.d. werkte prima, heel snel.
Spijtig, want internet e.d. werkte prima, heel snel.
Snel handelen om te genieten van huidige "Scarletpromotie" lijkt me niet echt dwingend.
Deze voorwaarden zijn immers reeds meer dan een jaar geldig.
Deze voorwaarden zijn immers reeds meer dan een jaar geldig.
Goed om weten, er staat wel een einddatum bij (30/9)
Ik heb Belgacom gehad voor digitale TV (hopeloos)...bij scarlet kan je niet gratis telefoneren (na 16 uur) naar een gsm nummer. Mijn kinderen hebben alleen gsm.
Mijn 'facturatieprobleem' raakt nu blijkbaar ook opgelost... het prijsverschil met Scarlet blijft 20 euro per maand, ben toch benieuwd of de kwaliteit van de geleverde diensten die meerprijs rechtvaardigt. De telefonie heb ik niet nodig en ik kijk maar naar een paar zenders, internet is voor mij het belangrijkste in het pack (dat is hier wel uiterst snel met Proximus)
Technieker van Scarlet langs geweest, die kon niets beginnen omdat Belgacom eerst een toestel bij ons thuis moest komen installeren. Ze gingen mij bellen. Ik wacht nu al 4 dagen op een telefoontje, niets ontvangen. Dan maar zelf naar Scarlet gebeld, daar werd in doorverwezen naar Belgacom. Naar hen gebeld, maar zij konde me niet helpen, ik moest bij Scarlet zijn. En opnieuw zeiden ze me daar dat ze me niet konden helpen.
Heb dan gezegd dat het niet meer nodig was, en plots vonden ze wel een oplossing ... nu moet ik nog 2 weken wachten voor die mannen van Belgacom komen, waarna er weer iemand van Scarlet moet komen.
Intussen dus anderhalve maand en 3 verlofdagen verder voordat ik vertrokken ben.
Een goeie eerste ervaring heb ik alvast niet met hun.
Heb dan gezegd dat het niet meer nodig was, en plots vonden ze wel een oplossing ... nu moet ik nog 2 weken wachten voor die mannen van Belgacom komen, waarna er weer iemand van Scarlet moet komen.
Intussen dus anderhalve maand en 3 verlofdagen verder voordat ik vertrokken ben.
Een goeie eerste ervaring heb ik alvast niet met hun.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Telefoon gehad van Telenet (als ex-klant), gevraagd waarmee ze mij konden overtuigen en waar ik nu klant was.
Ik zei "Scarlet"
Zij zei "Sorry, onder die prijs kunnen we niet onder"
Ik zei "Scarlet"
Zij zei "Sorry, onder die prijs kunnen we niet onder"
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Pol,pol schreef:Ik heb Belgacom gehad voor digitale TV (hopeloos)...bij scarlet kan je niet gratis telefoneren (na 16 uur) naar een gsm nummer. Mijn kinderen hebben alleen gsm.
Als we kijken naar de persiode van rond 2010 - 2012 of vroeger was belgacom tv een archi slecht product.
Zo slecht dat het niet in de handel had mogen worden gebracht.. Of enkel gratis gegeven in een testfase.
Als je eens bij iemand kan langsgaan die Proximus TV heeft (of in een shop van Proximus) kan je zien dat de internetsnelheid erg is verhoogd met minder storingen in het beeld tot gevolg. De decoder die nu wordt geleverd is veel beter dan in bv 2010. De ganse software / user interface is uiteraard veel verbeterd ook.
De zapsnelheid en het aantal blokkeringen zijn drastisch verbeterd. Dat was echt wel meer dan nodig ook !
Wat je zegt over Scarlet en mobiel bellen : je kan een optie nemen van 5 euro per maand waarbij je na 16 uur ook naar gsm's gratis kan bellen. Voor 10 euro per maand kan je dat 24/24 uur.
Mocht je dat nog niet geweten hebben.. is het misschien nuttige informatie.
Bedankt voor de info...haelewyn schreef:Pol,pol schreef:Ik heb Belgacom gehad voor digitale TV (hopeloos)...bij scarlet kan je niet gratis telefoneren (na 16 uur) naar een gsm nummer. Mijn kinderen hebben alleen gsm.
Als we kijken naar de persiode van rond 2010 - 2012 of vroeger was belgacom tv een archi slecht product.
Zo slecht dat het niet in de handel had mogen worden gebracht.. Of enkel gratis gegeven in een testfase.
Als je eens bij iemand kan langsgaan die Proximus TV heeft (of in een shop van Proximus) kan je zien dat de internetsnelheid erg is verhoogd met minder storingen in het beeld tot gevolg. De decoder die nu wordt geleverd is veel beter dan in bv 2010. De ganse software / user interface is uiteraard veel verbeterd ook.
De zapsnelheid en het aantal blokkeringen zijn drastisch verbeterd. Dat was echt wel meer dan nodig ook !
Wat je zegt over Scarlet en mobiel bellen : je kan een optie nemen van 5 euro per maand waarbij je na 16 uur ook naar gsm's gratis kan bellen. Voor 10 euro per maand kan je dat 24/24 uur.
Mocht je dat nog niet geweten hebben.. is het misschien nuttige informatie.
We hadden belgacom tv van 2010 tot2012. Elke dag naar de td bellen, hopeloos tv kijken, moest er 2 jaar bijblijven....NOOIT meer. Tenzij ik het 1 jaar op proef krijg.....
Even terug actualiseren:
Het Whop abonnement bij Telenet kost mij maandelijks 65,49€. Het aangeboden abonnement van Scarlet 39€. Vermits ik 2 TV's heb moet ik 4€ bijbetalen, maw 43€.
De installatiekosten van Scarlet kosten mij 99€.
Maw na 5 maanden ben ik uit de kosten en bespaar elke maand 20 €.
Is dit een naïeve redenering en vergeet ik iets?
Het Whop abonnement bij Telenet kost mij maandelijks 65,49€. Het aangeboden abonnement van Scarlet 39€. Vermits ik 2 TV's heb moet ik 4€ bijbetalen, maw 43€.
Bij mij werkt Scarlet goed, internet valt soms eens weg maar dat is hooguit voor 5minuten.
De installateur sprak over iets van een 'switch' om tussen mijn decoder, tv en mediacenter te hangen. Dat is dan via een kabeltje dat er gesurft wordt i.p.v. Draadloos. Streams worden op die manier sneller gebufferd en getoond. Iemand die weet waarover hij sprak?
Sent from my iPhone using Tapatalk
De installateur sprak over iets van een 'switch' om tussen mijn decoder, tv en mediacenter te hangen. Dat is dan via een kabeltje dat er gesurft wordt i.p.v. Draadloos. Streams worden op die manier sneller gebufferd en getoond. Iemand die weet waarover hij sprak?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Gratis bellen met vast toestel naar gsm na 16 uur: + 5 euroRoedie schreef:Even terug actualiseren:
Geen njam en geen nat. geogra
Max 27 posten....
Ik heb 2 jaar Belgacom TV-Internet-telefoon gehad (rond 2010-2011) NOOIT meer, pure miserie elke dag. (Scarlet is toch van Belgacom-Proximus)
Niet vergeten : ook onbeperkt naar gsm bellen voor +5 (daluren) of +10 (altijd) euro extra , dus voor +15 euro is het onbeperkt bellen naar vast en mobiel, wat niet duur is. Het hangt er van af hoe vaak je het gebruikt.pol schreef: Gratis bellen met vast toestel naar gsm na 16 uur: + 5 euro
Geen njam en geen nat. geogra
Max 27 posten....
Ik heb 2 jaar Belgacom TV-Internet-telefoon gehad (rond 2010-2011) NOOIT meer, pure miserie elke dag. (Scarlet is toch van Belgacom-Proximus)
Scarlet is inderdaad van Belgacom.
Belgacom TV biedt momenteel wel degelijk een storingsvrije en goede dienst. Scarlet TV is nogal de vermagerde versie qua te ontvangen zenders, vergeleken bij Belgacom TV. En rond 2010 was het inderdaad om te huilen en zou je 't zelfs nog niet gratis gewild hebben.
Kevva : kijk eens naar de website van die koele blauwe winkel (of een andere) en zoek daar of op Google naar 'internet switch'. Dan heb je 't..
Ook een router kan dienstig zijn.
Je kan ook de signalen over de stopcontacten van je huis sturen met een netline adapter genre Devolo of ander merk en het zo oplossen.. Hangt er wat van af hoeveel toestellen bedraad internet nodig hebben. Bij mij thuis zit er één netline adapter bij de modem (signaal vertrekt daar) en één adapter in de woonkamer (1 desktop en 1 laptop daarop aangesloten). Op die manier kan je in je huis langere afstanden afleggen zonder kabels bij te trekken.
Ik had eveneens een Whop-abonnement en dacht dat Scarlet een goed alternatief zou vormen. Het was echter om te huilen. De downloadsnelheid viel geregeld terug tot 8 Mbps en minder (met kabel) en de uploadsnelheid was soms bijna 0. Ik doe aan thuiswerken en moet dan verbinding maken met het netwerk van mijn werkgever: bij Telenet duurde dat 5 seconden om die verbinding te maken, bij Scarlet een uur (!). Ik heb dan gebeld naar Scarlet, waar een medewerker mij zei dat sommige klanten gemakkelijk 70 Mbps halen en andere veel minder. De beloofde 30 Mbps is maar een gemiddelde. Het hangt er dus allemaal vanaf waar je precies woont. Ik raad je dus alleszins aan op voorhand na te gaan welke snelheid je in werkelijkheid zult halen. Ik heb gevraagd om het abonnement kosteloos te kunnen verbreken omdat ik nooit de beloofde 30 Mbps zou kunnen halen (dat had de Scarlet-medewerker mij meegedeeld), maar ze zijn daar niet op ingegaan omdat het contract melding maakt van "maximum 30 Mbps".