Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
Scarlet onbeperkt internet nemen om daarmee naar netflix te kijken en via internet naar gewone tv (dus geen kabelabonnement meer) = 32 euro / maand voor het internet (zonder netflix).
Goed idee ?
Is 50 mbps veel, en werkt dit in werkelijkheid goed ?
Goed idee ?
Is 50 mbps veel, en werkt dit in werkelijkheid goed ?
Je moet enorm opletten met Scarlet. Ik ben een paar jaar geleden naar hen overgestapt, en mijn Internet (bekabeld) viel bijna volledig stil. Het duurde meer dan een kwartier om in te loggen op het netwerk van mijn werkgever (telewerk), bij Telenet duurde dat vijf seconden. Ik haalde maar 10 % van de beloofde snelheid. Ik heb toen de klantendienst gebeld, en men meldde mij daar droogweg dat de beloofde snelheid een maximumsnelheid is (staat inderdaad zo geadverteerd) en dat alles wat daaronder ligt dus conform het contract is. Ik ben meteen weer naar Telenet overgestapt. Vóór je overstapt, moet je je dus goed informeren welke werkelijke snelheid je zult kunnen halen (hangt ervan af waar je woont).
Alvorens een overstap naar een goedkope internet leverancier zou men best eerst...
- speedtest maken op de website van de leverancier
- inschatten of men ver van de internetkast woont (ver = kans op problemen groter)
- eerst eigen kabel / verbinding in orde laten brengen door de huidige leverancier (voor de zekerheid toch wat klachten sturen in verband met uitvallende verbinding of lage snelheid)
Vroeger zat ik bij Proximus. EDPnet en Scarlet maken gebruik van dezelfde lijn. Internet test toonde een perfecte verbinding. Mijn huis ligt 50-100 m van de straatkast. VDSL XS van EDPnet biedt 20/2 Mbps down/up. Hier zijn minimum waarden 9/1 Mpbs en de normale 19/2. Moest ik aan het minimum zitten zou ik rap een stap terug willen maken. Helaas tekent men in het begin voor 6 maanden. Gelukkig geraak ik altijd aan de maximale waarden.
Ik heb geen telefoonlijn, ik kan hem dus niet vooraf testen
Gebruik gewoon de lijntest van Edpnet, zo kan je zien welke snelheden er mogelijk zijn op je adres of in de buurt.
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
Alle testen zijn uitstekend (minstens rond de 50 mbps) maar om een of andere reden heb ik er toch weinig vertrouwen in.
Ik denk niet dat men bij Scarlet voor 6 maanden (of een andere looptijd) moet tekenen maar voor de zekerheid zou ik het eerst op de website nakijken of telefonisch navragen. Er blijven weliswaar de instapkosten.
Van een telefonisch gesprek weet ik dat ze effectief de kabel van Proximus gebruiken (telefoonkabel) maar je beweert om die niet te hebben. Wat gebruikt ge dan voor het internet?
na 6 maanden kan je kosteloos veranderen van telecomoperator. ervoor niet.
Is toch ook zo bij gas en elektriciteit en ... .
Is toch ook zo bij gas en elektriciteit en ... .
Bij een telecomcontract kan je zeker en vast onder je contract uit in bepaalde gevallen.
Bij GSM is de netwerkontvangst bij u thuis een belangrijke factoor.
Bij Internetverbindingen zowel de snelheid als de kwaliteit van het netwerk.
Stel je verbinding vliegt er meerdere malen per dag uit en men kan wil dit niet oplossen kan je jouw contract laten ontbinden.
Bij GSM is de netwerkontvangst bij u thuis een belangrijke factoor.
Bij Internetverbindingen zowel de snelheid als de kwaliteit van het netwerk.
Stel je verbinding vliegt er meerdere malen per dag uit en men kan wil dit niet oplossen kan je jouw contract laten ontbinden.
ik heb alleen 'de' kabel.
Zou er iets bestaan om een kabel door een (wacht)buis te trekken die het volgende traject moet afleggen :
naar beneden door de grond in de garage, 90° graden om 5m horizontaal naar de straat te gaan, wijde 90° om 20m evenwijdig met de straat te gaan, 90° om onder de straat naar de straatpaal te gaan en dan weer 90° naar boven.
Ik heb echt geen zin om in mijn voortuin te graven.
Zou er iets bestaan om een kabel door een (wacht)buis te trekken die het volgende traject moet afleggen :
naar beneden door de grond in de garage, 90° graden om 5m horizontaal naar de straat te gaan, wijde 90° om 20m evenwijdig met de straat te gaan, 90° om onder de straat naar de straatpaal te gaan en dan weer 90° naar boven.
Ik heb echt geen zin om in mijn voortuin te graven.
Een trekveer...
En de kabel inzepen.....
in totaal iets meer dan 30 meter en 4 x 90° bochten. lukt dat ?