Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
Scarlet is een drama - nooit naar overschakelen tenzij je graag miserie in huis haalt.
Mijn moeder is overgeschakeld in januari voor alles en het is nog steeds niet in orde (eind mei).
Ze is meer niet bereikbaar dan wel bereikbaar.
Echt alles loopt daar fout.
De vaste telefoonnummer die ze had, is per direct overgenomen van proximus, maar nog steeds niet actief. Dit is al 4 maanden (en in corona!). Ze hebben haar nu een nieuw vaste telefoonnummer gegeven.
Ook met GSM hebben we véél problemen. Dan werkt het, dan maken ze een foutje en sluiten ze gewoon heel het klantnummer af, dan bel je, activeren ze het terug (dit duurt altijd 2 werkdagen), dan krijg je plots geen SMS meer toe (zeer lastig als je moet inloggen), dat ligt dan zogezegd aan uw telefoon, na lang aandringen geven ze toe dat het aan hen ligt, krijg je nieuwe sim kaart, moet weer geactiveerd worden 2 dagen, is weer iets misgelopen, nog eens 2d wachten, enzo gaat het verder....
Ook klantendienst geeft soms - volgens mij omdat ze niet beter weten/kunnen - foute info door.
We kregen een factuur zonder gestructureerde mededeling. Dan bel je: je mag betalen met klantenummer in mededeling. je betaald, maar blijkbaar storten ze dit zonder te laten weten terug dus heb je in feite niet betaald. En dan sluiten ze plots af omdat je niet betaald hebt. En de dag na afsluiten ontvang je pas een aanmaning, en dan kan je zelf gaan kijken waarom ze afgsloten hebben omdat je toch betaald had....
Echt een drama!!!!
ik raad dit echt niemand aan.
Mijn moeder is overgeschakeld in januari voor alles en het is nog steeds niet in orde (eind mei).
Ze is meer niet bereikbaar dan wel bereikbaar.
Echt alles loopt daar fout.
De vaste telefoonnummer die ze had, is per direct overgenomen van proximus, maar nog steeds niet actief. Dit is al 4 maanden (en in corona!). Ze hebben haar nu een nieuw vaste telefoonnummer gegeven.
Ook met GSM hebben we véél problemen. Dan werkt het, dan maken ze een foutje en sluiten ze gewoon heel het klantnummer af, dan bel je, activeren ze het terug (dit duurt altijd 2 werkdagen), dan krijg je plots geen SMS meer toe (zeer lastig als je moet inloggen), dat ligt dan zogezegd aan uw telefoon, na lang aandringen geven ze toe dat het aan hen ligt, krijg je nieuwe sim kaart, moet weer geactiveerd worden 2 dagen, is weer iets misgelopen, nog eens 2d wachten, enzo gaat het verder....
Ook klantendienst geeft soms - volgens mij omdat ze niet beter weten/kunnen - foute info door.
We kregen een factuur zonder gestructureerde mededeling. Dan bel je: je mag betalen met klantenummer in mededeling. je betaald, maar blijkbaar storten ze dit zonder te laten weten terug dus heb je in feite niet betaald. En dan sluiten ze plots af omdat je niet betaald hebt. En de dag na afsluiten ontvang je pas een aanmaning, en dan kan je zelf gaan kijken waarom ze afgsloten hebben omdat je toch betaald had....
Echt een drama!!!!
ik raad dit echt niemand aan.
Re: Ervaringen met Scarlet
Ken ook iemand die van telenet naar scarlet wou overschakelen, nooit belgacom gehad, niks dan problemen en die is maar bij telenet gebleven. Zelf nooit problemen gehad met scarlet maar was vroeger bij belgacom, misschien dat het daar aan ligt?
Re: Ervaringen met Scarlet
Er is wel degelijk een verschil voor de vaste bekabelde zaken als internet en vaste telefonie (TV..).
Ik heb thuis een aansluiting liggen van Telenet die al 20 jaar niet gebruikt is.
Geen idee wat er nog van kwaliteit gaat overschieten op die kabel als ik die eerstdaags zou actief maken.
Zo ook met de proximus bedrading. Om de X jaren moet ik wel eens een technieker laten komen om de corrosiegevoelige aansluitpunten te vernieuwen.
Ik heb thuis een aansluiting liggen van Telenet die al 20 jaar niet gebruikt is.
Geen idee wat er nog van kwaliteit gaat overschieten op die kabel als ik die eerstdaags zou actief maken.
Zo ook met de proximus bedrading. Om de X jaren moet ik wel eens een technieker laten komen om de corrosiegevoelige aansluitpunten te vernieuwen.
Re: Ervaringen met Scarlet
Voor wie Proximus start heeft, vast internet : net gemerkt dat het terug 100 GB per maand is en geen 3 TB meer. ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Berichten: 6450
- Lid geworden op: 13 dec 2020
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Scarlet
In Nl. ook 5 TB.
Wel snelheden van 10 Mbps.
Waarom in België dan 100 GB
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Omdat men al tevreden is met een kruimel zeker, zoals bij de coöperatieven.
Die rompslomp met kabels zoveel moeite, en roverheid moet er ook wat aan hebben.
Re: Ervaringen met Scarlet
Ik denk dat het verschil in kostprijs tussen de abonnementen van Proximus niet te verantwoorden is als je weet dat
Internet Start 27.50 per maand kost
en Internet Maxi 51 euro...
Dan gaan nog weinig mensen bereid zijn 51 euro te betalen voor MAXI als START altijd met 3TB data zou komen.
Ik alleszins niet.
Niet iedereen denkt zoals ik maar er zijn er vast wel nog...
Internet Start 27.50 per maand kost
en Internet Maxi 51 euro...
Dan gaan nog weinig mensen bereid zijn 51 euro te betalen voor MAXI als START altijd met 3TB data zou komen.
Ik alleszins niet.
Niet iedereen denkt zoals ik maar er zijn er vast wel nog...
Re: Ervaringen met Scarlet
Scarlet is geen drama, maar wel Proximus.
De meeste Proximus techniekers zijn niet bekwaam hun werk correct uit te voeren.
Scarlet hang af van Proximus technieker voor aansluiten van hun diensten, daar lig het probleem.
Tot nu toe is Scarlet hun diensten perfect voor mij, maar Proximus hun werk personeels andere koek.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Berichten: 6450
- Lid geworden op: 13 dec 2020
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Scarlet
Scarlet is gewoon de "low cost" dochter van Proximus sinds 2008 ...vdcDirk schreef: ↑1 juli 2021, 17:25 Scarlet is geen drama, maar wel Proximus.
De meeste Proximus techniekers zijn niet bekwaam hun werk correct uit te voeren.
Scarlet hang af van Proximus technieker voor aansluiten van hun diensten, daar lig het probleem.
Tot nu toe is Scarlet hun diensten perfect voor mij, maar Proximus hun werk personeels andere koek.
Re: Ervaringen met Scarlet
Tja als je onderaannemers slecht betaald moet je geen kwaliteit verwachten zelfde probleem bij Telenet hoor.vdcDirk schreef: ↑1 juli 2021, 17:25Scarlet is geen drama, maar wel Proximus.
De meeste Proximus techniekers zijn niet bekwaam hun werk correct uit te voeren.
Scarlet hang af van Proximus technieker voor aansluiten van hun diensten, daar lig het probleem.
Tot nu toe is Scarlet hun diensten perfect voor mij, maar Proximus hun werk personeels andere koek.
Re: Ervaringen met Scarlet
De verhuis van mijn scarlet abonnement was voorzien voor vandaag. Aanvraag reeds 2 maand geleden gedaan.
Bij de aanvraag tot verhuis aangegeven dat er geen proximus lijn in mijn woning toekomt.
Scarlet technieker is onverricht ter zake weer vertrokken. Ja er zal iemand van proximus moeten komen om de lijn binnen te trekken. Kan wel een weekje duren. Zeer efficiënte manier van werken die mannen. Gelukkig is er nog Tadaam ...
Bij de aanvraag tot verhuis aangegeven dat er geen proximus lijn in mijn woning toekomt.
Scarlet technieker is onverricht ter zake weer vertrokken. Ja er zal iemand van proximus moeten komen om de lijn binnen te trekken. Kan wel een weekje duren. Zeer efficiënte manier van werken die mannen. Gelukkig is er nog Tadaam ...
Re: Ervaringen met Scarlet
Ach ach.. scarlet werkt hier al jaren uitstekend.
1x defecte modem gehad en de dag erna stond Bpost aan de deur met een nieuwe.
1 en al lof voor scarlet hier..
1x defecte modem gehad en de dag erna stond Bpost aan de deur met een nieuwe.
1 en al lof voor scarlet hier..
Re: Ervaringen met Scarlet
De dingen werken goed, tv , internet telefoon.
De helpdesk van scarlet is waardeloos. Best zoveel mogelijk zelf doen via de selfservice als je kan.
Als je een bestaand abonnement op naam van iemand anders wilt zetten, VERSCHRIKKELIJK!
Ik heb er ervaring mee. Mocht het toen voor mijzelf zijn geweest, ik had ze buitegesmeten.
Via de bestaande facturen die ik had teruggevonden, heb ik via de website dan kunnen inloggen op de selfservice. Zo heb ik alles zelf in orde kunnen brengen. Nogmaals: de helpdesk is gewoon waardeloos.
De helpdesk van scarlet is waardeloos. Best zoveel mogelijk zelf doen via de selfservice als je kan.
Als je een bestaand abonnement op naam van iemand anders wilt zetten, VERSCHRIKKELIJK!
Ik heb er ervaring mee. Mocht het toen voor mijzelf zijn geweest, ik had ze buitegesmeten.
Via de bestaande facturen die ik had teruggevonden, heb ik via de website dan kunnen inloggen op de selfservice. Zo heb ik alles zelf in orde kunnen brengen. Nogmaals: de helpdesk is gewoon waardeloos.
Re: Ervaringen met Scarlet
Sinds 2014 ben ik Scarletklant en dat tot mijn grote tevredenheid eigenlijk.
-
- Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 jul 2021
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Scarlet
Toch maar even dit: ik heb ook al jaar en dag Scarlet, en behalve een kapotte modem heb ik nooit problemen ondervonden. MAAR .... recent ben ik begonnen met een online game via Geforce Now. Nu wél problemen, namelijk een extreem hoog pakketverlies, waardoor de graphics instellingen van Geforce Now slechts de laagste resolutie toelaten, wat resulteert in een slechte beeldkwaliteit en slechte leesbaarheid van kleine teksten, en sinds vandaag ook serieuze problemen met lag. Bij een onafhankelijke test had ik minstens 60% pakketverlies, wat extreem hoog is. Een vriend van in de game had 0% pakketverlies met dezelfde test via Telenet. Dus... Scarlet, ideaal voor wat eenvoudig surfen en zelfs Netflix, maar voor online gamen komen de problemen naar de oppervlakte. Ik zie me nu verplicht om over te stappen naar een andere provider omdat ik amper nog mijn game kan spelen waarvoor ik immers wel een maandelijks abonnement betaal.
Re: Ervaringen met Scarlet
sinds verschilende jaren tevreden klant scarlet... en ook qua service . Had probleem met beeldkwaliteit en dag erna in orde . Technieker kwam aan huis zoals afgesproken