Ervaringen met United Telecom (internet)
Ervaringen met United Telecom (internet)
Beste allen,
Voorlopig zit ik bij edpnet met VDSL XS (20 down/2 up). Bij United Telecom krijgt men voor vrijwel dezelfde prijs 100/15 Mbps. UT heeft weinig tot geen recente ervaringen op het internet.
Wat zijn jullie ervaringen met United Telecom (eventueel in vergelijking met edpnet)?
Alvast bedankt,
neo
Voorlopig zit ik bij edpnet met VDSL XS (20 down/2 up). Bij United Telecom krijgt men voor vrijwel dezelfde prijs 100/15 Mbps. UT heeft weinig tot geen recente ervaringen op het internet.
Wat zijn jullie ervaringen met United Telecom (eventueel in vergelijking met edpnet)?
Alvast bedankt,
neo
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
Geen klant daar. Maar ben je zeker van die prijs?
Zoals ik het zie en begrijp kost Surf@Home VDSL 23,99€/maand maar daar komt wel 10 euro bovenop voor het koperpaar.
https://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet
En dan is het maar 1 euro goedkoper dan de tegenhanger van EDPnet. Daar is 'distributie' inbegrepen. En de upload daar is hoger.
Los van de prijs is klantenservice ook een factor. EDPnet heeft een goede reputatie. Over die van United-Telecom kan ik niets zeggen.
Zoals ik het zie en begrijp kost Surf@Home VDSL 23,99€/maand maar daar komt wel 10 euro bovenop voor het koperpaar.
https://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet
En dan is het maar 1 euro goedkoper dan de tegenhanger van EDPnet. Daar is 'distributie' inbegrepen. En de upload daar is hoger.
Los van de prijs is klantenservice ook een factor. EDPnet heeft een goede reputatie. Over die van United-Telecom kan ik niets zeggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
En die 100 Mbps is ongetwijfeld een maximale waarde, afhankelijk van o.m. de afstand van bij jou thuis tot aan de Proximus kast ergens buiten in de natuur. Het kan in jouw geval bv. ook 40 Mbps zijn of 60.
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
Het is maar met wie je daar over praat ...
Het contact center voor particulieren van EDPnet zit, als ze het niet recent veranderd hebben, nog altijd in Rusland.
Of dat nu echt de beste keuze is om kwaliteit te leveren betwijfel ik sterk.
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
Voor de VDSL bij edpnet had ik eveneens een actieve Proximus lijn nodig dus ik ga ervan uit dat deze nog steeds actief is en dat die extra maandelijkse kost van 10 EUR wegvalt.
Van EDPnet klantenservice ben ik prima tevreden. Op ne 'userbase' forum had ik enkele jaren oud berichten over United Telecom gevonden. De ervaringen daar zijn neutraal tot negatief maar misschien is er sindsdien wat veranderd.
Momenteel haal ik 100% van de snelheden aangeboden door mijn huidig edpnet abonnement. De snelheidstest van de UT website lijkt niet te werken bij mij.
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
Dat was ooit zo bij EDPnet. Analoog telefoonabonnement vereist of toeslag voor 'raw copper'. Later was de raw copper 'gratis' als je vaste telefonie erbij nam voor 10 euro. Nu is het gewoon de geadverteerde prijs. Zover ik zie is dat niet zo bij United Telecom voor dat goedkoopste product.
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
Nog altijd bij edpnet. Bij United zou ik EUR 10 per maand extra moeten bijbetalen. Voor dezelfde prijs krijgt men 100 Mbps bij edpnet maar in mijn geval zonder overstapkosten.
Ondertussen valt mijn internetverbinding om een paar dagen uit. Gelukkig is dat slechts voor een paar minuten. Nochtans heeft edpnet geen haast om dat direct opgelost te krijgen

Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
Neo : je moet eens nakijken of de uitval te zien is aan rode lichtjes op je modem. Of het internet niet meer binnenkomt of dat het probleem misschien binnen ligt, tussen je modem en je pc.
Mijn Dlan adapters vallen bv. regelmatig eens uit. Sync loss. Ligt aan mijn eigen binneninstallatie.
Proximus kan zien of je lijn problemen heeft en vaak uitval had.
Ik denk dat de kleinere aanbieders niet gekend zijn voor een goede service bij problemen.
Bij de grote loopt het soms ook fout.
Mijn Dlan adapters vallen bv. regelmatig eens uit. Sync loss. Ligt aan mijn eigen binneninstallatie.
Proximus kan zien of je lijn problemen heeft en vaak uitval had.
Ik denk dat de kleinere aanbieders niet gekend zijn voor een goede service bij problemen.
Bij de grote loopt het soms ook fout.
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
Ik heb reeds alle instructies en ideeen van de helpdesk uitgeprobeerd maar voorlopig zonder effect.
Als het gaat over de United Telecom, dit zijn de kosten bij keuze van de goedkoopste internetabonnement daar:
- Activatiekost - 59€
- Surf@Home VDSL - 23,99€/maand (100/15 Mbps down/up)
- Distributie*** - 10€/maand
In dat geval moet men zowel de installatie en een router/modem nog altijd zelf fixen.
Laatst gewijzigd door neo op 9 mei 2021, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
In verband met internetproblemen en EDPnet; ja, het is een gedoe.
Probleem is;
Proximus is verantwoordelijk voor de inkomende fysieke verbinding tot de aansluiting in huis. EDPnet over internetverbinding over die fysieke verbinding en de modem. De klant is verantwoordelijk voor de interne bekabeling.
De vraag is natuurlijk; waar zit het probleem? En al de partijen gaan de schuld op een ander steken. En Proximus gaat zwaar doorrekenen aan EDPnet als die een interventie aanvragen voor een probleem dat volgens Proximus niet hun probleem blijkt te zijn. Dat maakt dat EDPnet voorzichtig gaat zijn met het aanvragen van interventies.
Als er redelijk wat bekabeling zit tussen waar de aansluiting van de straat binnenkomt en waar de modem staat; doe een testopstelling. Installeer de modem zo dicht als mogelijk bij de inkomende bekabeling. Sluit de interne bekabeling uit als mogelijk probleem. Dat is iets wat je kunt doen.
Probleem is;
Proximus is verantwoordelijk voor de inkomende fysieke verbinding tot de aansluiting in huis. EDPnet over internetverbinding over die fysieke verbinding en de modem. De klant is verantwoordelijk voor de interne bekabeling.
De vraag is natuurlijk; waar zit het probleem? En al de partijen gaan de schuld op een ander steken. En Proximus gaat zwaar doorrekenen aan EDPnet als die een interventie aanvragen voor een probleem dat volgens Proximus niet hun probleem blijkt te zijn. Dat maakt dat EDPnet voorzichtig gaat zijn met het aanvragen van interventies.
Als er redelijk wat bekabeling zit tussen waar de aansluiting van de straat binnenkomt en waar de modem staat; doe een testopstelling. Installeer de modem zo dicht als mogelijk bij de inkomende bekabeling. Sluit de interne bekabeling uit als mogelijk probleem. Dat is iets wat je kunt doen.
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
Proximus en EDP zullen uiteraard de zwarte Piet naar elkaar doorschuiven en heel erg misschien is er wel bij Proximus wat minder enthousiasme om die storingen op te lossen maar het zijn wel degelijk HUN lijnen en ze halen er ook een broodwinning uit met de onderaannemers.
Neo : niet nagekeken maar die 100/15 zal wel omgekeerd zijn zeker ? 100 down en 15 up ?
Ik denk niet dat ik die formule zou kiezen in jouw plaats maar iedereen koopt wat hij wil. Het lijkt me niet het beste in prijs / kwaliteit.
Zelf ben ik nieuwsgierig of Proximus blijvend of nog een tijdje de 3TB datalimiet gaat aanhouden voor hun START internetabonnement. De prijs is nu 27.5 en zelfs als er daar een euro bijkomt ooit zou ik geen andere provider nemen.
Als ze terug naar 100 GB gaan misschien wel.
Ik zou toch eerst aan Scarlet (pack) of EDPnet denken in dat geval.
Neo : niet nagekeken maar die 100/15 zal wel omgekeerd zijn zeker ? 100 down en 15 up ?
Ik denk niet dat ik die formule zou kiezen in jouw plaats maar iedereen koopt wat hij wil. Het lijkt me niet het beste in prijs / kwaliteit.
Zelf ben ik nieuwsgierig of Proximus blijvend of nog een tijdje de 3TB datalimiet gaat aanhouden voor hun START internetabonnement. De prijs is nu 27.5 en zelfs als er daar een euro bijkomt ooit zou ik geen andere provider nemen.
Als ze terug naar 100 GB gaan misschien wel.
Ik zou toch eerst aan Scarlet (pack) of EDPnet denken in dat geval.
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
Klopt. Merci
Op de Proximus website staat er 100GB bij het Internet Start
Re: Ervaringen met United Telecom (internet)
Dat klopt. Ze hebben het al twee keer 'tijdelijk' verhoogd naar 3TB wegens Corona en thuiswerkers. Deze keer is het al wat maanden stabiel 3TB per maand.
Ik hoop (maar ik reken er niet op) dat ze de warme adem van de concurrentie in hun nek voelen en die limiet definitief maken.
Als volgende stap gaat dan waarschijnlijk wel de prijs omhoog.
Ik hoop (maar ik reken er niet op) dat ze de warme adem van de concurrentie in hun nek voelen en die limiet definitief maken.
Als volgende stap gaat dan waarschijnlijk wel de prijs omhoog.