Ervaringen met vermogensbeheerders/private banken
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ervaringen met vermogensbeheerders/private banken
ter info, we hebben een nieuwe vergelijker opgestart voor private banking
https://www.spaargids.be/sparen/private-banking.html
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt wel jammer dat voor bepaalde banken de kosten niet zijn meegedeeld. Indien de bank geen transparantie wilt bieden over de kosten, lijkt het mij maar fair dat je dit ook letterlijk zegt.webmaster schreef: ↑24 juli 2018, 10:33 ter info, we hebben een nieuwe vergelijker opgestart voor private banking
Notaris kan jou perfect helpen bij het successieverhaal. Accountant is goed op de hoogte van fiscale regelgeving. Wat heb je nog meer nodig dan als je ook mijn andere tip hebt uitgevoerd? Beursexperts verslaan de index niet.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog mensen met ervaringen?
Beste,
Ik heb 1 jaar bij bank Delen geweest met een naar private banking normen kleine som (300.000 euro).
Over hun service kan ik enkel maar positief zijn en was het wat ik er van verwacht had: discreet, professioneel en bekwaam. Je kan, niet elke dag uiteraard, ook gratis gebruik maken van de extra diensten (advies voor testament, schenking, ...).
Ze hebben ook een goede huisvader beleid en een voorzichtige aanpak; ik hou niet van ene dag 10% erbij en volgende dag 15% eraf. Maar het rendement viel zwaar tegen. En het was toch wel jojo ook (echt mijn ding niet): ben in februari met die crash in de VS van 305.000 naar 293.000 gegaan op twee weken tijd)
Na 12 maanden ben ik eruit gestapt met 2.000 euro winst (niet één procent dus).
Conclusie: je kan het momenteel beter zelf doen (of je moet echt over zeer grote sommen beschikken dat de zin/kennis/tijd ontbreekt). Het zijn barre tijden: met die clown in de VS zijn we sowieso nog voor jaren instabiliteit vertrokken.
Ik heb 1 jaar bij bank Delen geweest met een naar private banking normen kleine som (300.000 euro).
Over hun service kan ik enkel maar positief zijn en was het wat ik er van verwacht had: discreet, professioneel en bekwaam. Je kan, niet elke dag uiteraard, ook gratis gebruik maken van de extra diensten (advies voor testament, schenking, ...).
Ze hebben ook een goede huisvader beleid en een voorzichtige aanpak; ik hou niet van ene dag 10% erbij en volgende dag 15% eraf. Maar het rendement viel zwaar tegen. En het was toch wel jojo ook (echt mijn ding niet): ben in februari met die crash in de VS van 305.000 naar 293.000 gegaan op twee weken tijd)
Na 12 maanden ben ik eruit gestapt met 2.000 euro winst (niet één procent dus).
Conclusie: je kan het momenteel beter zelf doen (of je moet echt over zeer grote sommen beschikken dat de zin/kennis/tijd ontbreekt). Het zijn barre tijden: met die clown in de VS zijn we sowieso nog voor jaren instabiliteit vertrokken.
Hoe werd uw risicoprofiel bepaald? En in wat werd er zoal belegd, want - behoudens vergissing - biedt Bank Delen geen eigen fondsen e.d. aan?
- gebaseerd op de daling in feb zou ik zeggen dat je een neutraal/defensief profile had? (Jij ging 4% naar beneden, de aandelen hadden een correcttie van 10%)
- jij kreeg 1% rendement. Welke kosten betaalde je aan Delen? Wat waren de beheerskost van de fondsen waarin je belegde?
- Een neutrale portefeuille zou afhankelijk van de exacte datums op een jaar ergens tussen 3 en 5% -voor kosten- opgebracht moeten hebben. Dus dat kan ongeveer kloppen. Spijtig wel dat de financiële industrie meer verdient dan de individuele belegger.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Risicoprofiel aan de hand van vragenlijst; is niet echt verschillend van andere banken.
Neen ze werken alleen met hun huisfonds Hermes in 4 categorieën (defensief, klassiek, actief en een mix van de drie vorige).
allemaal transparant moet ik wel zeggen, ook qua kosten.
je hebt geen honderden fondsen met ik weet niet welke producten in.
Neen ze werken alleen met hun huisfonds Hermes in 4 categorieën (defensief, klassiek, actief en een mix van de drie vorige).
allemaal transparant moet ik wel zeggen, ook qua kosten.
je hebt geen honderden fondsen met ik weet niet welke producten in.
Als ik het goed voor heb, bieden zij wel eigen fondsen aan via Cadelam (https://www.delen.be/nl/onze-aanpak/beleggen-in-fondsen). Waren er buiten de beheerskosten van de fondsen nog kosten?
Heb je ook gebruik gemaakt van de extra diensten? Zo ja hoe viel dat mee Dav1981?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Tijdens deze maand heb je ongetwijfeld zelf al meer informatie verzameld?LaCucaracha schreef: ↑22 juli 2018, 12:59 Welke ervaringen (of ervaringen die jullie uit eerste hand hebben gehoord) hebben jullie met privé vermogensbeheerders ( zowel met private banken als met de Optima's van deze wereld)?
Positieve? Of enkel negatieve? Wat zijn de prijzen die ze voor hun adviezen aanrekenen?
Ze koppelen meestal hun producten aan hun adviezen die ze geven?Zijn er ook die het anders doen?
Greetz
Wat zijn jouw bevindingen?
Naar welke kant leun je?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is net het problem: je vindt online nergens concrete ervaringen van klanten ( behalve dan de Panorama-reportage over Optima en een paar topics hier)... Dus dan kan ik mij ook zeer moeilijk een beeld ervan vormen.B7H4long schreef: ↑23 augustus 2018, 07:08Tijdens deze maand heb je ongetwijfeld zelf al meer informatie verzameld?LaCucaracha schreef: ↑22 juli 2018, 12:59 Welke ervaringen (of ervaringen die jullie uit eerste hand hebben gehoord) hebben jullie met privé vermogensbeheerders ( zowel met private banken als met de Optima's van deze wereld)?
Positieve? Of enkel negatieve? Wat zijn de prijzen die ze voor hun adviezen aanrekenen?
Ze koppelen meestal hun producten aan hun adviezen die ze geven?Zijn er ook die het anders doen?
Greetz
Wat zijn jouw bevindingen?
Naar welke kant leun je?