ETF beleggen via DeGiro - Herbalanceren aan zo laag mogelijke kosten
TIP
Re: ETF beleggen via DeGiro - Herbalanceren aan zo laag mogelijke kosten
Is er een reden waarom er geen (euro) ACWI ETF's in trek zijn? Combineert dit niet het beste van twee werelden?
The two main indices for consideration in the global space are the MSCI World Index and the MSCI ACWI. The MSCI World Index covers developed markets only, whereas the MSCI ACWI includes both developed and emerging market countries such as China, Brazil, India, Russia, and Korea.
Bestaan er goedkope opties om als Belg zo geautomatiseerd mogelijk maandelijks te beleggen in indexfondsen aan zo laag mogelijke kosten? Het liefst zou ik gewoon een maandelijkse storting inschrijven in mijn bankrekening, en dan beleggen zoveel mogelijk vergeten. Of toch beter verder bij DeGiro?
Ik denk dat daar heel veel mensen op aan het wachten zijn. Maarja de bank verdient er niet genoeg aan hé!shaokim schreef: ↑29 maart 2019, 12:28 Bestaan er goedkope opties om als Belg zo geautomatiseerd mogelijk maandelijks te beleggen in indexfondsen aan zo laag mogelijke kosten? Het liefst zou ik gewoon een maandelijkse storting inschrijven in mijn bankrekening, en dan beleggen zoveel mogelijk vergeten. Of toch beter verder bij DeGiro?
Welke fondsen had je dan in gedachten?
En wat zijn de verschillen met andere wereldfondsen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bijvoorbeeld deze: http://www.morningstar.be/be/etf/snapsh ... 0P0000X4V9 ?
Onderliggend 1.462 posities met inbegrip van emerging markets:
Onderliggend 1.462 posities met inbegrip van emerging markets:
The fund is an exchange traded fund (ETF) that aims to track the performance of the MSCI All Country World Index Net USD as closely as possible. The ETF invests in physical index securities. The MSCI All Country World Index Net USD offers exposure to stocks from developed and emerging countries worldwide which comply with MSCI¡¯s size, liquidity, and free float criteria. The index is free float market capitalisation weighted. iShares ETFs are funds managed by BlackRock. They are transparent, cost-efficient, liquid vehicles that trade on stock exchanges like normal securities. iShares ETFs offer flexible and easy access to a wide range of markets and asset classes.
En wat geeft de vergelijking van de karakteristieken ivm het alternatief?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Wat is je beleggingsfilosofie en strategie?Ilikebigbutts schreef: ↑29 maart 2019, 08:20Denk te hebben gevonden dat de VUSA dividend niet kapitaliseert, dus ff verder zoeken in de kernselect van degiro voor amerika etf.
Heb nog wat zitten neuzen en heb deze gevonden:
https://api.fundinfo.com/document/f1302 ... ca0d270957
Er staat hedged bij. Iemand die me meer kan zeggen hierover, over dit alternatief?
De keuze van het fonds is de laatste stap in het opzetten van je beleggingsplan. Er zijn zo'n 38000 fondsen en aandelen. Welke daarvan voor jou passen kunnen we enkel bepalen als we weten waar je naartoe wil.
-
Ilikebigbutts
- Newbie

B7H4long schreef: ↑29 maart 2019, 16:12Wat is je beleggingsfilosofie en strategie?Ilikebigbutts schreef: ↑29 maart 2019, 08:20
Denk te hebben gevonden dat de VUSA dividend niet kapitaliseert, dus ff verder zoeken in de kernselect van degiro voor amerika etf.
Heb nog wat zitten neuzen en heb deze gevonden:
https://api.fundinfo.com/document/f1302 ... ca0d270957
Er staat hedged bij. Iemand die me meer kan zeggen hierover, over dit alternatief?
De keuze van het fonds is de laatste stap in het opzetten van je beleggingsplan. Er zijn zo'n 38000 fondsen en aandelen. Welke daarvan voor jou passen kunnen we enkel bepalen als we weten waar je naartoe wil.
Strategie veel risico en 30 jaar beleggen. Dacht dat dat voorhanden lag. IWDA zit veel japan in en ik geloof er niet in.
Blijkbaar kan het via Meesman (enkel voor Nederlanders), maar ook via Binck Fundcoach.Tiziano schreef: ↑29 maart 2019, 13:15Ik denk dat daar heel veel mensen op aan het wachten zijn. Maarja de bank verdient er niet genoeg aan hé!shaokim schreef: ↑29 maart 2019, 12:28 Bestaan er goedkope opties om als Belg zo geautomatiseerd mogelijk maandelijks te beleggen in indexfondsen aan zo laag mogelijke kosten? Het liefst zou ik gewoon een maandelijkse storting inschrijven in mijn bankrekening, en dan beleggen zoveel mogelijk vergeten. Of toch beter verder bij DeGiro?
https://www.binck.nl/fondsbeleggen/overzicht
Zitten er potentieel verborgen addertjes onder het gras om als Belg gebruik te maken van deze dienst?
Bedankt
Service fee van 0,18% per jaar. Verdubbeld dus bijna je jaaelijkse kosten.
Enig idee hoeveel euro verschil dat zou maken op een beleggingshorizon van 30 jaar? Ik vraag mij af of ik wat minder rendement wil halen in ruil voor meer afstand en minder slapeloze nachten. En ik ben ook vrij zeker dat zulke afstand houden mij zou toelaten een agressievere asset allocation te houden.
Hier is de vergelijking DeGiro - Fundcoach (en andere brokers) gemaakt, spijtig genoeg op een beleggingstermijn van slechts 10 jaar. Daar lees ik dat op die termijn het verschil "slechts" een duizendtal euro. Zou dat verschil echt drastisch oplopen op 30 jaar ipv 10 jaar?
Bij DeGiro moet je opletten met geld dat in het geldmarktfonds blijft zitten. Ik had de gewoonte om maandelijks een storting te doen van €250 naar mijn DeGiro-account. Ik kocht daar af en toe eens een ETF mee (om de 2à3 maanden). Of soms eens een half jaar niets.
Ik zag de laatste 2 weken dat er af en toe wat geld van die rekening af ging en in het begin twijfelde ik of ik het wel goed had gezien, maar jawel!
Ik heb navraag gedaan bij DeGiro en kreeg antwoord dat er een negatieve rente aangerekend wordt als je geld op je account laat staan, de medewerker zei dat DeGiro niet fungeert als spaarboek en eigenlijk geen bank is.
Dus let er op! Dit zijn ook kosten wat je betaalt een negatieve rente van 0,60% en wordt op dagbasis berekend.
Ik zag de laatste 2 weken dat er af en toe wat geld van die rekening af ging en in het begin twijfelde ik of ik het wel goed had gezien, maar jawel!
Ik heb navraag gedaan bij DeGiro en kreeg antwoord dat er een negatieve rente aangerekend wordt als je geld op je account laat staan, de medewerker zei dat DeGiro niet fungeert als spaarboek en eigenlijk geen bank is.
Dus let er op! Dit zijn ook kosten wat je betaalt een negatieve rente van 0,60% en wordt op dagbasis berekend.
Degiro compenseert toch de negatieve rente op het geldmarktfonds?
Uit coulance compenseert DEGIRO het negatieve rendement op het EUR Geldmarktfonds dat voortkomt uit het huidige niveau van marktrentes. Het bedrag van deze compensatie wordt dagelijks berekend en is opgenomen in uw bestedingsruimte.
Uit coulance compenseert DEGIRO het negatieve rendement op het EUR Geldmarktfonds dat voortkomt uit het huidige niveau van marktrentes. Het bedrag van deze compensatie wordt dagelijks berekend en is opgenomen in uw bestedingsruimte.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Dit is je reinste onzin Kevva. Ik heb altijd meer dan 1000 euro op de geldrekening staan en er is nog nooit een cent van verdwenen. Het geldfonds wordt gecorrigeerd maar jouw bedrag blijft gelijk.
Je betaalt wel interest als je een aandeel koopt en er geen middelen zijn of ze pas later aanvult.
Je betaalt wel interest als je een aandeel koopt en er geen middelen zijn of ze pas later aanvult.
-
anonymous
In welke munt is je geldrekening en in welk ETF heb je gekozen?
Zie https://www.degiro.nl/over-degiro/cashfunds.html
Zie https://www.degiro.nl/over-degiro/cashfunds.html