ETF DeGiro
TIP
Re: ETF DeGiro
2017 zelf aan de fiscus melden, met de nodige boetes
In 2018 heb ik 4x een dividend gekregen uit mijn ETF-tracker (LQDA). Als ik die 4 dividenden bij elkaar optel kom ik iets van een 38 USD uit. Niet zo'n hoog getal dus.
Ik ben eind 2017 (september ofzo) begonnen met die portefeuille en heb toen 1x dividend gekregen. Maar die moet ik niet aangeven, neem ik aan?
Want stel dat ik die terug aangeef, dan betaal ik nog eens 30% RV.
Net zoals ik volgend jaar mijn dividendinkomsten van 2018 (die 38 USD) niet moet aangeven. Of zie ik het helemaal verkeerd, nee toch?
Naar mijn logisch inzicht is het enkel rekening houden met de dividenden van 2018.
Dat omrekenen van USD naar EUR doe ik denk ik maar beter niet zeker? Kan er ook 34 euro van maken (huidige wisselkoers). Voor hetzelfde geld ziet de fiscus dat als fraude, die wisselkoers schommelt elke dag wel een klein beetje.
Anders kan ik nog netjes afronden naar beneden en er 33 euro van maken.
Ik ben eind 2017 (september ofzo) begonnen met die portefeuille en heb toen 1x dividend gekregen. Maar die moet ik niet aangeven, neem ik aan?
Want stel dat ik die terug aangeef, dan betaal ik nog eens 30% RV.
Net zoals ik volgend jaar mijn dividendinkomsten van 2018 (die 38 USD) niet moet aangeven. Of zie ik het helemaal verkeerd, nee toch?
Naar mijn logisch inzicht is het enkel rekening houden met de dividenden van 2018.
Dat omrekenen van USD naar EUR doe ik denk ik maar beter niet zeker? Kan er ook 34 euro van maken (huidige wisselkoers). Voor hetzelfde geld ziet de fiscus dat als fraude, die wisselkoers schommelt elke dag wel een klein beetje.
Anders kan ik nog netjes afronden naar beneden en er 33 euro van maken.
Omrekening aan de koers van de dag dat je de dividenden ontvangen hebt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En die kan je hier vinden https://www.ecb.europa.eu/stats/policy_ ... ex.en.html
Via het overzicht -> rapportages kun je elk kwartaal een rapport downloaden alsook een jaaropgave. Als ik die jaaropgaves download, dan is dat totaal aantal aan ontvangen dividenden niet correct!
Zijn er nog mensen die dit voorhebben of het eens willen controleren?
Is het het dividend uit de jaaropgaves die je moet doorgeven in de aangifte?
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
En wat zou er juist fout zijn? Die dienen net als bewijs bij mij.Kevva schreef: ↑1 juni 2019, 23:36 Via het overzicht -> rapportages kun je elk kwartaal een rapport downloaden alsook een jaaropgave. Als ik die jaaropgaves download, dan is dat totaal aantal aan ontvangen dividenden niet correct!
Ik heb er niet zoveel, dus het was te doen om even zelf op te tellen: klopt tot op de eurocent!
Ook de opdeling per land (3 landen voor mij) klopt.
Je trekt er misschien de kosten van Degiro voor uitkeren dividend af (custody account)? Voor aangifte dividend mag je dat er niet aftrekken, enkel de brondbelasting mag eraf.
Ook de opdeling per land (3 landen voor mij) klopt.
Je trekt er misschien de kosten van Degiro voor uitkeren dividend af (custody account)? Voor aangifte dividend mag je dat er niet aftrekken, enkel de brondbelasting mag eraf.
Heb nog eens alle dividenden op de rekening geteld en ik kom echt een pak meer uit dan wat er in dat rapport staat :S
Als dat rapport correct is, dan ga ik dat aangeven in de aangifte. Het is wel een stuk minder maar dan moest DeGiro het maar goed opstellen.
Als dat rapport correct is, dan ga ik dat aangeven in de aangifte. Het is wel een stuk minder maar dan moest DeGiro het maar goed opstellen.
Ik heb vorig jaar €4,06 te weinig aangegeven. Dit is een bedrag aan RV uit het buitenland (De Giro).
Als ik die €4,06 nu wil storten. Tel ik dat op en vul ik het in in vak 1444?
Of moet je daarvoor uitwijken naar een ander vakje?
Als ik die €4,06 nu wil storten. Tel ik dat op en vul ik het in in vak 1444?
Of moet je daarvoor uitwijken naar een ander vakje?
daar is geen vakje voor voorzien
dat moet je zelf bij de fiscus opbiechten
Of zwijgen?
Wat doe je in dit geval het beste? Als je de fiscus op de hoogte brengt gaan ze natuurlijk de hele zooi onder de loep nemen.
Wat doe je in dit geval het beste? Als je de fiscus op de hoogte brengt gaan ze natuurlijk de hele zooi onder de loep nemen.
Wat denk je,
En met 4,06 euro word je aanzien als een grootfraudeur
Het zou anders zijn moest je een paar miljard euro ontdoken hebben, in dat laatste geval ga je vrijuit.
En met 4,06 euro word je aanzien als een grootfraudeur
Het zou anders zijn moest je een paar miljard euro ontdoken hebben, in dat laatste geval ga je vrijuit.
Ik moest het aangeven maar ze laten je dan wel in het ongewisse hoe je dat moet in orde brengen.
tel gewoon 5 euro bij dit jaar en upload een briefje op tax on web waar je het meldt.
als ik dit hier allemaal lees vraag ik me af ; wegen die optisch lage kosten bij degiro wel op tegen al de rest ?
adminstratie zelf doen, extra kostje hier extra kostje daar...
als ik dit hier allemaal lees vraag ik me af ; wegen die optisch lage kosten bij degiro wel op tegen al de rest ?
adminstratie zelf doen, extra kostje hier extra kostje daar...
Het lijkt allemaal veel erger dan het is. Kwestie van even na te denken en de betrokken draadjes hier te lezen vóór je start bij Degiro ...