ETF EMIM/CEMU/ZPRS
TIP
Re: ETF EMIM/CEMU/ZPRS
Ik mik ook op IWDA/EMIM/IUSN, maar probeer om niet drie keer iShares te kopen.
Qua kosten en grote e.d. is iShare wel het interessants heb ik het gevoel.
Is het een risico om alles in iShares te beleggen?

Qua kosten en grote e.d. is iShare wel het interessants heb ik het gevoel.
Is het een risico om alles in iShares te beleggen?
Inderdaad tickeR.Ilikebigbutts schreef: ↑21 maart 2019, 09:09
Verschil in ticker?
Het rendement kan anders zijn en wellicht ook de bedrijven die erin zitten.
Wat zou de juist ticker zijn dan zoek ik deze op en leg ik die ff naast de zprs.
Eenzelfde fonds kan op verschillende exchanges in andere munten aan te kopen zijn. Soms met zelfde ticker soms met andere. Kijk altijd naar isincode - ticker - beurs - munt om zeker te zijn dat je de juiste versie van het fonds koopt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
						Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Voor zover ik weet (corrigeer me indien fout) is er geen(*) risico indien de ETF's fysiek zijn versus synthetisch.
* geen is natuurlijk relatief hé. Maar dan heeft iShares de aandelen wel in eigendom...
Beter nog: de aandelen worden niet door BlackRock iShares bewaard maar door een onafhankelijke custodian.

Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- 
				Ilikebigbutts
- Newbie 
Het risico lijkt mij so bespottelijk klein dat je eerder doodgaat van elektrocutatie van een AA batterijtje in bad dan dat die overkop gaan.
- 
				Ilikebigbutts
- Newbie 
Dus het is de isincode die ik zoek.B7H4long schreef: ↑21 maart 2019, 10:45Inderdaad tickeR.Ilikebigbutts schreef: ↑21 maart 2019, 09:09
Verschil in ticker?
Het rendement kan anders zijn en wellicht ook de bedrijven die erin zitten.
Wat zou de juist ticker zijn dan zoek ik deze op en leg ik die ff naast de zprs.
Eenzelfde fonds kan op verschillende exchanges in andere munten aan te kopen zijn. Soms met zelfde ticker soms met andere. Kijk altijd naar isincode - ticker - beurs - munt om zeker te zijn dat je de juiste versie van het fonds koopt.
 Wie heeft die?
 Wie heeft die?Re: ETF EMIM/CEMU/ZPRS
Wat zegt het internet? Heb je nu al de fondsfiches bekeken? En de KID/KIID documenten.  Je gaat toch niet honderden euro's uitgeven gebaseerd op  anonieme internet posts?
Je moet isin+ticker+beurs nemen om helemaal zeker te zijn.

Je moet isin+ticker+beurs nemen om helemaal zeker te zijn.
- 
				Ilikebigbutts
- Newbie 
IUSN leesde ik dus net dat ze niet volledig fysiek repliceren. Dat wijkt wel af tegenover ZPRS dan. Al mijn andere etf's doen dat wel en ik hecht daar belang aan.

Zowel ZPRS als IUSN gebruiken fysieke replicatie met optimized sampling.

- 
				Ilikebigbutts
- Newbie 
Anderzijds zie ik dat het huidige YTD van ZPRS op deze moment beter is en wellicht is die 0.1% ter dan niet doorwegend... Dus hier ontstaan de twijfels.Ilikebigbutts schreef: ↑24 maart 2019, 10:19 IUSN leesde ik dus net dat ze niet volledig fysiek repliceren. Dat wijkt wel af tegenover ZPRS dan. Al mijn andere etf's doen dat wel en ik hecht daar belang aan.
- 
				Ilikebigbutts
- Newbie 
Waar las je dat?
- 
				Ilikebigbutts
- Newbie 
Wel, dat klopt dus niet.

-