ETF EMIM/CEMU/ZPRS
TIP
Re: ETF EMIM/CEMU/ZPRS
Waarom niet? Niet iedereen is gebeten door fondsfiches en KID documenten. Het is ook een kwestie van opportuniteitskosten en zaken durven uitbesteden aan mensen die er meer van kennen dan jezelf.
Als ik een stofzuiger (of wat dan ook) koop ga ik ook niet alle technische details uitpluizen. Ik bekijk enkele reviews en baseer mijn beslissing daarop.
-
Ilikebigbutts
- Newbie

documenten nog niet kunnen zoeken, helaas tijd niet om ze te vinden voor ze te kunnen lezen. Als iemand ze bij de hand weet zijn dank u.
-
Ilikebigbutts
- Newbie

Ik overweeg CEMU in te ruilen met IMAE (heel europa, zwitserland, uk,...)
Ook overweeg ik ZPRS weg te doen vervangen met niks. (aansluitingkost, aankoopkost, dikke klappen bij crash, winst niet echt wow voor de 15% dat ik erin zit)
Tevens overweeg ik EMIM te houden niet zoveel beter bij degiro kernselect
Tevens overweeg ik IWDA ook te ruilen voor iets puur Amerika alleen vind ik bij de kernselect niet direct iets gelijkaardig.
En dan 40% america /30% europa /30% emim werken.
edit: VUSA lijkt me wel een goeie vervanging voor IWDA dan.
Ook overweeg ik ZPRS weg te doen vervangen met niks. (aansluitingkost, aankoopkost, dikke klappen bij crash, winst niet echt wow voor de 15% dat ik erin zit)
Tevens overweeg ik EMIM te houden niet zoveel beter bij degiro kernselect
Tevens overweeg ik IWDA ook te ruilen voor iets puur Amerika alleen vind ik bij de kernselect niet direct iets gelijkaardig.
En dan 40% america /30% europa /30% emim werken.
edit: VUSA lijkt me wel een goeie vervanging voor IWDA dan.