USD ETF/aandelen - hoe valutarisico afdekken
TIP
Re: USD ETF/aandelen - hoe valutarisico afdekken
@vortex Heb eens gedaan wat je zei in excel maar geraak er niet uit. Een beetje afwijking is geen probleem maar ik kom zelfs niet in de buurt. Zie jij hoe je USEU als valuta hedge kan gebruiken voor een VS positie, dus dat je de return krijgt die een Amerikaan te zien krijgt? Vreemd dat 50/50 niet werkt.
In eerder gepost voorbeeld verdiende de Amerikaan €39,5 en de Europeaan met 50/50 hedge €33,7, dus €5,8 te weinig. De opbrengst van USEU moet dus €18,8 + €5,8 = €24,6 zijn, aan 9,43% heb je daar dus €232 voor nodig of een verhouding van 46,4% S&P500 en 53,6% USEU.
De reden waarom het met 50/50 niet werkt komt doordat USEU de wisselkoers op jaarbasis niet volgt, de euro is 14% gestegen tov de dollar terwijl de ETF maar 9,4% gewonnen heeft. Dit komt doordat deze ETF de koers op dagbasis trackt waardoor het zogenaamde compounding effect optreed. Dit maakt ook dat je nooit op voorhand kan berekenen hoeveel je van deze ETF moet kopen, de fout tov de wisselkoers is immers variabel en veel te groot. Conclusie: geen goeie strategie.
De reden waarom het met 50/50 niet werkt komt doordat USEU de wisselkoers op jaarbasis niet volgt, de euro is 14% gestegen tov de dollar terwijl de ETF maar 9,4% gewonnen heeft. Dit komt doordat deze ETF de koers op dagbasis trackt waardoor het zogenaamde compounding effect optreed. Dit maakt ook dat je nooit op voorhand kan berekenen hoeveel je van deze ETF moet kopen, de fout tov de wisselkoers is immers variabel en veel te groot. Conclusie: geen goeie strategie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
dag iedereen,
wat denken jullie van: AU61Z EUUSD LEVOPENZ
een turbo verkrijbaar bij keytrade
long op eur/usd zonder einddatum en strike
de factor is maal 10 dus als je voor 10000 usd wil beleggen moet je ongeveer 800 euro hier insteken om te hedgen
of dwaal ik volledig??
wat denken jullie van: AU61Z EUUSD LEVOPENZ
een turbo verkrijbaar bij keytrade
long op eur/usd zonder einddatum en strike
de factor is maal 10 dus als je voor 10000 usd wil beleggen moet je ongeveer 800 euro hier insteken om te hedgen
of dwaal ik volledig??