ETF in distributievorm
TIP
-
Johanzzzzzzzz
- Jr. Member

- Contacteer:
ETF in distributievorm
Tot op heden heb ik enkel ETF's gekocht in kapitalisatievorm, maar ik overweeg om nu ook een ETF in distributievorm te kopen.Ik weet dat je dan 30% RV moet betalen op het uitgekeerde dividend, maar mijn vraag is nu of de onderneming waarbij ik beleg dit automatisch doorstort naar de fiscus of dat ik dit zelf nog ergens moet aangeven in mijn belastingaangifte?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Re: ETF in distributievorm
Welke broker?
Belgische brokers zullen de RV afhouden voor jou, bij buitenlandse brokers zal jij het zelf moeten doen via je belastingsbrief en eventueel voorafbetalingen.
(Als medebelasting betaler dank ik jou, al wat jij betaalt moet ik niet betalen)
Belgische brokers zullen de RV afhouden voor jou, bij buitenlandse brokers zal jij het zelf moeten doen via je belastingsbrief en eventueel voorafbetalingen.
(Als medebelasting betaler dank ik jou, al wat jij betaalt moet ik niet betalen)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Johanzzzzzzzz
- Jr. Member

- Contacteer:
De broker is MeDirect
Ik verwacht dat medirect de RV zal inhouden voordat jij (de rest van) het dividend zal ontvangen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
Johanzzzzzzzz
- Jr. Member

- Contacteer:
Bedankt voor de reactie!
Mag ik uit uw bericht afleiden dat u zelf geen fan bent van ETF's in de distributievorm?
Mag ik uit uw bericht afleiden dat u zelf geen fan bent van ETF's in de distributievorm?
Waarom jaarlijks geld opnemen als je nog bezig bent om de portefeuille op te bouwen?
Waarom RV betalen als je ook geen RV kan betalen?
Waarom het fonds laten bepalen wanneer je geld 'opneemt' van je belegging, als je evengoed zelf de datum en het bedrag van de opname kan bepalen?
Als Belgisch belastingbetaler zijn er weinig redenen om niet voor een accumulerend fonds te gaan.
Waarom RV betalen als je ook geen RV kan betalen?
Waarom het fonds laten bepalen wanneer je geld 'opneemt' van je belegging, als je evengoed zelf de datum en het bedrag van de opname kan bepalen?
Als Belgisch belastingbetaler zijn er weinig redenen om niet voor een accumulerend fonds te gaan.
-
Johanzzzzzzzz
- Jr. Member

- Contacteer:
Daar geef ik je volledig gelijk in.
Maar als ik bij de broker zoek naar ETF's in sectoren waarin ik wil investeren komen er enkel ETF's in distributievorm tevoorschijn...
Maar als ik bij de broker zoek naar ETF's in sectoren waarin ik wil investeren komen er enkel ETF's in distributievorm tevoorschijn...
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Kan je daar een voorbeeld van geven ?Johanzzzzzzzz schreef: ↑25 juni 2021, 11:18 Maar als ik bij de broker zoek naar ETF's in sectoren waarin ik wil investeren komen er enkel ETF's in distributievorm tevoorschijn...
-
Johanzzzzzzzz
- Jr. Member

- Contacteer:
duurzame energie bijvoorbeeld
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Even snel gezocht: IE00BLRB0242
Kan je die niet aankopen via Medirect dan ?
-
Johanzzzzzzzz
- Jr. Member

- Contacteer:
Bedankt voor het opzoekwerk.
Die kan je inderdaad niet kopen op Medirect.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Hm... inderdaad, kan die ook niet vinden.Johanzzzzzzzz schreef: ↑11 juli 2021, 20:07 Bedankt voor het opzoekwerk.
Ook vreemd dat je bij het zoeken een keuze moet maken tussen "aandelen, obligaties, fondsen, trackers".
Soit... ik heb enkel mutual funds bij Medirect, voor aandelen en/of ETFs vond ik Medirect niet geschikt.
Misschien dus best een andere broker zoeken voor je ETFs.
Laat het weten als je een goede gevonden hebt, want ik ben daar zelf ook nog altijd naar op zoek ...