etf in olie / gezondheidszorg aankopen?
TIP
Re: etf in olie / gezondheidszorg aankopen?
Ik geloof dat olieprijzen en oliebedrijven zullen herstellen en dan daar wat jaren op wachten. Daarom dacht ik zowel op de olieprijs zelf (via OILBP) en de oliebedrijven (XDW0 MSCI World Energy UCITS ETF 1C) in te zetten. Beide staan laag genoeg om in te stappen en heb de tijdhorizon om te wachten tot voldoende gestegen.
Ik moet toegeven dat ik niet weet wat je bedoelt met 8 daagse roll... :-) Wat moet ik daarvan weten?
dankje
Thanks, ik beleg beter gewoon enkel in de oliebedrijven dan via XDW0 MSCI World Energy UCITS ETF 1C
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Ik had gekocht op 2,4 maar verkocht rond 2,2 nadat ik mij oppervlakkig had bijgelezen over hoe dat zij werken met de futures. Niet zozeer om het geld kwijt te geraken, maar ook omdat mij niet duidelijk was of het om bedrijf ging dat failliet kon gaan of dat de verliezen in theorie konden worden doorgeschoven naar de individuele houders.
OILBP.PA op Parijs en inderdaad ook OILB.MI op Borsa Italiana
Holding / ETF / KeyPlan
Check de info op de website van WisdomTree.eu onder Oil Updates
Een filmpje die de basics van oil ETP/ETC uitlegt
En ook alle info ivm future holdings en roll schedule table
OILB nu in roll period van huidig juli en daarna exposed to augustus futures
CRUD volgende week in roll period van huidig juli naar exposed to september futures
Tough cookie to digest hoor voor iemand die voordien niet eens deftig het verschil kende tussen een ETF en een ETC
Een filmpje die de basics van oil ETP/ETC uitlegt
En ook alle info ivm future holdings en roll schedule table
OILB nu in roll period van huidig juli en daarna exposed to augustus futures
CRUD volgende week in roll period van huidig juli naar exposed to september futures
Tough cookie to digest hoor voor iemand die voordien niet eens deftig het verschil kende tussen een ETF en een ETC
Holding / ETF / KeyPlan
Meanwhile.. CRUDP op 2,4 vs. aankoop 2,7 dus -11% en OILBP op 12,2 vs. gekocht 11 dus +10% en had allebei voor ongeveer evenveel gekocht dus momenteel breakeven. En dat terwijl betreffende olieprijzen intussen veel hoger staan, maar uiteraard hebben we veel geleerd over ETC setup met futures and rolls.
De ene zou in een roll period zitten en de andere volgende week, iemand nog naar gekeken en wat over te zeggen?
De ene zou in een roll period zitten en de andere volgende week, iemand nog naar gekeken en wat over te zeggen?
Holding / ETF / KeyPlan
Voor zover ik weet begint de roll periode van CRUDP eind deze week.
Ik wacht dus nog een paar dagen met te verkopen.
Ik wacht dus nog een paar dagen met te verkopen.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Hoe is de status hier intussen? 
Er is een stevige rally geweest de afgelopen 24h. Het september contract welk nu getracked wordt, staat rond 30 dollar.
inderdaad.. CRUDP / WTI nu op 2,61 tov aankoop 2,69.. nog 3% te gaan en vanaf dan winst.. hopelijk evenveel als OILBP / Brent die verkocht werd via limiet 15%
Holding / ETF / KeyPlan
Ik denk dat $ 30 zo wel een mentaal moeilijke grens is.
Ben benieuwd of het de volgende dagen weer naar beneden gaat als de juni futures vervallen.
De volgende roll is gelukkig wel pas voor begin augustus.
Ben benieuwd of het de volgende dagen weer naar beneden gaat als de juni futures vervallen.
De volgende roll is gelukkig wel pas voor begin augustus.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Beter niet met verlies verkocht op 2.2
Nu zit alles al op september toch? Misschien mogelijkheid om even ritje omhoog mee te pakken
Nu zit alles al op september toch? Misschien mogelijkheid om even ritje omhoog mee te pakken
Ik heb gekocht aan 2,5 had verkooporder op 2,75 nu aangepast naar 3,15. We zien wel. De schrik om geld te moeten toestoppen is nu wel weg 
Verkocht op 2,89. Blij dat ik er nog iets aan overhoud. Ik weet nu dat beleggen in aandelen niets voor mij is. Het zullen ETF's worden vanaf nu en geen etcs meer