Etf of aandelen
TIP
-
StringerBell
- Newbie

- Contacteer:
Etf of aandelen
Hallo iedereen
ik ben een beginnend investeerder, en een complete noob. Maar ik heb al reeds veel opzoekwerk gedaan.
Heb mijn oog laten vallen op twee dingen: een etf die de s&p500 trackt, of meteen aandelen van Google kopen. Google is heel gezond en heeft veel ruimte voor groei, maar wat zou me het meest return geven; 1 of meerdere aandelen van goog of een etf? Ik snap welke meer risico inhoudt maar dat geeft me geen schrik.
Alvast bedankt
Heb mijn oog laten vallen op twee dingen: een etf die de s&p500 trackt, of meteen aandelen van Google kopen. Google is heel gezond en heeft veel ruimte voor groei, maar wat zou me het meest return geven; 1 of meerdere aandelen van goog of een etf? Ik snap welke meer risico inhoudt maar dat geeft me geen schrik.
Alvast bedankt
Re: Etf of aandelen
De persoon aan de andere kant van je transactie is waarschijnlijk een expert met verschillende decennia ervaring.StringerBell schreef: ↑28 februari 2022, 10:36 Hallo iedereenik ben een beginnend investeerder, en een complete noob.
Waarom denk je dat hij verkeerd is, en jij juist?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je weet welke het meest risico is, dan weet je toch ook welke het meeste return kan geven he?
Meer is er niet aan, meer risico is meer potentiele return...
Meer is er niet aan, meer risico is meer potentiele return...
Meer risico geeft niet altijd meer rendement .
En een kleine portefeuille geeft niet altijd meer risico dan een ETF .
Maar zoals de topic starter zegt hij is een Noob dus is het antwoord simpel .
Gezien noob etf omdat je veel betere spreiding hebt
In Morningstar kun je zonder kosten een voorbeeldportefeuille invoeren.
Je vind het onder "Portefeuilletool".
Daarmee kun je zelf vergelijkingen maken tussen verschillende beleggingsfondsen, ETF's, aandelen etc.
Hier vind je mijn vergelijking van een selectie van fondsen, gesorteerd op het rendement over 10 jaar:
www.vanwent.nl
(Ik geef geen advies en heb geen commerciële doelstellingen met mijn website. Alleen ter inspiratie...)
Je vind het onder "Portefeuilletool".
Daarmee kun je zelf vergelijkingen maken tussen verschillende beleggingsfondsen, ETF's, aandelen etc.
Hier vind je mijn vergelijking van een selectie van fondsen, gesorteerd op het rendement over 10 jaar:
www.vanwent.nl
(Ik geef geen advies en heb geen commerciële doelstellingen met mijn website. Alleen ter inspiratie...)
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Hallo StringerBell
Welk beeld gaf dat opzoekwerk jou over risico versus rendement ?StringerBell schreef: ↑28 februari 2022, 10:36 ik ben een beginnend investeerder, en een complete noob. Maar ik heb al reeds veel opzoekwerk gedaan.
Je oog valt dan precies zeer gerichtStringerBell schreef: ↑28 februari 2022, 10:36 Heb mijn oog laten vallen op twee dingen: een etf die de s&p500 trackt, of meteen aandelen van Google kopen.
1 aandeel van google tov "meerder" aandelen van google kunnen meer of gelijk of minder rendement geven.StringerBell schreef: ↑28 februari 2022, 10:36 Google is heel gezond en heeft veel ruimte voor groei, maar wat zou me het meest return geven; 1 of meerdere aandelen van goog of een etf?
En "een" ETF kan meer of gelijk of minder rendement geven dan google.
Ook "schrik" is relatief.StringerBell schreef: ↑28 februari 2022, 10:36 Ik snap welke meer risico inhoudt maar dat geeft me geen schrik.
Graag gedaan.
-
beyourself
- Full Member

- Contacteer:
EarthNvstr1 schreef: ↑3 april 2022, 19:12Hallo StringerBell![]()
Welk beeld gaf dat opzoekwerk jou over risico versus rendement ?StringerBell schreef: ↑28 februari 2022, 10:36 ik ben een beginnend investeerder, en een complete noob. Maar ik heb al reeds veel opzoekwerk gedaan.
Je oog valt dan precies zeer gerichtStringerBell schreef: ↑28 februari 2022, 10:36 Heb mijn oog laten vallen op twee dingen: een etf die de s&p500 trackt, of meteen aandelen van Google kopen.![]()
1 aandeel van google tov "meerder" aandelen van google kunnen meer of gelijk of minder rendement geven.StringerBell schreef: ↑28 februari 2022, 10:36 Google is heel gezond en heeft veel ruimte voor groei, maar wat zou me het meest return geven; 1 of meerdere aandelen van goog of een etf?
En "een" ETF kan meer of gelijk of minder rendement geven dan google.
Ook "schrik" is relatief.StringerBell schreef: ↑28 februari 2022, 10:36 Ik snap welke meer risico inhoudt maar dat geeft me geen schrik.
Graag gedaan.