ETF SLV
TIP
ETF SLV
Weet er iemand waar je kan terugvinden hoeveel obligaties
ISHARES SILVER TRUST -ETF (NY)
ISIN: US46428Q1094
bevat.
Heb al gemaild naar
blackrock (beneleux en Amerika) en ishares maar 0,0 reactie.
ISHARES SILVER TRUST -ETF (NY)
ISIN: US46428Q1094
bevat.
Heb al gemaild naar
blackrock (beneleux en Amerika) en ishares maar 0,0 reactie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: ETF SLV
Poldermol,
Dat denk ik ook, maar volgens Bolero zou het 100% in obligaties zijn.
Ga ze toch nog eens voor extra uitleg vragen.
mvg.
Dat denk ik ook, maar volgens Bolero zou het 100% in obligaties zijn.
Ga ze toch nog eens voor extra uitleg vragen.
mvg.
Dat was een strikvraag.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bolero beweert dus dat dit 100% obligaties is, terwijl ik zeg dat het fysiek zilver is.
Ik vermoed dat ik hier zo'n geval heb:
Verifieer altijd uw verkoopborderel. Welke meerwaardebelasting werd u aangerekend? Werd ze terecht aangerekend? Want wat gebeurt er in de praktijk als uw financiële tussenpersoon geen weet heeft van het exacte percentage schuldvorderingen in uw fonds? Iets wat regelmatig het geval is met buitenlandse fondsen en – vooral – beursgenoteerde trackers? In dat geval is hij verplicht om uit te gaan dat uw fonds een 100% obligatiefonds is. Ook al betreft het bijvoorbeeld een aandelenfonds. U zult in dat geval 30% meerwaardebelasting betalen op de volle meerwaarde. Iets wat u na de feiten gemakkelijk kunt rechtzetten op voorwaarde dat u die fout hebt gezien.
bron: test aankoop
Ik vermoed dat ik hier zo'n geval heb:
Verifieer altijd uw verkoopborderel. Welke meerwaardebelasting werd u aangerekend? Werd ze terecht aangerekend? Want wat gebeurt er in de praktijk als uw financiële tussenpersoon geen weet heeft van het exacte percentage schuldvorderingen in uw fonds? Iets wat regelmatig het geval is met buitenlandse fondsen en – vooral – beursgenoteerde trackers? In dat geval is hij verplicht om uit te gaan dat uw fonds een 100% obligatiefonds is. Ook al betreft het bijvoorbeeld een aandelenfonds. U zult in dat geval 30% meerwaardebelasting betalen op de volle meerwaarde. Iets wat u na de feiten gemakkelijk kunt rechtzetten op voorwaarde dat u die fout hebt gezien.
bron: test aankoop
U kan ze anders de 10-Q doorsturen naar Bolero? Dan kunnen ze zien dat wat op de balans is zilver is, die zelfs fysiek geleverd kan worden. Ge kunt eens vragen of ze dat liever hebben, dat ze uw SLV's moeten omzetten in zilverstaven om uw gelijk te bewijzen 

Ze willen het nu toch eens onderzoeken: Ik vraag na bij het verantwoordelijke departement hiervoor binnen de groep. Zodra ik meer weet laat ik het u zeker weten.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Wanneer heb je die ETF gekocht? Is met Amerikaanse ISIN dus kan toch niet meer gekocht worden in Europa?
Quality growth investor
De laatste waren gekocht eind 2017 aan 14.45, en het is daarop dat ik nu 1 dollar per aandeel RV mag betalen.
Maar is het dus zo dat je ook bij Bolero geen ETFs met Amerikaanse ISIN meer kan kopen? Je weet maar nooit dat die zouden vergeten zijn van dat te deactiveren. Weinig kans weliswaar maar laat toch eens weten of je die nog kan kopen bij hen.
Quality growth investor
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ge had ze beter nog even bijgehouden. Nog eens 4,4% er bij vandaag 
Wat ook zou kunnen is dat die ETF wel degelijk obligaties aanhoudt. Zag destijds hetzelfde met ETFS Physical Gold (JE00B1VS3770).
In diens KIID staat volgende: "Securities in this ETP are structured as debt securities and not as shares (equity). They are traded on exchange just like shares in a company. This ETP is backed by physical allocated Gold held by an independent custodian, HSBC Bank plc."
Zou je bij verkoop van deze dan meerwaardetaks aangesmeerd kunnen krijgen?
Heb toen voor zekerheid Invesco Physical Gold ETC (IE00B579F325) gekocht waar dat niet stond in de KIID, terwijl PHAU wel de meest verhandelde goud tracker is bij Keytrade.
Quality growth investor
Ondertussen reactie gekregen van inside beleggen.
Het is volgens mij compleet onlogisch dat ze 30% aanrekenen op deze zilvertracker. Klopt totaal niet.
Maar bij bolero nog niet overtuigd.
Gingen het verder onderzoeken.
Het is volgens mij compleet onlogisch dat ze 30% aanrekenen op deze zilvertracker. Klopt totaal niet.
Maar bij bolero nog niet overtuigd.
Gingen het verder onderzoeken.