ETF - Trackers
TIP
Re: ETF - Trackers
Ik vraag me zelf af... Stel dat je tracker met swaps werkt. Als je een fysieke tracker koopt, koopt die ook aandelen aan, waardoor deze stijgen. Het effect is beperkt door de spreiding, maar het is er. Een synthetische tracker, zou deze invloed hebben op de koers?
-
argov
- Full Member

- Contacteer:
Een fysieke tracker heeft mogelijks koersinvloed (zeker bij lagere volumes van de onderlinge aandelen - komt uitzonderlijk eens voor), bij swaps is dit, denk ik, niet het geval omdat de onderliggende swaps niet de indexaandelen bevatten maar iets. Dit iets kunnen swaps op die aandelen zijn maar ook andere (aansluitende) derivaten of zelfs op zaken die er niets mee te zien hebben (dit komt uit de risico analyse door de uitgever van de swaps). De extra winst die er gemaakt zou worden, verdwijnt in de zak van de uitgevende bank, het verlies moet deze bijpassen.
Dit is hetgeen ik erover heb begrepen of dit alles 100% correct is, is iets anders.
Dit is hetgeen ik erover heb begrepen of dit alles 100% correct is, is iets anders.
Ja. Af te radenannetje schreef:Deze tracker heeft een DE ISIN-code en keert dividend uit. Loop je dan niet het risico dat je hier dubbel op belast wordt, zowel in Duitsland als hier ?reteiP schreef:Wereldwijd dividend aandelen, uitkerend, euro:
http://www.morningstar.nl/nl/etf/snapsh ... 0P0000M7ST
Slecht vergelijk, trackers die olie of gas volgen handelen in futures op die producten, futures zijn geen derivaten, futures vertegenwoordigen effectief een hoeveelheid olie of gas.Inversor schreef: Andermaal weer op basis van afgeleide producten. Nogmaals: kijk goed naar wat je koopt. Een ETF die braaf fysieke aandelen koopt, is niets mis mee. Wie logisch nadenkt weet ook dat een financiële dienstverlener geen olie kan opslaan of bidonnekes met aardgas in zijn tuin zetten en dat hier derivaten in het spel zijn.
iets andersargov schreef:
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
klopt als een bus. Futures zijn termijn contracten en je kan de goederen ook fysiek opvragen.vortex schreef:, trackers die olie of gas volgen handelen in futures op die producten, futures zijn geen derivaten, futures vertegenwoordigen effectief een hoeveelheid olie of gas.
wel goed lezen waar en hoe, , maar er staat steeds in de kleine lettertjes waar en hoe je de spullen kan bekomen, meestal niet met de post.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Futures zijn derivaten hoor...vortex schreef:Slecht vergelijk, trackers die olie of gas volgen handelen in futures op die producten, futures zijn geen derivaten, futures vertegenwoordigen effectief een hoeveelheid olie of gas.Inversor schreef: Andermaal weer op basis van afgeleide producten. Nogmaals: kijk goed naar wat je koopt. Een ETF die braaf fysieke aandelen koopt, is niets mis mee. Wie logisch nadenkt weet ook dat een financiële dienstverlener geen olie kan opslaan of bidonnekes met aardgas in zijn tuin zetten en dat hier derivaten in het spel zijn.
Futures vervallen ook, als ik het goed begrijp, wat betekent dat je die dingen goed in de gaten moet houden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Contango
https://en.wikipedia.org/wiki/Contango
De starter van dit topic plaatste 1 bericht en dan zien we die niet meer terug
Ik wil zo beleefd zijn om te zeggen dat ik er nog ben .
Maar na mijn vraag durf ik niets meer te zeggen of te vragen .
Ik weet nu wel wat een ETF is , maar er zijn er wel duizenden en met 2 of meerdere weet je meer dan alleen .
En ik geef toe , zoveel ervaring heb ik nog niet.
Ik vroeg gewoon enkele tips , maar begrijp nu ook wel dat het moeilijk is om een idee te geven , welke ETF ok is .
Alvast bedankt voor de reacties .
Maar na mijn vraag durf ik niets meer te zeggen of te vragen .
Ik weet nu wel wat een ETF is , maar er zijn er wel duizenden en met 2 of meerdere weet je meer dan alleen .
En ik geef toe , zoveel ervaring heb ik nog niet.
Ik vroeg gewoon enkele tips , maar begrijp nu ook wel dat het moeilijk is om een idee te geven , welke ETF ok is .
Alvast bedankt voor de reacties .
Voila dat is mijn keuze geworden
Ik kies voor index trackers om mee te starten , hopelijk brengt het meer op of de 0.15 % dat de bank heeft op een spaarboekje
Wel voor lange termijn en met verschillende instapmomenten :
THINK CAPITAL AM THINK AEX UCITS ETF (TDT) ISIN: NL0009272749
LYXOR UCITS ETF JPX-NIKKEI 400 (JPX4) ISIN: FR0012144582
LYXOR UCITS ETF HONG KONG (HSI) D-EUR (HSI) ISIN: FR0010361675
ISHARES BRIC 50 UCITS ETF (BRIC) ISIN: IE00B1W57M07
LYXOR ETF BEL 20 (BEL) ISIN: FR0000021842
LYXOR UCITS ETF DAX (DR) EUR (DAX) ISIN: LU0252633754
Graag jullie mening , dank bij voorbaat .
Ik kies voor index trackers om mee te starten , hopelijk brengt het meer op of de 0.15 % dat de bank heeft op een spaarboekje
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Als je gewoon van een hoop verschillende landen de largecaps wilt kan je met interessantere TER een ETF op BV de eurostoxx 50 of Asia large cap nemen. Alles boven de 0,6% vind ik persoonlijk te veel.Caixa schreef:Voila dat is mijn keuze geworden
Daarnaast ben ik owv fiscaal-technische reden meer fan van acc-type dan dis-type.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik op mijn CSBR's ook wel 0,65% betaal, maar mijn geconsolideerde TER is amper 0,29%.stockzombie schreef: Als je gewoon van een hoop verschillende landen de largecaps wilt kan je met interessantere TER een ETF op BV de eurostoxx 50 of Asia large cap nemen. Alles boven de 0,6% vind ik persoonlijk te veel.
Daarnaast ben ik owv fiscaal-technische reden meer fan van acc-type dan dis-type.
Waarom zoveel verschillende? Waarom Hong Kong?Caixa schreef:Voila dat is mijn keuze geworden
Je gaat de kosten serieus doen oplopen vrees ik.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Thx voor de info
Kosten ( transactiekost bedoel je ) hangt ook af van de inleg , per storting van € 100 zou het inderdaad te duur zijn.
Kosten ( transactiekost bedoel je ) hangt ook af van de inleg , per storting van € 100 zou het inderdaad te duur zijn.