ETF voor gepensioneerden
TIP
ETF voor gepensioneerden
Hallo,
Ik zoek een ETF of aandelen die geschikt zijn voor mijn gepensioneerde ouders.
Liefst mix van obligaties en aandelen.
Heb al wat opzoekwerk gedaan en woon aan de andere kant van de plas. Hier hebben ze specifieke etf's (VRIF) wat ik nog niet direct hebben kunnen vinden in euro. Dividend uitkering is niet nodig ,liefst kapitaliserend gezien dat beter voor de belastingen is als ik het goed heb.
Iemand suggesties? Alvast bedankt
Ik zoek een ETF of aandelen die geschikt zijn voor mijn gepensioneerde ouders.
Liefst mix van obligaties en aandelen.
Heb al wat opzoekwerk gedaan en woon aan de andere kant van de plas. Hier hebben ze specifieke etf's (VRIF) wat ik nog niet direct hebben kunnen vinden in euro. Dividend uitkering is niet nodig ,liefst kapitaliserend gezien dat beter voor de belastingen is als ik het goed heb.
Iemand suggesties? Alvast bedankt
Re: ETF voor gepensioneerden
Fondsen die maandelijks een uitbetaling doen zijn niet efficiënt en schaars in belgie.
In België zou je 30% roerende voorheffing belastingen betalen op de maandelijkse uitkering.
In België wordt de meerwaarde van obligaties belast met 30% roerende voorheffing. Als de bank/fondsenleverancier niet echt meewerkt aan deze typisch Belgische administratie, dan kan het zijn dat je 30% betaalt op de volledige meerwaarde.
In België zou je 30% roerende voorheffing belastingen betalen op de maandelijkse uitkering.
In België wordt de meerwaarde van obligaties belast met 30% roerende voorheffing. Als de bank/fondsenleverancier niet echt meewerkt aan deze typisch Belgische administratie, dan kan het zijn dat je 30% betaalt op de volledige meerwaarde.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
LU0234926953
Geef je die tip om te lachen? Zie de koersgrafiek.

Fundsmith kan een mogelijkheid zijn, het is een aandelenfonds maar heeft een lagere volatiliteit en hogere return dan de meeste ETF’s. Het fonds wordt beheerd door Terry Smith, die reeds eerder een pensioenfonds beheerde en in die jaren dubbel de return haalde van de globale index, met een lagere drawdown. Het hangt natuurlijk af van de ouderdom van uw ouders, maar dit is wel een heel degelijk fonds.
***Als ze af en toe stukjes zouden verkopen kan dit wel duur uitkomen afhankelijk van de broker, ze hebben zowel een uitkerende als kapitaliserende versie, dus het zal wat afhangen van de fees van de broker bij het verkopen van delen van fondsen
***Als ze af en toe stukjes zouden verkopen kan dit wel duur uitkomen afhankelijk van de broker, ze hebben zowel een uitkerende als kapitaliserende versie, dus het zal wat afhangen van de fees van de broker bij het verkopen van delen van fondsen