Ethias Bank schenkt champagne
-
webmaster
Re: Ethias Bank schenkt champagne
De opmerking kwam van mij persoonlijk en is niet overlegd met Ethias. Ik steek mijn nek uit, want weet niet of Ethias gelukkig is met mijn actie.
Maar wie het forum volgt weet dat hier alles kan gezegd worden. Toch zijn er ook grenzen. Ik heb het moeilijk met opmerkingen die foute informatie bevatten of eigenlijk puur bedoeld zijn om een beetje af te kraken, en die totaal niets bijdragen.
Een opmerking zoals paul's van daarnet is veel duidelijker, en staat inderdaad open voor discussie.
Maar wie het forum volgt weet dat hier alles kan gezegd worden. Toch zijn er ook grenzen. Ik heb het moeilijk met opmerkingen die foute informatie bevatten of eigenlijk puur bedoeld zijn om een beetje af te kraken, en die totaal niets bijdragen.
Een opmerking zoals paul's van daarnet is veel duidelijker, en staat inderdaad open voor discussie.
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Beste leden van dit forum,
wij weten niet goed hoe wij moeten reageren in deze discussie, maar wij kunnen u ervan verzekeren dat wij geen enkele druk hebben uitgeoefend op de webmaster of iemand anders.
Dat iedereen zijn mening uitdrukt vinden wij maar normaal. Wij vinden het wel spijtig dat dit blijft gebeuren op basis van niet nagekeken informatie, of zelfs informatie waarvan wij al verschillende keren gemeld hebben dat ze foutief was.
Dus willen wij nog eens herhalen dat Ethias Bank een aparte n.v. is van de verzekeringen, en dat de staatsteun die Ethias gekregen heeft nooit gebruikt werd voor de bank, die dat trouwens nooit nodig gehad heeft. Ethias Bank is een simpele bank, waarvan het financiële model bestaat in verzamelen van spaargelden van particulieren en collectiviteiten (openbare besturen,..) en waarmee wij krediet verlenen aan dezelfde doelgroepen (hypothecaire kredieten, consumentenkredieten, kredieten aan collectiviteiten,...). Wij beschikken ook, zoals iedere bank, over een portefeuille van andere beleggingen, maar die bestaan meestal uit staatsobligaties. Dit is allemaal zeker geen geheim, vermits wij dit al twee jaar via ons "forum Ethibel" certificaat publiek maken. Dit maakt dat de gevolgen van de financiële crisis van eind 2008 nogal beperkt waren voor ons, en dat ons eigen vermogen voldoende was om dit op te vangen. Extra kapitaal hebben wij dus nooit nodig gehad.
Sommige hebben het hier ook over onze zogezegde rating. Wij hebben gewoon weg geen rating, zo simpel is dat. Ethias verzekering heeft wel een rating, maar die heeft niets te zien met de solvabiliteit van de bank. De mensen die deze rating bepaald hebben, hebben wij bij de bank nooit gezien. U mag wel weten dat Ethias Bank een solvabiliteitsratio heeft van 12,74 % (ratio eigen vermogen/balans volgens ratio Basel II), waar het minimum vereiste vandaag op 8 % staat. Wij zijn ook een Belgische bank, en dus ook verplicht mee te doen aan het beschermingsfonds voor deposito's en financiële instrumenten.
Wij beschouwen deze forum als een zeer mooi instrument om iedereen toe te laten zijn mening bekend te maken, en het is voor ons ook belangrijk deze te kennen. Wij hopen gewoon dat dit kan gebeuren op basis van de juiste informatie. Wij staan ook altijd open voor vragen naar bijkomende informatie over ons beleid of andere zaken.
Met vriendelijke groeten
Ethias Bank
wij weten niet goed hoe wij moeten reageren in deze discussie, maar wij kunnen u ervan verzekeren dat wij geen enkele druk hebben uitgeoefend op de webmaster of iemand anders.
Dat iedereen zijn mening uitdrukt vinden wij maar normaal. Wij vinden het wel spijtig dat dit blijft gebeuren op basis van niet nagekeken informatie, of zelfs informatie waarvan wij al verschillende keren gemeld hebben dat ze foutief was.
Dus willen wij nog eens herhalen dat Ethias Bank een aparte n.v. is van de verzekeringen, en dat de staatsteun die Ethias gekregen heeft nooit gebruikt werd voor de bank, die dat trouwens nooit nodig gehad heeft. Ethias Bank is een simpele bank, waarvan het financiële model bestaat in verzamelen van spaargelden van particulieren en collectiviteiten (openbare besturen,..) en waarmee wij krediet verlenen aan dezelfde doelgroepen (hypothecaire kredieten, consumentenkredieten, kredieten aan collectiviteiten,...). Wij beschikken ook, zoals iedere bank, over een portefeuille van andere beleggingen, maar die bestaan meestal uit staatsobligaties. Dit is allemaal zeker geen geheim, vermits wij dit al twee jaar via ons "forum Ethibel" certificaat publiek maken. Dit maakt dat de gevolgen van de financiële crisis van eind 2008 nogal beperkt waren voor ons, en dat ons eigen vermogen voldoende was om dit op te vangen. Extra kapitaal hebben wij dus nooit nodig gehad.
Sommige hebben het hier ook over onze zogezegde rating. Wij hebben gewoon weg geen rating, zo simpel is dat. Ethias verzekering heeft wel een rating, maar die heeft niets te zien met de solvabiliteit van de bank. De mensen die deze rating bepaald hebben, hebben wij bij de bank nooit gezien. U mag wel weten dat Ethias Bank een solvabiliteitsratio heeft van 12,74 % (ratio eigen vermogen/balans volgens ratio Basel II), waar het minimum vereiste vandaag op 8 % staat. Wij zijn ook een Belgische bank, en dus ook verplicht mee te doen aan het beschermingsfonds voor deposito's en financiële instrumenten.
Wij beschouwen deze forum als een zeer mooi instrument om iedereen toe te laten zijn mening bekend te maken, en het is voor ons ook belangrijk deze te kennen. Wij hopen gewoon dat dit kan gebeuren op basis van de juiste informatie. Wij staan ook altijd open voor vragen naar bijkomende informatie over ons beleid of andere zaken.
Met vriendelijke groeten
Ethias Bank
+1Lanius schreef:Als je op een forum zit, hou je je best aan de regels. Misschien heb je geen echte forumregel overtreden, maar toch. Die opmerking hoort in dit topic eigenlijk niet thuis (vind ik). Als je nu nog iets te verkondigen had waarover gediscussieerd kon worden ... maar uw reactie klinkt eerder een beetje zuur en staat niet open voor discussie. En dan... tja... hou je je beter afzijdig, of open je een topic in de "kroeg"cardoman schreef:
Inderdaad, als eigen meningen niet meer kunnen dan zouden ze er beter mee kappen...Het glas is half vol of half leeg...
Lanius schreef:Als je op een forum zit, hou je je best aan de regels. Misschien heb je geen echte forumregel overtreden, maar toch. Die opmerking hoort in dit topic eigenlijk niet thuis (vind ik). Als je nu nog iets te verkondigen had waarover gediscussieerd kon worden ... maar uw reactie klinkt eerder een beetje zuur en staat niet open voor discussie. En dan... tja... hou je je beter afzijdig, of open je een topic in de "kroeg"cardoman schreef:
Inderdaad, als eigen meningen niet meer kunnen dan zouden ze er beter mee kappen...Het glas is half vol of half leeg...
ze mogen wel privé berichten sturen omdat ik schreef op het gastenboek ( WOW 280 deelnemer (ongeveer weet het niet meer juist)
jij je mening wij de onze hè,gaan wij het zo ver drijven ja !!!!!
Als ethias spontaan priveberichten stuurt, dan hebben ze m.i. toch één of andere "ethische" (reclame)regel overtreden.
-
webmaster
Ik vermoed dat vike verwijst naar het vriendelijk berichtje dat ik hem gestuurd heb. Bedoeling was om eens een gesprek aan te knopen.
hieronder het berichtje:
Iedereen mag zijn vraag of mening geven. Dat principe staat bij ons bovenaan bij het modereren van de site. De regelmatige bezoekers weten dat dit ook zo is.
Maar er is een groot verschil tussen een mening geven en de boel verzieken. En ik beschuldig ook niemand van dit te doen, maar het is wel onze opdracht om dit in de gaten te houden.
hieronder het berichtje:
Spijtig genoeg heb ik nooit een reactie ontvangen.Hallo vike
Uit uw reacties begrijp ik dat de wedstrijd niet is wat u ervan gehoopt had.
Het is de bedoeling om op spaargids op regelmatige basis wedstrijdjes te organiseren zodat mensen iets kunnen winnen. Dat lijkt me toch beter dan niets doen.
Zoals reeds aangehaald, niemand is verplicht om deel te nemen. En er komen zeker nog wedstrijden die wel uw ding zullen zijn.
Groeten,
Kristof
Webmaster
Iedereen mag zijn vraag of mening geven. Dat principe staat bij ons bovenaan bij het modereren van de site. De regelmatige bezoekers weten dat dit ook zo is.
Maar er is een groot verschil tussen een mening geven en de boel verzieken. En ik beschuldig ook niemand van dit te doen, maar het is wel onze opdracht om dit in de gaten te houden.
Met alles respect voor spaargids.be webmaster, als dit:webmaster schreef:Ik vermoed dat vike verwijst naar het vriendelijk berichtje dat ik hem gestuurd heb. Bedoeling was om eens een gesprek aan te knopen.
hieronder het berichtje:Spijtig genoeg heb ik nooit een reactie ontvangen.Hallo vike
Uit uw reacties begrijp ik dat de wedstrijd niet is wat u ervan gehoopt had.
Het is de bedoeling om op spaargids op regelmatige basis wedstrijdjes te organiseren zodat mensen iets kunnen winnen. Dat lijkt me toch beter dan niets doen.
Zoals reeds aangehaald, niemand is verplicht om deel te nemen. En er komen zeker nog wedstrijden die wel uw ding zullen zijn.
Groeten,
Kristof
Webmaster
"bubbels... zou het niet verstandiger zijn van in cash uit te keren ? Jullie krijgen dat toch gratis ?"
de boel verzieken is dan zijn we goed bezig!
Als die man/vrouw liever cash zou hebben in dat spel dan champagne, wie is spaargids dan om dit een flauwe opmerking te noemen?
Als die man/vrouw aangeeft dat cash gratis is kan ik hem daar 100% in volgen want misschien denk die man/vrouw al in termen van inflatie wie weet...
Overbodige reaktie van spaargids.be op deze quote...
Sorry Cardoman, maar ik ben het eens met de webmaster. Er wordt hier nogal wat afgezaagd. Een wedstrijd is een wedstrijd, een fijne plus voor diegene die daar graag aan meedoen. Diegene die het stom vinden, ga wat zitten mokken in de kroeg en probeer alle negativiteit die je hebt opgebouwd gedurende de werkweek daar maar met gelijkgestemden te uiten, maar zit hier niet op alles te zagen en te klagen. Dat verziekt pas de boel. Er is een verschil tussen je mening geven en gewoon de hele tijd klagen en zagen zonder grondige reden. Het eerste kan constructief bijdragen aan een forum, het tweede juist het tegenovergestelde.cardoman schreef:Met alles respect voor spaargids.be webmaster, als dit:webmaster schreef:Ik vermoed dat vike verwijst naar het vriendelijk berichtje dat ik hem gestuurd heb. Bedoeling was om eens een gesprek aan te knopen.
hieronder het berichtje:
Spijtig genoeg heb ik nooit een reactie ontvangen.
"bubbels... zou het niet verstandiger zijn van in cash uit te keren ? Jullie krijgen dat toch gratis ?"
de boel verzieken is dan zijn we goed bezig!
Als die man/vrouw liever cash zou hebben in dat spel dan champagne, wie is spaargids dan om dit een flauwe opmerking te noemen?
Als die man/vrouw aangeeft dat cash gratis is kan ik hem daar 100% in volgen want misschien denk die man/vrouw al in termen van inflatie wie weet...
Overbodige reaktie van spaargids.be op deze quote...
En als de webmaster dan eens ingrijpt en sommigen vraagt wat te minderen met zulke reacties wordt Ethias hier zelfs beschuldigd van allerlei manipulatieve zaken toe te passen. Niet overdrijven he mensen.
+1Sorry Cardoman, maar ik ben het eens met de webmaster. Er wordt hier nogal wat afgezaagd. Een wedstrijd is een wedstrijd, een fijne plus voor diegene die daar graag aan meedoen. Diegene die het stom vinden, ga wat zitten mokken in de kroeg en probeer alle negativiteit die je hebt opgebouwd gedurende de werkweek daar maar met gelijkgestemden te uiten, maar zit hier niet op alles te zagen en te klagen. Dat verziekt pas de boel. Er is een verschil tussen je mening geven en gewoon de hele tijd klagen en zagen zonder grondige reden. Het eerste kan constructief bijdragen aan een forum, het tweede juist het tegenovergestelde.
En als de webmaster dan eens ingrijpt en sommigen vraagt wat te minderen met zulke reacties wordt Ethias hier zelfs beschuldigd van allerlei manipulatieve zaken toe te passen. Niet overdrijven he mensen.
==> geen probleem met je mening, Maarten. Moest ik webmaster zijn, zou ik hier zeker niet op reageren, als je andere fora bekijkt weet je genoeg. Gelukkig ben ik geen webmaster, zou het nooit willen zijn, al dat gezaagSorry Cardoman, maar ik ben het eens met de webmaster. Er wordt hier nogal wat afgezaagd. Een wedstrijd is een wedstrijd, een fijne plus voor diegene die daar graag aan meedoen. Diegene die het stom vinden, ga wat zitten mokken in de kroeg en probeer alle negativiteit die je hebt opgebouwd gedurende de werkweek daar maar met gelijkgestemden te uiten, maar zit hier niet op alles te zagen en te klagen. Dat verziekt pas de boel. Er is een verschil tussen je mening geven en gewoon de hele tijd klagen en zagen zonder grondige reden. Het eerste kan constructief bijdragen aan een forum, het tweede juist het tegenovergestelde.
PS: de bewuste poster deed slechts een 20-tal post, veel gezaagd zal hij dus niet hebben.
-
webmaster
Hallo Ethias,
Ook de laatste wedstrijdweek is opnieuw voorbij gevlogen. Dit waren de vragen van afgelopen week.
Ook de laatste wedstrijdweek is opnieuw voorbij gevlogen. Dit waren de vragen van afgelopen week.
Ik ben heel benieuwd naar de juiste antwoorden op VRAAG 1 en de schiftingsvraag.Ethias Bank is een bank die simpele spaarproducten aanbied die op een doorzichtige manier beheerd worden. De bank beschikt daarvoor al over een “Forum Ethibel” certificaat dat toont hoe de bank de spaargelden van haar klanten herbelegd. De bank heeft op maandag 13 december 2010 een nieuwe maatregel aangekondigd die dit beleid nog verder bewijst
VRAAG 1: Bestaat deze maatregel uit – antwoord 1 : iedere week een foto van een medewerk(st)er op de website van de bank plaatsen. Antwoord 2 : vanaf begin januari de klanten die over de webbanking beschikken de mogelijkheid bieden de details van de berekening van de interesten op hun spaarrekening(en) te kunnen nakijken.
SCHIFTINGSVRAAG: Wetende dat op 31 oktober 2010 (einde van de dag) het totaal bedrag op de spaarrekening voor particulieren bij Ethias Bank 572.628.935,17€ bedroeg, wat zal het totaal bedrag op deze spaarrekeningen zijn op dinsdag 21/12/2010 einde van de dag? (bedrag op eurocent na)
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Beste Webmaster,
antwoord op vraag 1 is : Antwoord 2 : vanaf begin januari de klanten die over de webbanking beschikken de mogelijkheid bieden de details van de berekening van de interesten op hun spaarrekening(en) te kunnen nakijken.
Wat het bedrag betreft dat op de spaarrekeningen voor particulieren staat gaan wij binnenkort het bedrag van 600.000.000 € overschrijden. Gisteren, dinsdag 21/12 (einde van de dag), stond er inderdaad 598.777.211,42 € op deze spaarrekeningen.
Wie is de gelukkige winnaar van de laatste week van de wedstrijd ?
Met vriendelijke groeten,
Ethias Bank
antwoord op vraag 1 is : Antwoord 2 : vanaf begin januari de klanten die over de webbanking beschikken de mogelijkheid bieden de details van de berekening van de interesten op hun spaarrekening(en) te kunnen nakijken.
Wat het bedrag betreft dat op de spaarrekeningen voor particulieren staat gaan wij binnenkort het bedrag van 600.000.000 € overschrijden. Gisteren, dinsdag 21/12 (einde van de dag), stond er inderdaad 598.777.211,42 € op deze spaarrekeningen.
Wie is de gelukkige winnaar van de laatste week van de wedstrijd ?
Met vriendelijke groeten,
Ethias Bank
-
webmaster
en de winnaaar is .....
Daniele met gebruikersnaam Dan17
Proficiat Daniele, je hebt vraag 1 juist beantwoord, en je antwoord op de schiftingsvraag was 598.729.345,13
Hiermee was je slechts 47.866,29 euro verwijderd van het correcte antwoord.
Proficiat Daniele
En bedankt aan iedereen die in de afgelopen 5 weken deelgenomen heeft.
Daniele met gebruikersnaam Dan17
Proficiat Daniele, je hebt vraag 1 juist beantwoord, en je antwoord op de schiftingsvraag was 598.729.345,13
Hiermee was je slechts 47.866,29 euro verwijderd van het correcte antwoord.
Proficiat Daniele
En bedankt aan iedereen die in de afgelopen 5 weken deelgenomen heeft.
Hallo,
Aan alle gelukkigen die champagne hebben gewonnen of gedronken.
Als jullie de fles hebben uitgedronken wat zijn jullie van plan met de capsule (dit is het metalen plaatje dat bovenop de kurk zit) meestal met tekening of een naam erop, wat doen jullie ermee ? Gooien jullie deze weg ?
Ik verzamel namelijk die metalen blikjes of champagnecapsules. Willen jullie mij een plezier doen en mij deze bezorgen ?
Geniet van jullie bubbels en beste wensen voor het nieuwe jaar.
Marleen
Aan alle gelukkigen die champagne hebben gewonnen of gedronken.
Als jullie de fles hebben uitgedronken wat zijn jullie van plan met de capsule (dit is het metalen plaatje dat bovenop de kurk zit) meestal met tekening of een naam erop, wat doen jullie ermee ? Gooien jullie deze weg ?
Ik verzamel namelijk die metalen blikjes of champagnecapsules. Willen jullie mij een plezier doen en mij deze bezorgen ?
Geniet van jullie bubbels en beste wensen voor het nieuwe jaar.
Marleen