Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Geldt dit aanbod ook voor First-fiscaalcontracten?
Het aanbod geldt niet voor de First Fiscaal producten. Je kan het terugvinden in de FAQ op http://www.ethias.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
Aangezien ik een bedrag heb op de first rekening kleiner dan 100.000 € kom ik dus niet een aanmerking voor deze regeling als ik het zo lees.
die plus 100 000 zullen de mogelijkheid hebben tot GEDEELTELIJKE afkoop , de armeren van min 100 000 enkel om het volledig af te kopen of helemaal niets
Maar wat te doen nu alles afhalen of tot 100.000 euro laten staan ?
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
die mogelijkheid om alles af te halen tot je 100.000 overhoud zit er niet bij.. bij de voorwaarden om die extra premie te trekken
ofwel koop je het volledig af ( dus al je geld terug vrij) of dit nu 200 euro of 90.000 euro is
ofwel haal je minstens 100.000 af
dit zijn de opties om van dit extraatje te kunnen genieten...
je kan altijd alles afhalen tot je 100.000 overhoud, maar dan kan je niet van de premie genieten....
tis hier gewoon een kwestie van welk risico je wil pakken om die toffe rentes te behouden..
en hoe je dat persoonlijk inschat...
zorg er vooral voor dat je achter je keuze staat en nog slaapt...
soms is het vervelend en vermoeiend om altijd meer en meer te willen....genoeg kan ook eens tof zijn
ofwel koop je het volledig af ( dus al je geld terug vrij) of dit nu 200 euro of 90.000 euro is
je kan altijd alles afhalen tot je 100.000 overhoud, maar dan kan je niet van de premie genieten....
tis hier gewoon een kwestie van welk risico je wil pakken om die toffe rentes te behouden..
soms is het vervelend en vermoeiend om altijd meer en meer te willen....genoeg kan ook eens tof zijn
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Stel je in de plaats van Ethias. Ze zullen het hierbij niet laten. Wellicht komt er nog een 'laatste kans' en daarna een 'allerlaatste kans'. De aan(deel)houder wint !paul schreef:Het zou mij niet verwonderen moesten ze hun 14% omhoog trekken voor de mensen die nog niet willen uitstappen.
Ik denk dat je het volgende moet overwegen:
Als Ethias bv. dit jaar failliet verklaard wordt en je gaat niet in op het aanbod: dan heb je geen extra interest meer.
Als Ethias bv. dit jaar failliet verklaard wordt en je gaat wel in op het aanbod: dan heb je toch 4 jaar extra interest verworven: je bent dan beter af dan diegenen die niet zijn ingegaan op het aanbod.
@gerhard: ook als je minder dan 100.000 euro hebt, krijg je 4 jaar interest bij volledige afkoop.
Als Ethias bv. dit jaar failliet verklaard wordt en je gaat niet in op het aanbod: dan heb je geen extra interest meer.
Als Ethias bv. dit jaar failliet verklaard wordt en je gaat wel in op het aanbod: dan heb je toch 4 jaar extra interest verworven: je bent dan beter af dan diegenen die niet zijn ingegaan op het aanbod.
@gerhard: ook als je minder dan 100.000 euro hebt, krijg je 4 jaar interest bij volledige afkoop.
Maar als ik zeg maar wat bv. 300.000 euro op staan hebt en je haalt er 200.000 euro af daar heb je toch die uitstappremie op?bartiebart schreef:die mogelijkheid om alles af te halen tot je 100.000 overhoud zit er niet bij.. bij de voorwaarden om die extra premie te trekken
Ja natuurlijk.
Samengevat:
- gedeeltelijk uitstappen met de premie kan enkel als je meer dan 100K hebt (men moet voor minimum 100k uitstappen).
- bij volledige uitstap krijg je steeds de premie
Ik geloof niet dat er nog een volgende actie komt, zou wel durven wedden dat ze nu reeds een plan hebben om de actie te verlengen of snel te heropenen indien geen meerderheid uitstapt.
Dat Ethias failliet gaat is volgens mij onmogelijk, aangezien ze een waardevolle schadeverzekeringstak hebben en veel reserves. Volgens mij is het niet legaal om de premie niet financieren met de reserves van de contracten (straks zien we deminor/test-aankoop/Modrikamen nog in actie).
Dit alles verklaart wel de recente paniekzaaierij/propaganda.
Weet iemand hoeveel er vandaag (of verleden maand) nog in dergelijke First contracten zit?
- gedeeltelijk uitstappen met de premie kan enkel als je meer dan 100K hebt (men moet voor minimum 100k uitstappen).
- bij volledige uitstap krijg je steeds de premie
Ik geloof niet dat er nog een volgende actie komt, zou wel durven wedden dat ze nu reeds een plan hebben om de actie te verlengen of snel te heropenen indien geen meerderheid uitstapt.
Dat Ethias failliet gaat is volgens mij onmogelijk, aangezien ze een waardevolle schadeverzekeringstak hebben en veel reserves. Volgens mij is het niet legaal om de premie niet financieren met de reserves van de contracten (straks zien we deminor/test-aankoop/Modrikamen nog in actie).
Dit alles verklaart wel de recente paniekzaaierij/propaganda.
Weet iemand hoeveel er vandaag (of verleden maand) nog in dergelijke First contracten zit?
Belangrijk is ook (vind ik) dat een First op naam is en buiten de erfenis valt zelfs als je getrouwd bent met gemeenschap van goederen.
ben je daar heel zeker van?
Een Ethias First is een levensverzekering tak 21.
bij overlijden van de rekeninghouder wordt alles uitgekeerd aan de begunstigde, en ik dacht dat het dan onderworpen is aan successierechten.
Een Ethias First is een levensverzekering tak 21.
bij overlijden van de rekeninghouder wordt alles uitgekeerd aan de begunstigde, en ik dacht dat het dan onderworpen is aan successierechten.
Natuurlijk als de rekeninghouder overlijdt dan zal de begunstigde successie moeten betalen. Ik bedoelde maar het andere geval waarbij de partner overlijdt.
Diegenen die in paniek slechts gedeeltelijk zijn uitgetreden na 01/01/2015 kunnen toch nog volledig van het aanbod genieten.Stier schreef: Bij deze een proficiat aan degenen die nog steeds een oud First-A contract hebben. Ze krijgen nu een hogere vergoeding dan degenen die in paniek zijn uitgetreden.
Ik verkeer zelf in dit geval, het werd mij telefonisch bevestigd door Ethias en op de site van Ethias staat het ook zo vermeld.
Ik leg het uit met een voorbeeld.
Stel, Iemand die bvb 80000 euro op zijn rekening had staan op 01/01/2015 waar hij over 2014 bvb 3,5% rente heeft ontvangen, dus 2800 Euro. Deze persoon heeft bvb een terugname gedaan van 40000 euro op 01/02/2015 waardoor het saldo momenteel nog 40000 euro is.
Als deze persoon overgaat tot volledige afkoop van het contract ontvangt hij een afkoopvergoeding van 4 X 2800 euro.
In dit geval komt de afkoopvergoeding eigenlijk nog gunstiger uit.
Er werd mij ook gezegd dat niet alle brieven op dezelfde dag zijn verstuurd, dus nog een beetje geduld.
Ik wacht nog op mijn brief, indien hetgeen ik hierboven heb geschreven niet juist zou zijn laat ik het uiteraard weten.