Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
DieterDHoker
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
het artikel van de tijd is wel niet 100% correct:
http://www.tijd.be/ondernemen/financiel ... 5-3096.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar het echte percentage hangt natuurlijk gewoon af van de interestvoet van je contract.
http://www.tijd.be/ondernemen/financiel ... 5-3096.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Fout, ze krijgen de interest van vorig jaar 4 maal. 4 jaar intresten gecumuleerd is een hoger bedrag. Bijna 14 procent is dan ook fout, volgens hun eigen rekenvoorbeeld (als je uitgaat van de gemiddelde interest van 3.44% op zo een contract) kom je uit op 13.3%.Ze krijgen een uitstappremie die gelijk is aan vier jaar intresten, wat in totaal neerkomt op bijna 14 procent.
Maar het echte percentage hangt natuurlijk gewoon af van de interestvoet van je contract.
Wat is nu het beste alles weghalen of gedeeltelijk?
Martinet, ik begrijp je volkomen, ik weet het ook nog niet. Tijd brengt hopelijk raad .Martinet schreef:Wat is nu het beste alles weghalen of gedeeltelijk?
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
honger naar meer heeft zijn prijs....
twijfel is er altijd, bij alles dat je doet..
Doe wat dat je denkt te moeten doen met de info die je hebt, en indien niet voldoende info, doe dan niks en wacht tot je voldoende info vergaard heb.... en beslis dan........ en doe niet te veel " wat als" achteraf...
dat is het leven
zit ook nog te twijfelen wat ik met mijn spaarcentjes ga doen die daar staan ( wel kleiner dan 100k)
twijfel is er altijd, bij alles dat je doet..
Doe wat dat je denkt te moeten doen met de info die je hebt, en indien niet voldoende info, doe dan niks en wacht tot je voldoende info vergaard heb.... en beslis dan........ en doe niet te veel " wat als" achteraf...
dat is het leven
zit ook nog te twijfelen wat ik met mijn spaarcentjes ga doen die daar staan ( wel kleiner dan 100k)
Er is nog een derde belangrijke optie, niets weghalen.Martinet schreef:Wat is nu het beste alles weghalen of gedeeltelijk?
Iemand die binnen de eerstvolgende jaren het geld grotendeels zal nodig hebben profiteert best van het aanbod.
Iemand die het geld de eerste 15 jaar niet zal afhalen, die doet er bij de huidige rentevoeten best aan niet in te gaan op het aanbod. Ethias zal heus niet failliet gaan. Ethias doet dit aanbod ook niet omdat ze vrezen failliet te gaan maar wel omdat ze door Europa verplicht worden om hun First contracten af te stoten. Daar dit niet lukt doen ze nu een voorstel.
Hoe lang je het geld precies moet laten staan om beter niet in te gaan op het voorstel zal voor iedereen verschillend zijn, rekening houdende met de gewaarborgde rentevoet en inschatting makende van de toekomstige marktrentes.
ronnie schreef:Samengevat:
- gedeeltelijk uitstappen met de premie kan enkel als je meer dan 100K hebt (men moet voor minimum 100k uitstappen).
- bij volledige uitstap krijg je steeds de premie
Ik geloof niet dat er nog een volgende actie komt, zou wel durven wedden dat ze nu reeds een plan hebben om de actie te verlengen of snel te heropenen indien geen meerderheid uitstapt.
Dat Ethias failliet gaat is volgens mij onmogelijk, aangezien ze een waardevolle schadeverzekeringstak hebben en veel reserves. Volgens mij is het niet legaal om de premie niet financieren met de reserves van de contracten (straks zien we deminor/test-aankoop/Modrikamen nog in actie).
Dit alles verklaart wel de recente paniekzaaierij/propaganda.
Weet iemand hoeveel er vandaag (of verleden maand) nog in dergelijke First contracten zit?
Wel niet zo recent:
http://www.tak-21.be/ethias-vraagt-firs ... -te-geven/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe de rentevoeten in de "nabije" toekomst evolueren weet niemand. Daarom kun je niet meer dan simulaties maken, een beetje nattevingerwerk dus.
Naar mijn berekeningen is het voorstel interessant, als u toch van plan was, uw geld binnen de vier a vijf jaar op te vragen, om bijvoorbeeld, een nieuwe auto, verbouwingswerken, schenkingen, een nieuwe keuken, en zo meer, te realiseren.
Op ongeveer zes a zeven jaar, hebt u verlies noch winst. Maar, nogmaals, het blijft nattevingerwerk hoe de rentevoeten evolueren.
Wil u op zekerheid spelen, De Tijd spreekt dat de gelden in een "badbank" zouden geplaatst worden. wat dit precies gaat inhouden weet niemand, men spreekt nog van een studiefase, als er te weinig klanten, ongeveer 50.000, op het voorstel ingaan, en voor uw gemoedsrust.
Ik kijk uit naar wat test-aankoop zegt over dit voorstel, dat geldt tot 31 maart, je hebt dus nog alle tijd om rustig te overwegen, pro en contra.
Naar mijn berekeningen is het voorstel interessant, als u toch van plan was, uw geld binnen de vier a vijf jaar op te vragen, om bijvoorbeeld, een nieuwe auto, verbouwingswerken, schenkingen, een nieuwe keuken, en zo meer, te realiseren.
Op ongeveer zes a zeven jaar, hebt u verlies noch winst. Maar, nogmaals, het blijft nattevingerwerk hoe de rentevoeten evolueren.
Wil u op zekerheid spelen, De Tijd spreekt dat de gelden in een "badbank" zouden geplaatst worden. wat dit precies gaat inhouden weet niemand, men spreekt nog van een studiefase, als er te weinig klanten, ongeveer 50.000, op het voorstel ingaan, en voor uw gemoedsrust.
Ik kijk uit naar wat test-aankoop zegt over dit voorstel, dat geldt tot 31 maart, je hebt dus nog alle tijd om rustig te overwegen, pro en contra.
Patrick, kan u hier laten weten wat TA daarover denkt ?
-
Charlie Darwin
Valt volgens mij zeker niet buiten de erfenis, integendeel, je bent zelf verplicht als gehuwde partner om ook je eigen verzekeringsrekening aan de successie aan te geven (idem zoals dit automatosch gebeurt door de bankinstelling zelf bij de bankrekeningen, zowel deze op naam van de overleden als deze van de overblijvende gehuwde partner).Wel gaat de verzekeringsmaatschappij hierin zelf geen initiatief nemen, zij hebben hiertoe immers geen verplichting (in tegenstelling tot de bankinstelling)."Vergeten " aan te geven komt gewoon neer op successie-ontduiking!!evita schreef:Belangrijk is ook (vind ik) dat een First op naam is en buiten de erfenis valt zelfs als je getrouwd bent met gemeenschap van goederen.
De dochter( notarieel jurist) van mijn broer, heeft mij toch wat anders gezegd hoor !
evita schreef:Patrick, kan u hier laten weten wat TA daarover denkt ?
Op hun website staat nog niets vermeld, zal voor morgen of één van de volgende dagen zijn.
https://www.test-aankoop.be/invest/firs ... 233164.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier het advies van test aankoop
Hier het advies van test aankoop
Testaankoop schrijft in dat artikel ook dat de mogelijkheid bestaat dat Michel 1 zijn graantje wil meepikken
( bv 25% roerende voorheffing op die 14% of later vermogenswinstbelasting )
( bv 25% roerende voorheffing op die 14% of later vermogenswinstbelasting )
Ja maar dat is lang niet zeker
als ze geld tekort hebben dan zijn ze instaat om alles te belasten, ze maken dan eerst nog wat ruzie in de regering enz, maar plegen nadien een laffe aanslag op je geld
Ze gaan het niet op voorhand zeggen he, andrers stapt er niemand uit
Ze gaan het niet op voorhand zeggen he, andrers stapt er niemand uit