Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Spruitekop schreef:Reynders liet zoal iets vallen. Heffingen die normaal volgend jaar gingen starten maar mogelijk ook met terugwerkende kracht ingang gingen vinden. Je zal dan maar in 2015 een mooie "winst" gemaakt hebben en dan plots in de taxatieschijven van de rijken vallen.paul schreef:maar wel mogelijk voor de vermogenswinsttaksshit, dat gaat al zo ingewikkeld zijn, dat ze niet voor Ethias een uitzondering gaan maken. Zolang het maar geld in het bakje brengt
Een vermogenwinstbelasting met ingang vanaf 01-01-2015 of vroeger lijkt mij niet zo onwaarschijnlijk
Het idee -dat Paul hier al 'n paar keer ten berde heeft gebracht- om de inkomsten uit vermogen bij te tellen uit dat uit arbeid en samen te belasten aan een gemeenschappelijk tarief valt ook meer en meer.
Reynders is helemaal zwart uitgeslagen als hij dat vertelde
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld/ ... lsignoutmd" onclick="window.open(this.href);return false;
× Om deze obligatie aan te kopen, moet u houder zijn van een rekening bij Goldwasser Exchange: Open een rekening Om uw rekening zo snel operationeel mogelijk te maken, gelieve het formulier online aan te vullen Inschrijving online U heeft reeds een rekening Gelieve contact op te nemen met uw commercieel vertegenwoordiger hetzij per email of per telefoon. Toegang klant Om een rekening te openen of om aanvullende informatie te verkrijgen, is het mogelijk een afspraak vast te leggen met een van onze commerciële vertegenwoordigers. Goldwasser Exchange contacteren Ethias SA Huidige coupon 4,747 % Vervaldag ∞ Prijs 83,52 % Coupure 50.000 Valuta EUR Weergeven Nu kopen Koop het boeket FUNDEO Meer weten Een rendement van 8% voor de nieuwe obligatie van Ethias? Het is mogelijk dat Ethias de komende maanden een beroep zal doen op de obligatiemarkt. Volgens de Echo zou de verzekeraar van plan zijn, met de steun van de zakenbank JP Morgan, om het bedrag van een bestaande eeuwigdurende lening te verhogen. De doelstelling is de versteviging van de solvabiliteit van de groep. De desbetreffende eeuwigdurende lening was in 2005 uitgegeven ter hoogte van 250 miljoen euro. De obligatie had een vaste coupon van 4,747% geboden. Voor deze uitgifte had Ethias zich het recht voorbehouden om de lening in december 2015 terug te betalen. Als de verzekeringsmaatschappij de lening niet op die datum terugbetaalt, dan wordt de coupon variabel (zie de brochure van de obligatie). De obligatie (met een beoordeling van "BB+" bij Fitch) wordt momenteel op de secundaire markt op 84% van de nominale waarde verhandeld. De coupure is vastgesteld op 50.000 euro. Wij preciseren nadrukkelijk dat deze obligatie uitsluitend gereserveerd is voor niet in België gevestigde kopers. Het is op dit moment moeilijk te zeggen of het een simpele verhoging van het bedrag van de bestaande lening of een nieuwe uitgifte door Ethias betreft. Wij hebben contact opgenomen met de verzekeraar maar zij konden geen verdere informatie verstrekken. Volgens het agentschap CreditSights (Ethias: What Price For a New Bond Issuance?), zal Ethias in principe, wat er ook gebeurt, een beduidende premie bieden om de beleggers te overtuigen om in te tekenen voor de nieuwe eeuwigdurende, achtergestelde obligaties van type Tier II. Het agentschap gaat uit van een rendement bij de uitgifte van rond de 8%. "Net als de andere verzekeraars die de afgelopen jaren dit soort obligaties hebben uitgegeven, heeft Ethias de doelstelling om de solvabiliteit te verstevigen, want een achtergestelde lening wordt vrijwel met eigen kapitaal geassimileerd," onderstreepte de krant de Echo op 7 maart van dit jaar. - See more at: http://www.oblis.be/nl/news/2015/03/20/ ... jxfMZ.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;
Je vermogen beheren op basis van onbetrouwbare statistieken en/of de twijfels van derden?jos48 schreef:Wanneer ik de huidige statistieken zie van de uitstappers uit First(58%)begin ik me toch vragen te stellen of het aan te bevelen is van uit te stappen uit First in maart 2015.
Het aantal stemmen is natuurlijk niet representatief voor de 50.000 First-bezitters, die zouden kunnen uitstappen.
Het toont volgens mij dat er momenteel in dit forum nog veel leden-twijfelaars zijn.
Doe wel en zie niet om

De discussie is blijkbaar stilgevallen.
Het is deze laatste week dat er veel zou moeten gecommuniceerd worden
Het is deze laatste week dat er veel zou moeten gecommuniceerd worden

Terechte opmerking Jos48.
Meeste hebben vorige week een tweede (afdreig)brief gekregen in genre ".. te nemen of misschien te laat..." van de Marketing & Product Management Director dhr. Tornel van Ethias. Hij doet zelfs voorstellen wat je er zo allemaal mee kan doen.
Wanbeheer eerste klas noem ik dat: 2 brieven aan 60.000 Ethias First+ klanten versturen aan €2,50/ stuk is een slordige € 300.000 aan administratieve kost.
Maar als je wil uitstappen mag je zelf de postzegel betalen en de voorschot op de beheerskosten nl. € 12,39 mag je ook ophoesten.
Denk dat deze man een serieuze bonus is beloofd en blijkbaar mag het allemaal heel veel kosten om er zo veel als mogelijk uit te knikkeren..
Ook de arrogantie bij de Ethias medewerk(st)ers is niet te versmaden. Zij vinden 4 jaar premie meer dan voldoende
Zal ik allemaal wel zelf beslissen zeker of niet?
Vraag is of we schrik moeten hebben maar bedenkingen heb ik wel bij deze "ethische" manier van handelen van Ethias.
Maar de bankgarantie is verzekerd volgens kabinet van Minister Van Overtveldt dus... ieder doet wat hij het beste vindt zeker?
Meeste hebben vorige week een tweede (afdreig)brief gekregen in genre ".. te nemen of misschien te laat..." van de Marketing & Product Management Director dhr. Tornel van Ethias. Hij doet zelfs voorstellen wat je er zo allemaal mee kan doen.
Wanbeheer eerste klas noem ik dat: 2 brieven aan 60.000 Ethias First+ klanten versturen aan €2,50/ stuk is een slordige € 300.000 aan administratieve kost.
Maar als je wil uitstappen mag je zelf de postzegel betalen en de voorschot op de beheerskosten nl. € 12,39 mag je ook ophoesten.
Denk dat deze man een serieuze bonus is beloofd en blijkbaar mag het allemaal heel veel kosten om er zo veel als mogelijk uit te knikkeren..
Ook de arrogantie bij de Ethias medewerk(st)ers is niet te versmaden. Zij vinden 4 jaar premie meer dan voldoende

Zal ik allemaal wel zelf beslissen zeker of niet?
Vraag is of we schrik moeten hebben maar bedenkingen heb ik wel bij deze "ethische" manier van handelen van Ethias.
Maar de bankgarantie is verzekerd volgens kabinet van Minister Van Overtveldt dus... ieder doet wat hij het beste vindt zeker?
Ondertussen heeft iedereen wel de 'juiste' beslissing genomen, veronderstel ik !
Als je achter je eigen beslissingen staat is het steeds de juiste.
Of het financieel de interessante beslissing was zal ten vroegste over een jaar blijken en waarschijnlijk pas vanaf 2019.
Uiteraard gaat het ministerie van Financiën niet publiekelijk communiceren dat de overheidsgarantie maar om te lachen is.
En dat Ethias de euro's van hun klanten maar over de balk blijft gooien is nu ook precies weer geen pluspunt om vertrouwen naar
de toekomst in te boezemen.
De euro's tot daar aan toe maar wat kunnen die bomen daar nu aan doen?
Of het financieel de interessante beslissing was zal ten vroegste over een jaar blijken en waarschijnlijk pas vanaf 2019.
Uiteraard gaat het ministerie van Financiën niet publiekelijk communiceren dat de overheidsgarantie maar om te lachen is.
En dat Ethias de euro's van hun klanten maar over de balk blijft gooien is nu ook precies weer geen pluspunt om vertrouwen naar
de toekomst in te boezemen.
De euro's tot daar aan toe maar wat kunnen die bomen daar nu aan doen?
Heb beslissing genomen: Beter vier jaar intrest in de hand, dan onzekerheid in de lucht.
Ben naar Ethias kantoor geweest, het zat er bomvol, meer dan een uur moeten wachten. Tot de laatste dag, begin volgende week, van mijn intrest blijven genieten.
Binnen zes a acht jaar weet ik, of ik juist gokte !
Ben naar Ethias kantoor geweest, het zat er bomvol, meer dan een uur moeten wachten. Tot de laatste dag, begin volgende week, van mijn intrest blijven genieten.
Binnen zes a acht jaar weet ik, of ik juist gokte !
Ik ga morgen ook het zekere voor het onzekere nemen.
Het Ethiasdossier staat inderdaad bol van de onzekerheden. Maar aan de overheidsgarantie ten belope van 100 000€ per rekeninghouder kan niet getwijfeld worden. Het is ondenkbaar dat de Belgische Staat hier in gebreke zou blijven.
Wat voor mij wel onduidelijk is, is op welke wijze Ethias het First-gamma zomaar zou kunnen afstoten in een bad bank en op die manier ontsnappen aan zijn contractuele verplichtingen. Komt de naleving van die contractuele verplichtingen dan trouwens niet voor rekening van de (nieuwe) beheerder van die bad bank, een andere (solvabele) bank of de staat ?
Nog een opmerking : hoe meer rekeninghouders nu uitstappen uit First (op kosten van Ethias), hoe kleiner en hoe minder problematisch het First-restant wordt, zowel voor Ethias als voor een eventuele overnemer.
Wat voor mij wel onduidelijk is, is op welke wijze Ethias het First-gamma zomaar zou kunnen afstoten in een bad bank en op die manier ontsnappen aan zijn contractuele verplichtingen. Komt de naleving van die contractuele verplichtingen dan trouwens niet voor rekening van de (nieuwe) beheerder van die bad bank, een andere (solvabele) bank of de staat ?
Nog een opmerking : hoe meer rekeninghouders nu uitstappen uit First (op kosten van Ethias), hoe kleiner en hoe minder problematisch het First-restant wordt, zowel voor Ethias als voor een eventuele overnemer.
Ethias kan bepaalde producten inderdaad afsplitsen in een bad bank, maar zal daardoor niet ontsnappen aan zijn contractuele verplichtingen.
Wat dan wel de mogelijkheid creëert om de meer rendabele delen te verkopen. Zo is het ook gegaan bij Dexia.
Wat dan wel de mogelijkheid creëert om de meer rendabele delen te verkopen. Zo is het ook gegaan bij Dexia.
Waarschijnlijk zal de resolutie ( begeleide afwikkeling faillissement van een financiële instelling door de toezichthouder) een primeur worden voor de Nationale Bank. Sinds de crisis van 2008 zijn de wetten aangepast en komt een financiële instelling die over kop gaat niet terecht in de handen van een curator die aangesteld is door de rechtbank van koophandel maar is dit de taak geworden van de nationale banken. Voor grote spelers zoals Dexia is dit de taak van de Europese centrale bank.johanny schreef:Wat voor mij wel onduidelijk is, is op welke wijze Ethias het First-gamma zomaar zou kunnen afstoten in een bad bank en op die manier ontsnappen aan zijn contractuele verplichtingen. Komt de naleving van die contractuele verplichtingen dan trouwens niet voor rekening van de (nieuwe) beheerder van die bad bank, een andere (solvabele) bank of de staat ?
Ethias Leven waar de First producten toe behoren is een afzonderlijke tak binnen Ethias N.V. en kan gemakkelijk door de nationale bank uit Ethias worden geplukt. Uiteraard zal de nationale bank de contractuele verplichtingen nakomen van bedrijven die ze in resolutie afwikkelt in de mate dat de overgenomen activa dit toelaten.
Het feit dat er ook geen nieuws komt over het extra kapitaal dat Ethias dient op te halen is ook beangstigend.
Niet volgens mijn rekenkunde. De cijfers die Ethias communiceert zijn verre van transparant. Voor zover ik het begrijp staat de Europese commissie onder voorwaarden toe dat Ethias N.V. put uit haar reserves om Ethias Leven te subsidiëren in de afbouw van de First portefeuille.johanny schreef:Nog een opmerking : hoe meer rekeninghouders nu uitstappen uit First (op kosten van Ethias), hoe kleiner en hoe minder problematisch het First-restant wordt, zowel voor Ethias als voor een eventuele overnemer.
Als de onderliggende portefeuille van de First producten zouden toelaten om 4 jaar interest cadeau te doen dan was er reeds lang een overnemer geweest.
@Stier
De vier jaar interesten kunnen uiteraard niet uit First zelf komen, wel uit de reserves van Ethias.
Stel dat alle of de meeste rekeninghouders uitstappen, wat mij toch de bedoeling van Ethias lijkt, is diens First-probleem dan niet geheel of grotendeels opgelost, met dien verstande dat eerst diep in de reserves zal moet worden getast ? En is dan ook niet het probleem van de resterende rekeninghouders opgelost, zeker rekening houdende met de depositogarantie ?
De vier jaar interesten kunnen uiteraard niet uit First zelf komen, wel uit de reserves van Ethias.
Stel dat alle of de meeste rekeninghouders uitstappen, wat mij toch de bedoeling van Ethias lijkt, is diens First-probleem dan niet geheel of grotendeels opgelost, met dien verstande dat eerst diep in de reserves zal moet worden getast ? En is dan ook niet het probleem van de resterende rekeninghouders opgelost, zeker rekening houdende met de depositogarantie ?
De onzekerheid, heeft mij laten beslissen uit te stappen ! Vier jaar rente, voor mij, een mooie middenklasse auto cadeau is niet niets.
ps. Velen zullen er spijt van hebben, in de tijd geen First geopend te hebben, geen enkele andere tak 21 verzekeraar geeft vier jaar rente cadeau.
ps. Velen zullen er spijt van hebben, in de tijd geen First geopend te hebben, geen enkele andere tak 21 verzekeraar geeft vier jaar rente cadeau.