Ethias First - Brief uit Afrika?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Ethias First - Brief uit Afrika?
Vandaag een brief van Ethias ontvangen (neen, niet uit Afrika) met een brochure "Neem de goede beslissing voor uw spaargeld".
Ze willen dat ik mijn First met gegarandeerd 3.71% omwissel tegen een certiflex-8, gegarandeerd 2.15%.
Wat ze er bovendien niet bijzeggen:
- Certiflex = 0.18% beheerskosten eraf per jaar, dus 1.97% (Ethias first 0% beheerskost)
- Bij terugkoop de eerste 8 jaar, 21% RV op een theoretisch rendemend van 4.75% (Ethias First, 0% RV)
- Bij terugkoop de eerste 3 jaar, 1.5% kosten (Ethias first 0% terugkoopkost)
- Bij terugkoop de eerste 8 jaar, mogelijk conjuncturele vergoeding
Ik vind dergelijk voorstel crimineel bedrog.
Ze willen dat ik mijn First met gegarandeerd 3.71% omwissel tegen een certiflex-8, gegarandeerd 2.15%.
Wat ze er bovendien niet bijzeggen:
- Certiflex = 0.18% beheerskosten eraf per jaar, dus 1.97% (Ethias first 0% beheerskost)
- Bij terugkoop de eerste 8 jaar, 21% RV op een theoretisch rendemend van 4.75% (Ethias First, 0% RV)
- Bij terugkoop de eerste 3 jaar, 1.5% kosten (Ethias first 0% terugkoopkost)
- Bij terugkoop de eerste 8 jaar, mogelijk conjuncturele vergoeding
Ik vind dergelijk voorstel crimineel bedrog.
Re: Ethias First - Brief uit Afrika?
Dit kan wel interessant zijn voor contracten van na september 2003 en die reeds 8 jaar lopen. Deze zullen slechts 0% opbrengen bij First en per 10000 euro dat je overzet naar Certiflex zou je 50 euro krijgen en je moet geen instap kosten betalen. Kan te overwegen zijn. Wat denken jullie?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nope
Geef mij maar een ander tak21, met gegarandeerd 2,50 ipv 2,15%.
- AG Insurance Top Rendement
- Mercator Save Select Rekening = mijn keuze
- Fidea Flexibel (Pension) Saving
De toekomst zal uitwijzen wie er gelijk heeft ...
Mijnen First blijft nog jaren lopen à 3,zoveel% ;-)
Geef mij maar een ander tak21, met gegarandeerd 2,50 ipv 2,15%.
- AG Insurance Top Rendement
- Mercator Save Select Rekening = mijn keuze
- Fidea Flexibel (Pension) Saving
De toekomst zal uitwijzen wie er gelijk heeft ...
Mijnen First blijft nog jaren lopen à 3,zoveel% ;-)
yep ze willen vooralsnog af van hun dure tak 21 verzekeringen, vergeet niet dat ze van Europa deze verzekeringen tegen einde 2013 moeten afstoten en natuurlijk willen ze voordien al zo veel mogelijk van die tak 21 op een voor Ethias goedkopere manier afkopen.
Voor degene die na september 2003 een contract hebben afgesloten kan het soms een goede zaak zijn, je bent niet verplicht in te stappen in hun Certiflex verzekering en je krijgt toch de volledige intrest tot einde 2012.
Zelf dateert mijn Ethias First van voor september 2003 zodat mijn gemiddelde intrest van netto 3.7% gewaarborgd blijft voor de ganse duur van het contract.
Voor degene die na september 2003 een contract hebben afgesloten kan het soms een goede zaak zijn, je bent niet verplicht in te stappen in hun Certiflex verzekering en je krijgt toch de volledige intrest tot einde 2012.
Zelf dateert mijn Ethias First van voor september 2003 zodat mijn gemiddelde intrest van netto 3.7% gewaarborgd blijft voor de ganse duur van het contract.

-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Mij willen ze alleszins gegarandeerd 16.9% lichter maken binnen 8 jaar .... (= het verschil in rendement op 8 jaar).jv1 schreef:Dit kan wel interessant zijn voor contracten van na september 2003 en die reeds 8 jaar lopen. Deze zullen slechts 0% opbrengen bij First en per 10000 euro dat je overzet naar Certiflex zou je 50 euro krijgen en je moet geen instap kosten betalen. Kan te overwegen zijn. Wat denken jullie?
Contracten van na 09/2003 moeten inderdaad stopgezet worden door de klant. Maar of de Certiflex echt de moeite is betwijfel ik sterk. Zolang Ethias met onze "good old First" opgescheept zit zal de gegarandeerde put van de First jaar na jaar gevuld worden. Als er winst is bij Certiflex zal deze moeten bijdragen. Dus geen winstdeelname of minimaal voor Certiflex.
Bovendien was het niet zo moeilijk voor Ethias om dit financieel advies enkel aan de First contracten van na september 2003 die reeds 8 jaar lopen te sturen. Is er eigenlijk iemand in dit geval? Brief ontvangen of niet?
Wat moet u nu doen met uw First-rekening?
http://netto.tijd.be/sparen_en_beleggen ... tm_content" onclick="window.open(this.href);return false;
http://netto.tijd.be/sparen_en_beleggen ... tm_content" onclick="window.open(this.href);return false;
Certiflex is toch van Integrale, niet van Ethias?ronnie schreef:Maar of de Certiflex echt de moeite is betwijfel ik sterk. Zolang Ethias met onze "good old First" opgescheept zit zal de gegarandeerde put van de First jaar na jaar gevuld worden. Als er winst is bij Certiflex zal deze moeten bijdragen. Dus geen winstdeelname of minimaal voor Certiflex.
Nu, Integrale heeft ook nog oude contracten met hoge gegarandeerde rente, dacht ik. 786?
Ze moeten dat doen van eeuh....Europa zeker?
Nu kan Europa toch tenminste niet meer zeggen dat Ethias niet de moeite heeft gedaan om versnelt af te bouwen.
Europa kan toch aan Ethias niet vragen om contractbreuk te plegen met hun klanten?
Het zijn natuurlijk dwaze voorstellen van Ethias maar hoe anders moeten ze het doen?
Nu kan Europa toch tenminste niet meer zeggen dat Ethias niet de moeite heeft gedaan om versnelt af te bouwen.
Europa kan toch aan Ethias niet vragen om contractbreuk te plegen met hun klanten?
Het zijn natuurlijk dwaze voorstellen van Ethias maar hoe anders moeten ze het doen?
Ook een brief van ethias gekregen , en begrijp het WEERAL niet meer .
Ik heb een first contract van 2002.
Maw deze behouden want de gewaarborgde intrest ( 3.25%) is toch hoger dan op een spaarrekening , en een certiflex 8 van 2.15 %.
Is dit juist ?
bedankt !
Ik heb een first contract van 2002.
Maw deze behouden want de gewaarborgde intrest ( 3.25%) is toch hoger dan op een spaarrekening , en een certiflex 8 van 2.15 %.
Is dit juist ?
bedankt !
Kreeg vandaag ook zo'n brief. Mijn contract loopt van februari 2003. Dus gewoon niet reageren. Rente is gegarandeerd!!
ik heb ook nog een oud contract(3.75), ik begrijp het allemaal niet zo goed, zouden ze de mensen met de oude contracten verplicht gaan overhalen, m.a.w zo iets van kijk jullie hebben genoeg aanwijzigingen gehad(brieven etc), weg garantie(weg ethias)
-
- Sr. Member
Ik vind de brief en brochure gewoonweg crimineel. De essentiële info, waaruit je als spaarder kan afleiden dat je bedrogen wordt ontbreekt. Gewoon netjes mijn first aanhouden tot er betere producten beschikbaar zijn.
'United in diversity' - E.U.
Hier lees je er alles over: http://netto.tijd.be/sparen_en_beleggen ... tm_content" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik lees nergens wat er gebeurt met de mensen die hun geld gewoon laten staan. Behalve dat het 0% opbrengt.
Komt er dus een tijd dat de First-rekening gewoon vereffend wordt? (en men verplicht is zijn geld te verplaatsen)
Zelf heb ik een First van begin 2004 met een laatste storting in 2010. Het lijkt me aangewezen om dus niets te doen (tenzij
ik de roerende voorheffing betaal natuurlijk).
Komt er dus een tijd dat de First-rekening gewoon vereffend wordt? (en men verplicht is zijn geld te verplaatsen)
Zelf heb ik een First van begin 2004 met een laatste storting in 2010. Het lijkt me aangewezen om dus niets te doen (tenzij
ik de roerende voorheffing betaal natuurlijk).
-
- Sr. Member
Men zal de klanten met een First rekening met looptijd van langer dan 8 jaar nooit kunnen dwingen hun contract te beëindigen.
'United in diversity' - E.U.