ETHIAS-first: geld afhalen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
pattataolivia
- Sr. Member

ETHIAS-first: geld afhalen
Ik heb zowat al mijn spaargeld staan op een ETHIAs-first rekening. Nu, omdat er maar een bijkomende (staats) waarborg is tot 100.000 euro, zou ik alles wat daarboven staat willen afhalen. De rekening bestaat al langer dan 8 jaar. Maar nu vraag ik mij af:
- Kan ik zomaar geld afhalen? En hoeveel?
- En ik heb eens gehoord van iemand dat ze 5% afhouden op hetgeen je opvraagt? Bv: 10.000 euro opvragen is 9.500 euro krijgen. klopt dit?
- Kan ik zomaar geld afhalen? En hoeveel?
- En ik heb eens gehoord van iemand dat ze 5% afhouden op hetgeen je opvraagt? Bv: 10.000 euro opvragen is 9.500 euro krijgen. klopt dit?
'United in diversity' - E.U.
Re: ETHIAS-first: geld afhalen
Maak een simulatie op ' My Ethias' en dan ken je het resultaat !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zat in hetzelfde geval. 80% van mijn spaargeld stond op een Firstrekening. Heb zelf ook lang getwijfeld wegens de hoge opbrengst, maar uiteindelijk toch ook alles boven de 100000€ afgehaald. Uitbetaling gaat zeer snel. Binnen de twee dagen stond het geld op mijn rekening. Er zijn helemaal geen kosten na 8 jaar en je gewaarborgde interest loopt tot de dag van opvraging. Op het opgevraagde bedrag krijg je wel geen bonus voor het lopende jaar, maar die moet je volgens mij toch niet meer verwachten bij Ethias.
Wel opletten, want wat ga je doen met het afgehaalde geld? Je zal nergens nog voorwaarden krijgen zoals op de oude Firstrekeningen.
Natuurlijk alles op een Firstrekening is ook niet gezond. De kans is bijna onbestaand, maar moest het toch misgaan met Ethias, dan ben je al je centen kwijt.
Wel opletten, want wat ga je doen met het afgehaalde geld? Je zal nergens nog voorwaarden krijgen zoals op de oude Firstrekeningen.
Natuurlijk alles op een Firstrekening is ook niet gezond. De kans is bijna onbestaand, maar moest het toch misgaan met Ethias, dan ben je al je centen kwijt.
Er zijn goede alternatieven : Maatschapij xxx met een goede naam, geeft 3.25 % + bonus, bij 1 % instapkosten + 1.1 % taks voopr vadertje staat. Rendementen uit het verleden waren goed tot heel goed.
Het nadeel van dat goed alternatief is natuurlijk dat je helemaal opnieuw moet beginnen en weer 8 jaar wachten, terwijl het geld op de huidige Ethias First rekening van pattataolivia vrij beschikbaar is.
De laatste bonus was wel dezelfde als de bonus bij Ethias ( 0 procent ) , als je bij Ethias een gelijkaardig gegarandeerd rendement hebt ( hangt af van het tijdstip waarop je gestort hebt in het verleden ) zou je toch wel gek moeten zijn om je geld bij Ethias af te halen en opnieuw te beleggen in een tak 21 waarbij je dan 1% instapkosten en 1,1% taks gaat betalen. Is dit hier spaargids.be of verkwistersgids.be ?patrick1 schreef:Er zijn goede alternatieven : Maatschapij xxx met een goede naam, geeft 3.25 % + bonus, bij 1 % instapkosten + 1.1 % taks voopr vadertje staat. Rendementen uit het verleden waren goed tot heel goed.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Ethias vraagt terug een staatswaarborg van 180 miljoen euro...
Ik vrees dat we de rit volledig zullen moeten uitzitten en dus voor de first invest de komende jaren 0,0 % rendement mogen verwachten...
Ik vrees dat we de rit volledig zullen moeten uitzitten en dus voor de first invest de komende jaren 0,0 % rendement mogen verwachten...
Begrijp het ook niet goed ze vragen 280miljoen aan de regering om 100miljoen Dexia-aandelen!
Al die miljarden dat de banken kwijt zijn door Griekenland kan je niet terug verdienen op enkele jaren
tijd. Ook niet door het online bankieren duurder te maken.
Al die miljarden dat de banken kwijt zijn door Griekenland kan je niet terug verdienen op enkele jaren
tijd. Ook niet door het online bankieren duurder te maken.
Het wordt hoog tijd dat de First producten worden doorverkocht.
Ik moet nog wachten tot april 2012. Afhankelijk van de situatie dan natuurlijk, maar dan sluit ik de first rekening.
Ik zal het wel spreiden over termijnrekeningen.
Ik zal het wel spreiden over termijnrekeningen.
Voor de first-rekening geldt de waarborg van 100.000 euro.
OK, maar geldt die waarborg ook voor de pensioenspaarverzekering First van Ethias?
Met ander woorden , heeft Ethias zich hiervoor verzekerd bij de overheid?
Bij pensioenspaarfondsen wordt belegd in aandelen en daar is er geen probleem bij een eventuele failliet van de emittent, want die is er in rechte geen eigenaar van, maar wel de beheerder.
Voor verzekeringen ben ik echter aan 't twijfelen...
OK, maar geldt die waarborg ook voor de pensioenspaarverzekering First van Ethias?
Met ander woorden , heeft Ethias zich hiervoor verzekerd bij de overheid?
Bij pensioenspaarfondsen wordt belegd in aandelen en daar is er geen probleem bij een eventuele failliet van de emittent, want die is er in rechte geen eigenaar van, maar wel de beheerder.
Voor verzekeringen ben ik echter aan 't twijfelen...
1. Het bijzonder beschermingsfonds is verplicht voor alle tak21 verzekeringen
2. Ethias pensioenverzekering is een tak21.
Nu nog een beetje logica toepassen...
2. Ethias pensioenverzekering is een tak21.
Nu nog een beetje logica toepassen...
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111223_033" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze gaan samenwerken met Integrale (makelaar voor hun tak 21 producten) .Is er nog geen informatie bekend aan welke partij zij hun hun first producten gaan overdragen?
Dag, allemaal!
Ik lees vandaag in De Standard.Biz (http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=1V3K1B83)
Wat zou kunnen gebeuren als Ethias zijn obligatie niet kan plaatsen?
Het faillissement van Ethias? Het verlies van alles boven de 100.000 € op First rekeningen?
Zou het niet voorzichtig zijn ten minste een gedeelte van zijn geld af te halen?
Bedankt voor een advies…
Ik lees vandaag in De Standard.Biz (http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=1V3K1B83)
Ik stel me dus vragen over de zekerheid van mijn First rekeningen (meer dan 100.000 €).Ethias is nog volop bezig met een obligatie-uitgifte van 280 miljoen euro die de verzekeraar definitief uit de problemen moet helpen. […]
Alleen verloopt die operatie moeilijker dan verwacht. […] Volgens De Tijd zou Ethias daarom de federale overheid en het Vlaams en het Waals Gewest gevraagd hebben om samen met 180 miljoen euro over de brug te komen. […]
Goedgeplaatste bronnen doorprikken dat verhaal. Zij bevestigen dat Ethias wel degelijk op zoek is naar een vangnet bij de overheden. Zij het onrechtstreeks. Ethias zoekt deze week nog kopers voor 150 tot 200 miljoen euro aan obligaties.
Wat zou kunnen gebeuren als Ethias zijn obligatie niet kan plaatsen?
Het faillissement van Ethias? Het verlies van alles boven de 100.000 € op First rekeningen?
Zou het niet voorzichtig zijn ten minste een gedeelte van zijn geld af te halen?
Bedankt voor een advies…