Ethias first junior ook 0% !!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ethias first junior ook 0% !!!
Ik heb vandaag juist met Axa gebeld, ze weten nog steeds niets, deze week zullen wij het weten hoe het daar is gegaan..
Ik zit in Crest 40 en ja kan ook 0% worden... Ik vraag mij af of deze produkten eigenlijk geen dode produkten gaan worden....
Er is mij ook gezegd dat de strategie van Axa zou kunnen veranderen, hadden ze in de tijd al met Axa 20 gedaan , jaren nie uitgegeven en nu is er Axa 20 neo
Want de andere gaan doen zoals Generali die eigenlijk de beste zijn met Tak 21 ik vraag het mij af.... Ik denk ook dat 2009 niets gaat opbrengen en als ge dan aanzienlijk veel geld op dit produkt hebt gezet, vraag ik mij af of ge er toch niet beter uitgaat. Want dan verlies je toch veel rentes per jaar....Dit is wel mijn bestaanszekerheid....voor binnen een paar jaar!!!
Wat denken jullie hiervan....
Ik zit in Crest 40 en ja kan ook 0% worden... Ik vraag mij af of deze produkten eigenlijk geen dode produkten gaan worden....
Er is mij ook gezegd dat de strategie van Axa zou kunnen veranderen, hadden ze in de tijd al met Axa 20 gedaan , jaren nie uitgegeven en nu is er Axa 20 neo
Want de andere gaan doen zoals Generali die eigenlijk de beste zijn met Tak 21 ik vraag het mij af.... Ik denk ook dat 2009 niets gaat opbrengen en als ge dan aanzienlijk veel geld op dit produkt hebt gezet, vraag ik mij af of ge er toch niet beter uitgaat. Want dan verlies je toch veel rentes per jaar....Dit is wel mijn bestaanszekerheid....voor binnen een paar jaar!!!
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Donderdagavond zal AXA bekend maken dat ze 0% bonus geven.Sara51 schreef: Ik heb vandaag juist met Axa gebeld, ze weten nog steeds niets, deze week zullen wij het weten hoe het daar is gegaan..
Indien zo ga ik mijn CRest 40 afsluiten en ik overweeg over te stappen naar Generali Crescendo Dynamico.
Die geven toch 0,5% gegarandeerd.
Dus ik heb voor 2008: 0,5% rente genomen in de veronderstelling dat er ook niks bijkomt.
Samen met de rendementen van de 3 andere voorgaande jaren: 6,6 6,75 5,4% betekent dit een gemiddelde van 4,8%!!!
Niemand doet beter in tak 21.
Ik ben rond juli 3 jaar in axa 40, vraag mij af wanneer ik hier het beste uitstap want zal zowiezo RV moeten betalen op de intresten en nog wat kosten....
Het is natuurlijk ook af te wachten wat Generali gaat doen, en wat de andere ook gaan doen...
Ge moet dan weer instapkosten betalen van 1% en 1,1% voor de staat , ja zo blijven we wel bezig.....
Het is natuurlijk ook af te wachten wat Generali gaat doen, en wat de andere ook gaan doen...
Ge moet dan weer instapkosten betalen van 1% en 1,1% voor de staat , ja zo blijven we wel bezig.....
Ik heb juist met Generali gebeld, zeer professionele uitleg gekregen... deze maatschappij zal zeker met Crescendo Dynamico geen 0% geven , ze spreken van 3,75% ... nog even wachten !! Ik vrees ervoor als axa en aanverwanten produkten niets gaan geven er massaal naar Generali zal worden gegaan.....
Deze maatschappij put haar gelden uit verschillende bronnen en niet alleen uit Banken .... vandaar dat zij deze grote rentes altijd ( kunnen ) gegeven hebben.
Men raad mij dan ook aan niet al het geld in één produkt te steken, er zijn bij Generali verschillende mogelijkheden dat uiteindelijk je steeds een zeer goed rendement aan rentes zult hebben...Als ik deze maatschappij maar eerder had gekend !!
Dus nog even wachten!! voor de uitslag van al de Tak 21 produkten.....
Deze maatschappij put haar gelden uit verschillende bronnen en niet alleen uit Banken .... vandaar dat zij deze grote rentes altijd ( kunnen ) gegeven hebben.
Men raad mij dan ook aan niet al het geld in één produkt te steken, er zijn bij Generali verschillende mogelijkheden dat uiteindelijk je steeds een zeer goed rendement aan rentes zult hebben...Als ik deze maatschappij maar eerder had gekend !!
-
Guest
Ongeacht wie hier voor welke rekening spreekt blijft het volgende van toepassing :
korte-termijn-beleggen zonder risico = spaarboekje of termijnrekening
lange-termijn-beleggen zonder risico met minimaal gegarandeerd rendement = TAK21
lange-termijn-belegging met hoog risico = aandelen
Als je je niet kan neerleggen bij het feit dat je een jaar minder rendement krijgt, moet je je houden bij het spaarboekje waar je de laatste 8 jaar gemiddeld toch zo'n 2,5 à 3% kreeg !
Als je het gemiddelde rendement van TAK21 bekijkt over de laatste 8 jaar dan blijven deze daar een serieus stuk bovenuit steken.
korte-termijn-beleggen zonder risico = spaarboekje of termijnrekening
lange-termijn-beleggen zonder risico met minimaal gegarandeerd rendement = TAK21
lange-termijn-belegging met hoog risico = aandelen
Als je je niet kan neerleggen bij het feit dat je een jaar minder rendement krijgt, moet je je houden bij het spaarboekje waar je de laatste 8 jaar gemiddeld toch zo'n 2,5 à 3% kreeg !
Als je het gemiddelde rendement van TAK21 bekijkt over de laatste 8 jaar dan blijven deze daar een serieus stuk bovenuit steken.
Natuurlijk dat je bij spaarboekjes kunt bij blijven.......maar ge kunt er toch geen verschillende hebben..... misschien in de toekomst veranderd het en zal er meer een evenwicht in komen.... Maar er zijn nu wel veel mensen die anders hun geld gespaard hebben......en die misschien jaren niet veel gaan zien....ik zeg wel diegene die Tak 21 zonder gewaarborg rendement hebben genomen, hetgeen absoluut vandaag volledig absuurd gezien de huidige situatie...0% is wel niets he...... dat geld wordt benut voor andere wel te kunnen betalen....
Wat dacht u dat een maatschappij haar gelden, ons gelden wat we ook hebben getekend zal gaan naar de contracten waar ze niet onderuit kunnen en de andere kunnen er gewoon voor boeten .....
Een bank , is een instelling en in deze huidige situatie zoekt haar gelden waar ze zijn......
Dit is wel een heel oppervlakkige opmerking van uwentwege
Wat dacht u dat een maatschappij haar gelden, ons gelden wat we ook hebben getekend zal gaan naar de contracten waar ze niet onderuit kunnen en de andere kunnen er gewoon voor boeten .....
Een bank , is een instelling en in deze huidige situatie zoekt haar gelden waar ze zijn......
Dit is wel een heel oppervlakkige opmerking van uwentwege
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Sara,Sara51 schreef: Ik heb juist met Generali gebeld, zeer professionele uitleg gekregen... deze maatschappij zal zeker met Crescendo Dynamico geen 0% geven , ze spreken van 3,75% ... nog even wachten !! Ik vrees ervoor als axa en aanverwanten produkten niets gaan geven er massaal naar Generali zal worden gegaan.....
Heb je naar Generali zelf gebeld of naar een verdeler?
Of ga je intekenen via Defa?
Neen ik heb persoonlijk met Generali gebeld, hebben mij ook enige adressen gegeven die u het beste kunnen aanbevelen, is dat niet geval zal een inspecteur met u contact opnemen en helpen u de beste oplossing te zoeken....
in ieder geval zeer professionele contracten aanpak...
Maar nu nog even wachten wat de andere gaan doen...
in ieder geval zeer professionele contracten aanpak...
Maar nu nog even wachten wat de andere gaan doen...
Bij mijn makelaar heb ik op Crescendo Dynamico kunnen intekenen aan 0% instapkosten. Moest enkel de 1,1% taks betalen.
Hallo Jay,
Normaal is he 0.50% , indien je dit niet echt op het net wil zeggen kan ik weten waar??????
Normaal is he 0.50% , indien je dit niet echt op het net wil zeggen kan ik weten waar??????
Hallo,
Axa 30, Axa 40 brengt 0% op.... en voor het volgende jaar heeft men mij gezegd dat het ook niet veel zal zijn, als ge er uit wil moet ge ook 5% betalen zoals bij Ethias + 15% RV.
Dus leuke perspectieve!!!!! dood produkt!!!!!
Axa 30, Axa 40 brengt 0% op.... en voor het volgende jaar heeft men mij gezegd dat het ook niet veel zal zijn, als ge er uit wil moet ge ook 5% betalen zoals bij Ethias + 15% RV.
Dus leuke perspectieve!!!!! dood produkt!!!!!
-
mpeeters007
- Sr. Member

Dat zullen we pas volgend jaar zien. Nu is dat koffiedik kijken!
* Als de beurs en obligatiemarkt terug herstelt, is volgend jaar misschien toch een positief rendement mogelijk.
* Als de beurs en obligatiemarkt blijft slabakken (voglens sommige economen zou de crisis wel eens meerdere jaren kunnen duren, dan zou het inderdaad wel eens kunnen dat dergelijke tak-21 producten meerdere jaren geen positief rendement geven.
Lijkt me toch vrij logisch. Wat is het probleem?? Je weet toch op voorhand - als je goed geïnformeerd bent - dat het rendement tussen de 0% en de X% ligt voor zo'n product. Als je een vastrentend product wil, dan moet je een spaarboekje of termijnrekening nemen of een tak-21 met gegarandeerde minimumopbrengst (bv. de klassieke First).
* Als de beurs en obligatiemarkt terug herstelt, is volgend jaar misschien toch een positief rendement mogelijk.
* Als de beurs en obligatiemarkt blijft slabakken (voglens sommige economen zou de crisis wel eens meerdere jaren kunnen duren, dan zou het inderdaad wel eens kunnen dat dergelijke tak-21 producten meerdere jaren geen positief rendement geven.
Lijkt me toch vrij logisch. Wat is het probleem?? Je weet toch op voorhand - als je goed geïnformeerd bent - dat het rendement tussen de 0% en de X% ligt voor zo'n product. Als je een vastrentend product wil, dan moet je een spaarboekje of termijnrekening nemen of een tak-21 met gegarandeerde minimumopbrengst (bv. de klassieke First).
Ik zit met een firstrekeing van in 2003 en ben er redelijk tevreden mee ondanks geen bonus dit jaar ,duidelijke leesbare info gekregen over kosten ,gewaarborgd deel en eventuele bonus . Ik heb ook via post dikwijls aanbiedingen gekregen voor first invest en andere produkten maar louter ter informatie en zonder enige druk .
Bij ING werd mij bij herziening van woonlening een soort obligatie opgedrongen in dollars zonder veel uitleg ondanks mijn voorkeur voor termijnrekening of tak 21 produkt .Op hetzelfde moment liep er ook een obligatie in euro maar inplaats van mij te waarschuwen voor wisselrisico en het bedrag voor helft in Euro en de andere helft in dollar te plaatsen lieten ze mij intekenen voor 5000 euro in dollar ;resultaat ongeveer 28% verlies op een obligatie(moest het 20 OF 30000 EURO geweest zijn zou men ook alles in dollar geplaatst hebben)Dit terwijl men wist dat ik een veilige product wou.(ik heb er uit geleerd)
Bij argenta en ethias nog nooit enige druk gevoeld om het productje van de maand te slijten en duidelijke antwoorden op mijn vragen
Bij ING werd mij bij herziening van woonlening een soort obligatie opgedrongen in dollars zonder veel uitleg ondanks mijn voorkeur voor termijnrekening of tak 21 produkt .Op hetzelfde moment liep er ook een obligatie in euro maar inplaats van mij te waarschuwen voor wisselrisico en het bedrag voor helft in Euro en de andere helft in dollar te plaatsen lieten ze mij intekenen voor 5000 euro in dollar ;resultaat ongeveer 28% verlies op een obligatie(moest het 20 OF 30000 EURO geweest zijn zou men ook alles in dollar geplaatst hebben)Dit terwijl men wist dat ik een veilige product wou.(ik heb er uit geleerd)
Bij argenta en ethias nog nooit enige druk gevoeld om het productje van de maand te slijten en duidelijke antwoorden op mijn vragen
-
mpeeters007
- Sr. Member

Eindelijk ... ook eens een positieve reactie! Ikzelf heb ook al jaren een klassieke First en ben ook tevreden.
Wat de critici bereft die op allerlei topcis uitschrijven dat tak21-producten dood zijn, hieronder enkele voordelen:
- kapitaalsgarantie (niet te versmaden in slechte beurstijden);
- een min. rendement en maximumrendement afhankelijk van profiel: ethias first minimum 3%, ethias first invest minimim 0% (maar hogere winsten in goede tijden voor first invest)
- gedurende langere termijn gemoedsrust en geen gezever (ikzelf heb de voorbije jaren toch telkens tussen de 3,75 en 5,80% intrest bekomen, netto).
- fiscaliteit (geen RV indien > 8 jaar).
- igv ethias lage kostenstructuur.
Nogmaals, het is een lange termijnproduct (+8 jaar), zodus niet zeveren dat je kosten moet betalen als je na 2 of 3 jaar al uitstapt. Wil je flexibiliteit, dan moet je NIET in een tak21-product stappen maar een spaarrekening ofzo openen.
PS: ik werk niet bij ethias, maar ben enkel tevreden over mijn Firtsrekening!
Wat de critici bereft die op allerlei topcis uitschrijven dat tak21-producten dood zijn, hieronder enkele voordelen:
- kapitaalsgarantie (niet te versmaden in slechte beurstijden);
- een min. rendement en maximumrendement afhankelijk van profiel: ethias first minimum 3%, ethias first invest minimim 0% (maar hogere winsten in goede tijden voor first invest)
- gedurende langere termijn gemoedsrust en geen gezever (ikzelf heb de voorbije jaren toch telkens tussen de 3,75 en 5,80% intrest bekomen, netto).
- fiscaliteit (geen RV indien > 8 jaar).
- igv ethias lage kostenstructuur.
Nogmaals, het is een lange termijnproduct (+8 jaar), zodus niet zeveren dat je kosten moet betalen als je na 2 of 3 jaar al uitstapt. Wil je flexibiliteit, dan moet je NIET in een tak21-product stappen maar een spaarrekening ofzo openen.
PS: ik werk niet bij ethias, maar ben enkel tevreden over mijn Firtsrekening!
Wat denken jullie hiervan ?
Daar 2009 weer een slecht jaar gaat worden de 3000 euro die ik normaal jaarlijks op de first junior stort dit jaar op een gewone spaarrekening plaatsen en in 2010 terug op de first junior storten.
Daar 2009 weer een slecht jaar gaat worden de 3000 euro die ik normaal jaarlijks op de first junior stort dit jaar op een gewone spaarrekening plaatsen en in 2010 terug op de first junior storten.