Ethias of Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Ethias of Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop?
We kennen natuurlijk niet heel het verhaal, dus gevaarlijk om direct op deze bank te schieten.jawadde001 schreef:Is wel een pijnlijk voorval. Ik wist niet dat dit beboet werd (heb mij er evenwel nooit in verdiept).doesselaere schreef: Op een bepaalt moment had ik geld nodig en heb dat bedrag van monte Pashi gehaald. Niet meer gedacht dat daar altijd 10000 euro op moet staan. Wat zie ik nu:
er is mij 74 euro aangerekend omdat ik het minimum bedrag niet bereikt heb.
Vind ik wel schandalig, om klanten hiervoor zwaar in de portefeuille te raken... zegt ook veel over deze bank.
Er wordt soms gezegd dat DB vuile spelletjes speelt, maar dit lijkt mij ook niet erg zuiver. Ook al stond het waarschijnlijk wel in de reglementen, dan nog vind ik het erover.
Wat BMPB mijn inziens wel had moeten doen ( in het geval ze het niet zouden gedaan hebben ) is de klant tijdig op voorhand te verwittigen, dat moest de 10.000 niet minimaal op de rekening blijven, men moet bijstorten/ afsluiten of men krijgt een boete.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
indien er op de BMPB Top rekening minder dan 10.000 euro staat zal het overgebleven saldo onmiddelijk overgeboekt worden naar de zichtrekening.
Het lijkt me straf dat een klant dit niet merkt...
Dat is raar, staat nergens in hun algemene voorwaarden.jawadde001 schreef:Is wel een pijnlijk voorval. Ik wist niet dat dit beboet werd (heb mij er evenwel nooit in verdiept).doesselaere schreef: Op een bepaalt moment had ik geld nodig en heb dat bedrag van monte Pashi gehaald. Niet meer gedacht dat daar altijd 10000 euro op moet staan. Wat zie ik nu:
er is mij 74 euro aangerekend omdat ik het minimum bedrag niet bereikt heb.
Vind ik wel schandalig, om klanten hiervoor zwaar in de portefeuille te raken... zegt ook veel over deze bank.
Er wordt soms gezegd dat DB vuile spelletjes speelt, maar dit lijkt mij ook niet erg zuiver. Ook al stond het waarschijnlijk wel in de reglementen, dan nog vind ik het erover.
Toch is het raar dat een bank een kost oplegt van 74 EUR omdat die niet aan de 10.000 EUR komt. Hun algemene voorwaarden zeggen zeer duidelijk dat die sommen op de zichtrekening worden geplaatst waar ze geen interest opbrengen. Nergens wordt er met een woord gerept over een kost. Ik zou deze 74 EUR dan ook niet betalen of deze terugvorderen. Als je lid bent van TA, zeker TA eens contacteren.cp1234 schreef:We kennen natuurlijk niet heel het verhaal, dus gevaarlijk om direct op deze bank te schieten.jawadde001 schreef:
Is wel een pijnlijk voorval. Ik wist niet dat dit beboet werd (heb mij er evenwel nooit in verdiept).
Wat BMPB mijn inziens wel had moeten doen ( in het geval ze het niet zouden gedaan hebben ) is de klant tijdig op voorhand te verwittigen, dat moest de 10.000 niet minimaal op de rekening blijven, men moet bijstorten/ afsluiten of men krijgt een boete.
ben 2,5 jaar klant bij bmpb
correcte bank, ze vallen u niet telefonisch lastig met promos en zo
kosten: 0 euro
internetbankieren is wel eenvoudig/niet zo veilig: je kunt inloggen met enkel login+pwd
maar voor overschrijvingen heb je wel een digipass nodig, dat is het belangrijkste
intrestvoet ook goed, niet altijd bij de echte top maar steeds behoorlijk.
ben wel niet zeker of dat gaat blijven duren, want als ik het goed heb stond bmp belgio te koop
internetbankieren is wel eenvoudig/niet zo veilig: je kunt inloggen met enkel login+pwd
maar voor overschrijvingen heb je wel een digipass nodig, dat is het belangrijkste
ben wel niet zeker of dat gaat blijven duren, want als ik het goed heb stond bmp belgio te koop
Laatst gewijzigd door el perro op 5 januari 2010, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
idd, ik ben ooit eens onder 10000 gezakt en het werd gewoon overgeschreven op zichtrekening.checkup schreef: indien er op de BMPB Top rekening minder dan 10.000 euro staat zal het overgebleven saldo onmiddelijk overgeboekt worden naar de zichtrekening.
Ik heb toen bedrag op andere spaarrekening gezet tot ik weer 10000 beschikbaar had.
Ik wist dat op voorhand maar je kon er inderdaad niet naast kijken op je rekeninguittreksels.
Die 74 euro kosten vind ik zeer vreemd.
Inderdaad: stond te koop. Een russische bank zou geïnteresseerd geweest zijn. Verkoop is niet doorgegaan, ik dacht dat het moederhuis beslist had om de bank hier verder te ontwikkelen.el perro schreef: ben 2,5 jaar klant bij bmpb
En ook op de uitgebreide tarieflijst (http://www.montepaschi.be/nl/pdf/BMPB-t ... que-NL.pdf) is geen bedrag van 74 euro terug te vinden.Pieterjan schreef:Dat is raar, staat nergens in hun algemene voorwaarden.jawadde001 schreef:
Is wel een pijnlijk voorval. Ik wist niet dat dit beboet werd (heb mij er evenwel nooit in verdiept).
Maar misschien is het wel een totaalbedrag van allerlei kosten. Ik weet niet welke zichrekening + eventuele kaarten je daar hebt?
Een Zichtrekening Paschi Basic kost bijvoorbeeld 12 euro per jaar (jaarlijkse aanrekening)
Een digipas kost 40 euro, webbanking 12 euro (tenzij je een bepaalde rekening hebt dan kan het gratis).
Stel nu dat je een zichtrekening Paschi Basic hebt, die jaarlijks 12 euro aan beheerskosten kost, en dan nog 12 euro webbanking + 40 euro digipass (is wel gratis voor bmptop rekening, maar aangezien daar geen 10.000 euro opstaat sluiten ze die misschien af?, al mocht dit wel vermeld staan in hun voorwaarden dan, zoniet lijkt mij dat niet echt wettelijk?)
Proton bij een Paschi Basic kost 5 euro, maestro 15 euro, een visa kaart: 25 euro, een mastercard 45 euro.
Hallo waar zijn de kantoren van BMPB.
Indien je enkel een spaarrekening wilt openen is dit mogelijk of moet men ook zichtrekening openen?
Is dit dan volledig gratis of niet?
greetz
Indien je enkel een spaarrekening wilt openen is dit mogelijk of moet men ook zichtrekening openen?
Is dit dan volledig gratis of niet?
greetz
ze hebben een paar kantoren, allemaal in brussel.
normaal werk je volledig via internet.
je moet ook interent zichtrekening openen (bmpnet)
maar dat is gratis
normaal werk je volledig via internet.
je moet ook interent zichtrekening openen (bmpnet)
maar dat is gratis
Het zal inderdaad wel een optelsom van kosten zijn, ipv het beboeten van het onder de 10.000 euro staan.BartVW schreef:En ook op de uitgebreide tarieflijst (http://www.montepaschi.be/nl/pdf/BMPB-t ... que-NL.pdf) is geen bedrag van 74 euro terug te vinden.Pieterjan schreef:
Dat is raar, staat nergens in hun algemene voorwaarden.
Maar misschien is het wel een totaalbedrag van allerlei kosten. Ik weet niet welke zichrekening + eventuele kaarten je daar hebt?
Een Zichtrekening Paschi Basic kost bijvoorbeeld 12 euro per jaar (jaarlijkse aanrekening)
Een digipas kost 40 euro, webbanking 12 euro (tenzij je een bepaalde rekening hebt dan kan het gratis).
Stel nu dat je een zichtrekening Paschi Basic hebt, die jaarlijks 12 euro aan beheerskosten kost, en dan nog 12 euro webbanking + 40 euro digipass (is wel gratis voor bmptop rekening, maar aangezien daar geen 10.000 euro opstaat sluiten ze die misschien af?, al mocht dit wel vermeld staan in hun voorwaarden dan, zoniet lijkt mij dat niet echt wettelijk?)
Proton bij een Paschi Basic kost 5 euro, maestro 15 euro, een visa kaart: 25 euro, een mastercard 45 euro.
Daarom dat ik al schreef dat het gevaarlijk is direct op een bank te schieten als je niet heel het verhaal kent.
Geld verdienen doe je door te werken.
Wij zijn ook van plan om bij deze bank een BMPBTop rekening te openen om daar een deel van onze spaarcenten op te plaatsen. Nu hebben we de reglementen van de spaarrekening van deze bank doorgenomen en alles lijkt ons wel duidelijk. Alleen staat er vermeld dat de bank zich het recht behoud om opvragingen te beperken tot 2500 euro per halve maand. Nu zal dit waarschijnlijk wel een simplistische vraag van mij zijn, maar wat als wij bijvoorbeeld eind december van dit jaar na de uitbetaling van onze intresten + getrouwheidspremie ons geld willen overschrijven naar een andere bank? Kan dit makkelijk en kunnen we dan makkelijk de rekening bij BMPB afsluiten zonder bijkomende kosten?
Bedankt.
Bedankt.
bobby001 schreef: Wij zijn ook van plan om bij deze bank een BMPBTop rekening te openen om daar een deel van onze spaarcenten op te plaatsen. Nu hebben we de reglementen van de spaarrekening van deze bank doorgenomen en alles lijkt ons wel duidelijk. Alleen staat er vermeld dat de bank zich het recht behoud om opvragingen te beperken tot 2500 euro per halve maand. Nu zal dit waarschijnlijk wel een simplistische vraag van mij zijn, maar wat als wij bijvoorbeeld eind december van dit jaar na de uitbetaling van onze intresten + getrouwheidspremie ons geld willen overschrijven naar een andere bank? Kan dit makkelijk en kunnen we dan makkelijk de rekening bij BMPB afsluiten zonder bijkomende kosten?
Bedankt.
Dit staat in de algemene voorwaarden van quasi alle banken en dit om een run on the bank te voorkomen in geval van nood. In normale omstandigheden is dit in principe bij geen enkele bank van toepassing en kan je gerust je bedrag in 1 keer verkrijgen.
Hier ,binnen de week ,online alles geregeld bij thias.
Geld staat er netjes op
Geld staat er netjes op