Ethias of Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Ethias of Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop?
Door de hele aangroei / basis premie weet ik niet meer waar er wanneer een premie verworven is.
Dus ik wil een bank met een hogere basisvoet.
Gezien de ruime ervaring van de mensen hier had ik graag uw mening geweten over volgende banken waar ik maar een weinig aan nevenvoorwaarden vond.
Ethias (ken ik enkel als ambtenaren verzekering)
Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop (ken ik totaal niet)
Dus ik wil een bank met een hogere basisvoet.
Gezien de ruime ervaring van de mensen hier had ik graag uw mening geweten over volgende banken waar ik maar een weinig aan nevenvoorwaarden vond.
Ethias (ken ik enkel als ambtenaren verzekering)
Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop (ken ik totaal niet)
Laatst gewijzigd door groentje op 19 december 2009, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ethias of Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop?
Niet dat ik zelf rekeningen heb bij deze instellingen, maar dit is wat ik er van weet:
Ethias geeft al een tijdje een goede rente op hun Spaarrekening Plus, maar dat effect wordt misschien teniet gedaan door kosten die je moet maken aan een zichtrekening (ik weet niet of deze gratis/betalend is).
BMPB is de Belgische tak van een Italiaanse bank, één van de oudste banken nog in bestaan. Ze geven doorgaans een goede rente en staan vrijwel altijd ergens bovenaan in de rankings. Bij hun is het aanbod wel gratis AFAIK, het nadeel is dat je de vermelde rentevoet enkel krijgt als je saldo bij hun minstens 10 000 EUR bedraagt. BMPB is één van de weinige banken (zoniet de enige?) die gebruik maakt van de 2e optie van de regeling voor de getrouwheidspremie, waarbij je de premie enkel kan verwerven voor bedragen die 11 maanden in hetzelfde burgerlijk jaar blijven staan. Met andere woorden, enkel voor stortingen in januari kan je een premie verwerven bij BMPB. Het voordeel is dan weer dat je een maand minder nodig hebt voor de premie, je verwerft en ontvangt deze dus sneller en in januari komt er meestal wel wat geld vrij van andere rekeningen.
Ethias geeft al een tijdje een goede rente op hun Spaarrekening Plus, maar dat effect wordt misschien teniet gedaan door kosten die je moet maken aan een zichtrekening (ik weet niet of deze gratis/betalend is).
BMPB is de Belgische tak van een Italiaanse bank, één van de oudste banken nog in bestaan. Ze geven doorgaans een goede rente en staan vrijwel altijd ergens bovenaan in de rankings. Bij hun is het aanbod wel gratis AFAIK, het nadeel is dat je de vermelde rentevoet enkel krijgt als je saldo bij hun minstens 10 000 EUR bedraagt. BMPB is één van de weinige banken (zoniet de enige?) die gebruik maakt van de 2e optie van de regeling voor de getrouwheidspremie, waarbij je de premie enkel kan verwerven voor bedragen die 11 maanden in hetzelfde burgerlijk jaar blijven staan. Met andere woorden, enkel voor stortingen in januari kan je een premie verwerven bij BMPB. Het voordeel is dan weer dat je een maand minder nodig hebt voor de premie, je verwerft en ontvangt deze dus sneller en in januari komt er meestal wel wat geld vrij van andere rekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is gratis.phase schreef: Ethias geeft al een tijdje een goede rente op hun Spaarrekening Plus, maar dat effect wordt misschien teniet gedaan door kosten die je moet maken aan een zichtrekening (ik weet niet of deze gratis/betalend is).
Als je het vereiste minimumbedrag vrij hebt en op een spaarrekening wilt plaatsen, zou ik zeker voor de Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop kiezen.
Deze bank staat al jaren bij de top en is bij de top gebleven de laatste maanden, in tegenstelling tot anderen.
Als ik me niet vergis, is dit trouwens een volwaardige bank waar je voor alles terecht kan, maar hun website zal je hierover wel alle duidelijkheid verschaffen.
Ethias bank zou ik "links" ( past bij die bank ) laten liggen omdat ze in de etalage staat en je dus niet weet bij wie je terecht zal komen en wat er allemaal gaat veranderen.
Deze bank staat al jaren bij de top en is bij de top gebleven de laatste maanden, in tegenstelling tot anderen.
Als ik me niet vergis, is dit trouwens een volwaardige bank waar je voor alles terecht kan, maar hun website zal je hierover wel alle duidelijkheid verschaffen.
Ethias bank zou ik "links" ( past bij die bank ) laten liggen omdat ze in de etalage staat en je dus niet weet bij wie je terecht zal komen en wat er allemaal gaat veranderen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Hoi bij Ethias een rekening openen duurt wel even,ben bijna drie weken aan het wachten nog niets van hen gehoord das, gene goeie reclame vind ik , bij Keytrade na drie dagen al antwoord , das pas service, of is dat bij mij maar aleen meschien willen ze mijn geld niet (stinkt een beetje maar geeft dat)

bij mij duurde het nochtans maar tien dagen hoor, snel antwoord gekregen van Ethias. Ben je zeker dat je niet iets vergeten bent ofzo?
Zie of er een Ethias agentschap in je buurt is. 
Daar zouden ze je rekening direct kunnen openen denk ik.
Best informeren over de openingsuren/dagen in dit periode

Daar zouden ze je rekening direct kunnen openen denk ik.
Best informeren over de openingsuren/dagen in dit periode

ik heb ook 2 weken moeten wachten op de opening van Ethias spaarrekening.
Uiteindelijk toch besloten om hier een bedrag te plaatsen. We zien wel of ze de intrest kunnen en willen aanhouden.
Uiteindelijk toch besloten om hier een bedrag te plaatsen. We zien wel of ze de intrest kunnen en willen aanhouden.
Ik heb uiteindelijk alles in orde gemaakt voor Banca Monte Pachi
Ik had schrik dat ik via Ethias te lang moest wachten
En bij BMPB top is dit geen probleem
aangezien de stortingen in januari nog datzelfde jaar ook getrouwheidspremie oplevert.
Dank aan iedereen.
aangezien de stortingen in januari nog datzelfde jaar ook getrouwheidspremie oplevert.
Dank aan iedereen.
Laat zeker je ervaringen weten, deze bank komt hier nogal weinig aan bod.groentje schreef: Ik heb uiteindelijk alles in orde gemaakt voor Banca Monte Pachi
Dank aan iedereen.
Zal het nog wat afwachten meschien dat er deze week iets in de brievenbus valt van Ethias (kheb zeker alles verstuurt kopie pas alles netjes ingevult en er een adresbevestiging bijgevoegd van tel rekening meer vroegen ze niet) 

Mijn ervaring tot nu:
de volledige adminstratieve afhandeling was zeer eenvoudig en duidelijk.
de volledige adminstratieve afhandeling was zeer eenvoudig en duidelijk.
Op een bepaalt moment had ik geld nodig en heb dat bedrag van monte Pashi gehaald. Niet meer gedacht dat daar altijd 10000 euro op moet staan. Wat zie ik nu:
er is mij 74 euro aangerekend omdat ik het minimum bedrag niet bereikt heb.
Marianne
Als er voorwaarden zijn, moet je er aan voldoen, doe je dat niet en je wordt beboet, that's life.doesselaere schreef: Op een bepaalt moment had ik geld nodig en heb dat bedrag van monte Pashi gehaald. Niet meer gedacht dat daar altijd 10000 euro op moet staan. Wat zie ik nu:
In geldzaken moet je nooit nonchalant zijn, dan is de kans zoveel kleiner dat je zulke zaken voorhebt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Is wel een pijnlijk voorval. Ik wist niet dat dit beboet werd (heb mij er evenwel nooit in verdiept).doesselaere schreef: Op een bepaalt moment had ik geld nodig en heb dat bedrag van monte Pashi gehaald. Niet meer gedacht dat daar altijd 10000 euro op moet staan. Wat zie ik nu:
Vind ik wel schandalig, om klanten hiervoor zwaar in de portefeuille te raken... zegt ook veel over deze bank.
Er wordt soms gezegd dat DB vuile spelletjes speelt, maar dit lijkt mij ook niet erg zuiver. Ook al stond het waarschijnlijk wel in de reglementen, dan nog vind ik het erover.