Ethna Aktiv E
TIP
Re: Ethna Aktiv E
Ik ben van plan om dit fonds aan te schaffen bij Deutsche Bank. Ik heb zojuist een aanvraag gedownload met de vermelding dat ik minstens 1000 euro moet storten op de rekening. Nu was ik toch van plan om voor 1000 euro Ethna te kopen maar dit is toch een redelijk hoog bedrag, vind ik.
misschien een domme vraag maar ik stel ze toch
moet ook deze, zoals CP, aangegeven worden op de belastingsbrief of niet?
mvg
m.a.n.l

mvg
m.a.n.l
dm.a.n.l schreef:misschien een domme vraag maar ik stel ze toch![]()
mvg
m.a.n.l
Dit heb ik gevonden bij Deutsche Bank :
https://www.deutschebank.be/media/pdf/p ... ommodities" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat Al Fonds schrijf over gespreid instappen, is correct. Ik moet toegeven dat ik daar al een paar keer van gedachten ben veranderd.
Ooit schreef ik op het forum dat gespreid instappen bij CP niet nodig was. In 2011, toen er toch wat volatiliteit op het fonds zat, schreef ik dat het misschien toch wel een goed idee was om gespreid in te stappen. Enkele weken geleden heb ik een simulatie gedaan voor een maandelijkse instap vs. een éénmalige instap met de inventariswaarden van 2011. Het verschil qua eindtotaal was niet erg groot, omdat CP niet voldoende volatiel was.
Heb je een grote som te beleggen, dan kan je dit met een gerust hart in één keer doen met dit soort fondsen. Mits je niet van het type bent dat iedere week nerveus naar zijn portefeuille zit te kijken, want op heel korte termijn zijn schommelingen van 5% heel normaal.
En wie maar een beperkt inkomen heeft, kan natuurlijk perfect een maandelijks bedrag investeren, daar is niets verkeerd mee.
Ooit schreef ik op het forum dat gespreid instappen bij CP niet nodig was. In 2011, toen er toch wat volatiliteit op het fonds zat, schreef ik dat het misschien toch wel een goed idee was om gespreid in te stappen. Enkele weken geleden heb ik een simulatie gedaan voor een maandelijkse instap vs. een éénmalige instap met de inventariswaarden van 2011. Het verschil qua eindtotaal was niet erg groot, omdat CP niet voldoende volatiel was.
Heb je een grote som te beleggen, dan kan je dit met een gerust hart in één keer doen met dit soort fondsen. Mits je niet van het type bent dat iedere week nerveus naar zijn portefeuille zit te kijken, want op heel korte termijn zijn schommelingen van 5% heel normaal.
En wie maar een beperkt inkomen heeft, kan natuurlijk perfect een maandelijks bedrag investeren, daar is niets verkeerd mee.
Als je kiest voor geprogrammeerd beleggen, dan kan dit al vanaf 100 euro bij DB. Nu is het echter geen goed idee om bij DB maar voor 1000 euro te beleggen, want met een kost van 8 euro voor de effectenrekening, verlies je bijna 1% per jaar van je rendement.luc1961 schreef:Ik ben van plan om dit fonds aan te schaffen bij Deutsche Bank. Ik heb zojuist een aanvraag gedownload met de vermelding dat ik minstens 1000 euro moet storten op de rekening. Nu was ik toch van plan om voor 1000 euro Ethna te kopen maar dit is toch een redelijk hoog bedrag, vind ik.
Bij Binck kan je het fonds ook krijgen, maar je moet er wel voor bellen. Daar is de effectenrekening gratis.
Je kan dat gespreid instappen natuurlijk ook anders bekijken...
De brave huisvader stort elke maand x EUR via een doorlopende opdracht op zijn spaarrekening. Een volleerde spaargids belegger doet hetzelfde, maar dan maandelijks in een goed gebalanceerd fonds
De brave huisvader stort elke maand x EUR via een doorlopende opdracht op zijn spaarrekening. Een volleerde spaargids belegger doet hetzelfde, maar dan maandelijks in een goed gebalanceerd fonds

Waar kan je deze kopen ?
1° JPM US Aggregate Bond Fund
2° Schroders Global Bond
Ethna kan via Keytrade.
2° Schroders Global Bond
Ethna kan via Keytrade.
Laatst gewijzigd door karine op 10 maart 2012, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar zou ik me persoonlijk toch een beetje ongemakkelijk bij voelen...Yaris schreef:Soms kun je niet anders dan gespreid instappen, zoals in mijn geval: al mijn cash is op dus ik moet iedere maand op mijn loon wachten voor ik weer wat kan beleggen.
Ik heb daarstraks gezien bij Binckbank dat je deze beide fondsen kan kopen zonder kosten tot 21 maartkarine schreef:Waar kan je deze kopen ?
2° Schroders Global Bond
JPM US Aggregate Bond Fund zit zelfs in de kernselectie. Men kan het dus altijd kopen zonder instapkosten.
Welke code is dat want er staan er 3 bij Binck ?luc1961 schreef:JPM US Aggregate Bond Fund zit zelfs in de kernselectie. Men kan het dus altijd kopen zonder instapkosten.
Keren deze fondsen elk jaar een bepaalde winstdeelname uit ?
LU0117838564 in USD en distributie
LU0210532957 in USD en kapitalisatie
Als er nog andere zijn, dan zullen er dat in euro of GBP zijn, vermoed ik
LU0210532957 in USD en kapitalisatie
Als er nog andere zijn, dan zullen er dat in euro of GBP zijn, vermoed ik
JPM zit ook in de premium van rabobank, de usd dis variant.karine schreef:Waar kan je deze kopen ?
Ethna kan via Keytrade.
Hoe staan jullie tegenover usd genoteerde fondsen?
Is het klimaat gunstig om in usd fondsen te investeren?
Hopelijk kunnen de 2 bloggers dit eens toelichten in de cursus?

Da's één van de moeilijkste vragen die je kan stellen want als de evolutie van aandelen moeilijk te voorspellen is, dan is dit bij munten volgens mij nog veel moelijker.
Ik zou het zo stellen: als je nog geen USD in portefeuille hebt, dan zou ik toch niet wachten.*
Is het aandeel USD volgens jou op jouw niveau, dan zou ik wachten.
Toen de EUR boven de 1,4 stond heb ik wel wat fondsen in USD gekocht. Ik ben van plan dat af te bouwen bij 1,2.
Dat zijn cijfers die ik nu hanteer, maar die kunnen wijzigen in de toekomst.
* Als je van Brugge naar Antwerpen wil rijden, dan ga je ook niet wachten tot alle verkeerslichten op groen staan, want dan ga je nooit in Antwerpen geraken. Als je naar het zwembad gaat en je bent bang van het water, dan sta je na een uur nog altijd op de kant...
Misschien stapsgewijs ? Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel !
Ik zou het zo stellen: als je nog geen USD in portefeuille hebt, dan zou ik toch niet wachten.*
Is het aandeel USD volgens jou op jouw niveau, dan zou ik wachten.
Toen de EUR boven de 1,4 stond heb ik wel wat fondsen in USD gekocht. Ik ben van plan dat af te bouwen bij 1,2.
Dat zijn cijfers die ik nu hanteer, maar die kunnen wijzigen in de toekomst.
* Als je van Brugge naar Antwerpen wil rijden, dan ga je ook niet wachten tot alle verkeerslichten op groen staan, want dan ga je nooit in Antwerpen geraken. Als je naar het zwembad gaat en je bent bang van het water, dan sta je na een uur nog altijd op de kant...
Misschien stapsgewijs ? Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel !
uw antwoord voldoet volledig! ik interpreteer het zo, er is nog een gunstig advies voor USD fondsen.
maar risico's zijn er altijd
ik heb nog "maar pas" 1 USD fonds, dus deze JPM zou wel eens de tweede kunnen worden.
maar risico's zijn er altijd

ik heb nog "maar pas" 1 USD fonds, dus deze JPM zou wel eens de tweede kunnen worden.