EU trekt depositogarantie op tot 50.000 euro
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: EU trekt depositogarantie op tot 50.000 euro
dus in België bv. wordt nu 200 miljard € gegarandeerd want dat staat op spaarrekeningen ongeveer.
't Is toch nog niet 6 december dacht ik
't Is toch nog niet 6 december dacht ik
-
Tux
Hopelijk komt het allemaal niet zo ver.pm68 schreef: dus in België bv. wordt nu 200 miljard € gegarandeerd want dat staat op spaarrekeningen ongeveer.
't Is toch nog niet 6 december dacht ik![]()
Het verschil is dat wanneer er 0€ zou gegarandeerd worden je nergens op kan terug vallen, tewijl als er een x aantal euro's gegarandeerd worden, je wel ergens op kan terug vallen. Als er te weinig zit in het garantie-fonds en andere banken niet willen/kunnen bijpassen, kunnen gedupeerde nog altijd gezamelijk naar de rechtbank stappen, want de staat heeft garanties gegeven die ze dus moeten nakomen.
Dus X aantal € garanderen is beter dan 0€ garanderen, zelfs al blijf jij je daar neerbuigend over uitlaten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hoe is de regel dan als je spaarrekening op beide (man , vrouw) staat?
Gewoon een maatregel om geen roerende voorheffing mis te lopen door de overheid. Dat is hun eerste bezorgdheid,niet de bescherming van de spaarder. Uiteindelijk is het garantiefonds op het moment nog een lege doos want bij faillisement is er maar genoeg geld in kas om +- 22500 spaarders 20.000 euro terug te betalen.Wat denk je dat er nu aan het gebeuren was ! Iedereen begon zijn spaargeld te spreiden waardoor uiteindelijk bijna niemand meer roerende voorheffing betaald omdat hij minder dan 1630 euro intrest ontvangt. Zelfs de oudere generatie die nog boekjes hadden waar 100.000 euro of meer op stond en waarvan elk jaar braaf 15% roerende voorheffing op betaald werd. Dat is de eerste bezorgdheid van de regereing, dat deze mensen hun geld niet beginnen te spreidend en alzo geen roerende voorheffing meer zouden betalen.