euro dollar koers
TIP
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
euro dollar koers
Volgens dit artikel begint de euro aan een heropleving tov de dollar :
http://www.beursduivel.be/column/262788 ... wn-up.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tijd om in dollar genoteerde fondsen en op de US beurs genoteerde aandelen buiten te smijten ?
http://www.beursduivel.be/column/262788 ... wn-up.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tijd om in dollar genoteerde fondsen en op de US beurs genoteerde aandelen buiten te smijten ?
Re: euro dollar koers
Economen hadden voorspeld dat de Euro einde dit jaar gelijk zou staan aan de Dollar maw 1€ = 1USD.
Deze professoren,geschoold aan dezelfde universiteiten als hun profs, maken eens te meer dezelfde fout. Investeren in dollars brengt geen winst. De economie moet heropleven in USA,maar die worden nu onderworpen aan de groei van Brazilie,China,enz...
De € is zodanig onstabiel dat ik de "dollarschatten" zou houden,tenzij ge het geld onmiddellijk nodig hebt.
Investeren in vreemde munten (obligaties) is een risico.
Wachten,zou ik aanbevelen en zeker niet verkopen met verlies. De dollar maakt immers ook bokkesprongen.
Deze professoren,geschoold aan dezelfde universiteiten als hun profs, maken eens te meer dezelfde fout. Investeren in dollars brengt geen winst. De economie moet heropleven in USA,maar die worden nu onderworpen aan de groei van Brazilie,China,enz...
De € is zodanig onstabiel dat ik de "dollarschatten" zou houden,tenzij ge het geld onmiddellijk nodig hebt.
Investeren in vreemde munten (obligaties) is een risico.
Wachten,zou ik aanbevelen en zeker niet verkopen met verlies. De dollar maakt immers ook bokkesprongen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voila, Yaris heeft dat mooi samengevat.
Wisselkoersen zijn al even onvoorspelbaar als de beurs zelf. Je kan er makkelijk je vingers aan branden.
Wat niet wil zeggen dat goed gespreid over verschillende munten een vorm van diversificatie is. Maar enkel met een beleggingshorizon van 5 - 10 jaar.
Wisselkoersen zijn al even onvoorspelbaar als de beurs zelf. Je kan er makkelijk je vingers aan branden.
Wat niet wil zeggen dat goed gespreid over verschillende munten een vorm van diversificatie is. Maar enkel met een beleggingshorizon van 5 - 10 jaar.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
bwa op kortere termijn kan (ik zeg dus niet dat het zo is) het toch redelijk rendabel zijn. Ge koopt in het begin van het jaar één of andere munt met relatief hoge rentevoet en hoopt dat je interesten op het einde van het jaar genoeg zijn om het wisselkoersrisico zoveel mogelijk te dekken. de Lira staat bijvoorbeeld op 5% rente en ik ken niet veel munten die op 1 januari meer dan 5% schelen (EUR/TRY +5% op YTD) en als dat toch zo is koop je gewoon TRY bij en wacht je nog een jaar...
Van de munten die ik volg (AUD, CAD, GBP, HUF, JPY, NOK, SEK, TRY, USD en ZAR) heeft tot nu toe (14/12/2012 YTD) alleen de JPY een negatieve return van meer dan 5% gehad voor mij (EUR/JPY + 8%).
En als totale return zie je toch dat die 10 munten elkaar min of meer compenseren (toch voor 2012). Dus was het dit jaar ongeveer even "veilig" als een spaarboekje. Wel spijtig dat momenteel alleen de HUF, ZAR en TRY nog interest krijgen die relevant is, dat was voor 2008 anders, toen kreeg je zelfs op de JPY iets
Van de munten die ik volg (AUD, CAD, GBP, HUF, JPY, NOK, SEK, TRY, USD en ZAR) heeft tot nu toe (14/12/2012 YTD) alleen de JPY een negatieve return van meer dan 5% gehad voor mij (EUR/JPY + 8%).
En als totale return zie je toch dat die 10 munten elkaar min of meer compenseren (toch voor 2012). Dus was het dit jaar ongeveer even "veilig" als een spaarboekje. Wel spijtig dat momenteel alleen de HUF, ZAR en TRY nog interest krijgen die relevant is, dat was voor 2008 anders, toen kreeg je zelfs op de JPY iets
-
pattataolivia
- Sr. Member

Ik kocht in het voorjaar dollars aan tegen 0,75€. In de zomervakantie verkocht ik ze voor 0,80€. Een prachtige winst gemaakt op enkele maanden tijd. Maar toegegeven, het was een pure gok.
'United in diversity' - E.U.
-
Coike
Ik kocht in het voorjaar Dollars en ze zijn nu al opgebruikt . Maar daar dient geld ook voor ...om op te maken en af en toe eens te laten rollen . Dat kan van tijd eens goed doen 
Volmondig mee eens Coike, centjes dienen in de eerste plaats om van te leven en niet uitsluitend om op te potten en ik laat mijn beleggen in dollars rustig staan waar ze staan, zijn toch beleggingen op langere termijn en wanneer ik die centjes nodig heb dan verkoop ik ze dan wel of andere beleggingen, we zien dan wel.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Overdreven ! Nu dollars aankopen is bingo
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Zou ik niet doen, we staan d'er niet goed voor maar in de VS is het IMO nog 'n stuk slechter. (Zerohedge) Ginds wordt de economie door 'n roze bril bekeken, al blijken de burgers het daar precies door te hebben dat ze worden voorgelogen door de overheid.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
GDP + 2% in USA, Europa al gezien 
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Tot zolang de geldkraan volledig open staat gaat het goed. Merk wel op dat ze voor elke dollar groei d'er 2.33$ in investeren (dus extra schuld maken)

Je kan op deze grafiek goed zien waar het schuldplafond bereikt werd en de geldstroom werd dicht gedraaid.

Je kan op deze grafiek goed zien waar het schuldplafond bereikt werd en de geldstroom werd dicht gedraaid.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.