Euro gaat naar de knoppen -nul waarde?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Euro gaat naar de knoppen -nul waarde?
Ja ik hoor dit veel en hier en daar raas men aan in goud of vastgoed te beleggen.Voorbeelden duitsland jaren 20,Argentinië,enz..
Ja wat denken jullie hierover?
VrGr
Ja wat denken jullie hierover?
VrGr
Re: Euro gaat naar de knoppen -nul waarde?
Dan is mijn vraag: naar waar gaat de dollar dan? een minwaarde?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En welke munt acht je dan wel sterk genoeg om wel z'n waarde te behouden?
Volgens mij staan alle munten onder druk, van elke munt zal nu wel worden bijgedrukt. Ik ben hier verre van een expert in, maar in munten beleggen is meer dan ooit speculeren op dit moment.Stijn1234 schreef: En welke munt acht je dan wel sterk genoeg om wel z'n waarde te behouden?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
-
- Jr. Member
- Contacteer:
GOUD koppelt zich stilaan los van alle munten, er gaat maar één munt meer overblijven : GOUD.
Heel deze miserie is ontstaan door de goudontkoppeling en bijgevolg de mogelijkheid van de bankiers om onbeperkt te leveragen.
Heel deze miserie is ontstaan door de goudontkoppeling en bijgevolg de mogelijkheid van de bankiers om onbeperkt te leveragen.
Was het niet net andersom? Anders komt die crisis toch wel een kleine eeuw te laat denk ik.Messerschmitt schreef:Heel deze miserie is ontstaan door de goudontkoppeling en bijgevolg de mogelijkheid van de bankiers om onbeperkt te leveragen.

En zelfs als de goudstandaard terug zou worden ingevoerd, zou dit geen invloed hebben op de praktijk van fractional reserve banking, vermits deze techniek even goed werkt in de vorm van digitaal/virtueel geld als met fysiek geld. Fractional reserve banking moet gewoon eens door overheden wereldwijd de kop worden ingedrukt, zodat we misschien ooit nog kunnen terugkeren naar geld met een 'vaste' waarde, waar de hoeveelheid geld wordt afgestemd op de hoeveelheid beschikbare goederen en diensten... In plaats van zoals nu een geldvoorraad die constant groeit en totaal niet in proportie staat met de werkelijke waarde aan goederen en diensten die er tegenover staat in de echte economie.