Euro-obligaties en garantieregeling
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Euro-obligaties en garantieregeling
Hallo,
Omdat er binnenkort een mooi bedrag vrijkomt , overweeg ik een euro-obligatie te kopen.
Kan iemand mij zeggen of ook hiervoor de garantieregeling van € 100.000 van toepassing is ??.
Indien ja, dan zou ik een stuk geruster zijn.
Vast hartelijk dank voor eventuele reacties,
vr.gr.
Ferna
Omdat er binnenkort een mooi bedrag vrijkomt , overweeg ik een euro-obligatie te kopen.
Kan iemand mij zeggen of ook hiervoor de garantieregeling van € 100.000 van toepassing is ??.
Indien ja, dan zou ik een stuk geruster zijn.
Vast hartelijk dank voor eventuele reacties,
vr.gr.
Ferna
- ericksenior
- Full Member
- Contacteer:
Re: Euro-obligaties en garantieregeling
voor zover ik weet " neen "
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Per definitie biedt een obligatie geen enkele garantie bij faling van de uitgever. Hierin is een obligatie nogal gelijkaardig aan aandelen.
Bij faling word je een schuldeiser en mag je aanschuiven in de rij om proberen je geld te recupereren. Bij gewone obligaties sta je hierbij nog vooraan in rij, bij een achtergestelde obligatie kom je helemaal als laatste van de schuldeisers aan de beurt.
Zaak is dus om hier ook te deversifiëren en niet teveel geld in één obligatie te steken.
Hou er rekening mee dat de opbrengst meestal ook in verhouding staat tot het risico.
Bij faling word je een schuldeiser en mag je aanschuiven in de rij om proberen je geld te recupereren. Bij gewone obligaties sta je hierbij nog vooraan in rij, bij een achtergestelde obligatie kom je helemaal als laatste van de schuldeisers aan de beurt.
Zaak is dus om hier ook te deversifiëren en niet teveel geld in één obligatie te steken.
Hou er rekening mee dat de opbrengst meestal ook in verhouding staat tot het risico.
Laatst gewijzigd door robokat op 19 januari 2009, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Achtergesteld t.o.v. aandeelhouders?robokat schreef: ...
Bij faling word je een schuldeiser en mag je aanschuiven in de rij om proberen je geld te recupereren. Bij gewone obligaties sta je hierbij nog voor de aandeelhouders in rij, bij een achtergestelde obligatie kom je pas na de aandeelhouders.
...
Volgens mij bestaat zoiets niet, aandeelhouders zijn achtergesteld op de schuldeisers.
Bij failissement dienen achtergestelde obligaties tot nominale waarde uitgekeerd te worden alvorens de aandeelhouders aan de beurt zijn (als er iets overblijft).
ronnie, je hebt gelijk, ik heb mijn posting gecorrigeerd.
Toch maar geriskeerd, en een Euro-obligatie gekocht van Rabobank Nederland.
Deze bank heeft een zeer goede rating.
Gekocht via Deutsche bank.
Na aftrek kosten, bruto rendement 3.9 % = 3.32 % netto.
Looptijd 5 jaar
Is geen vetpot, maar ik heb hier wel vertrouwen in.
Allen die gereageerd hebben, mijn hartelijke dank hiervoor.
vr.gr.
Ferna
Deze bank heeft een zeer goede rating.
Gekocht via Deutsche bank.
Na aftrek kosten, bruto rendement 3.9 % = 3.32 % netto.
Looptijd 5 jaar
Is geen vetpot, maar ik heb hier wel vertrouwen in.
Allen die gereageerd hebben, mijn hartelijke dank hiervoor.
vr.gr.
Ferna