Euromex rechtsbijstand
Re: Euromex rechtsbijstand
Ter info nieuws gehad van schoonbroer (ARAG rechtsbijstand).
Geen enkele discussie en binnen de 48 uren is een ingebrekestelling naar de huiseigenaar gestuurd, heel professioneel en precies vrij harde aanpak, heel anders dan wanneer ze gewoon bemiddelen.
Geen enkele discussie en binnen de 48 uren is een ingebrekestelling naar de huiseigenaar gestuurd, heel professioneel en precies vrij harde aanpak, heel anders dan wanneer ze gewoon bemiddelen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Eindelijk eens informatie over Arag.
Het is de eerste keer dat iemand hier ervaringen over schrijft, waarvoor mijn dank.
Maar ja, dromen mag zeker
Het is de eerste keer dat iemand hier ervaringen over schrijft, waarvoor mijn dank.
Sommige verzekeraars moeten eens wat meer moeite doen voor hun cliënteel. Mijn bescheiden mening is dat ikzelf eigenlijk mijn rechten niet zou hoeven te kennen en de verzekeraar deze automatisch optimaal zal behartigen, zonder dat ik moet aandringen op een tussenkomst met of zonder die objectiviteitsclausule.Ik versta niet goed dat je het nut niet inziet als de polis rechtsbijstand uw advocaat betaalt
Maar ja, dromen mag zeker

De rechtsbijstand van Ethias behandelt enkel de gevallen die hoger zijn dan een bepaald bedrag (zo'n 350 euro franchise me dunkt). Toen ik er beroep op deed voor een fiscaal geschil, stond in de toelatingsbrief de vrije keuze van een advocaat en ook een zinnetje die wat onduidelijk was. Het leek erop dat de kosten van de advocaat niet hoger mochten zijn dat de in het spel zijnde belastingen.
Voor gewone particulieren lijkt zo'n verzekering me dus maar nuttig, als het geschil meer bedraagt dan 2500 euro.
Bij een aankoop van een meubel, auto of huis kan deze bescherming interessant zijn. Maar als je geen dergelijke consumentgeschillen riskeert, dan lijkt me de verzekering eerder weggesmeten geld. Of zie ik dit verkeerd?
Gr
Voor gewone particulieren lijkt zo'n verzekering me dus maar nuttig, als het geschil meer bedraagt dan 2500 euro.
Bij een aankoop van een meubel, auto of huis kan deze bescherming interessant zijn. Maar als je geen dergelijke consumentgeschillen riskeert, dan lijkt me de verzekering eerder weggesmeten geld. Of zie ik dit verkeerd?
Gr
Zoals je zegt. Als ik zie in mijn omgeving hoe sommige 'echte' advocaten al met hun dossiers omgaan, da's ook al niet fameus.relativity schreef: ... dromen mag zeker
Niet alleen op vlak van juridische kennis, maar ook gewoon menselijk inzicht, hoe je een zaak aanpakt en hoe je evalueert of er nog iets in de minne kan geregeld worden of niet... behalve dat maar aanrekenen per blad rapport... ik ken zelfs een kantoor waar ze een aantal euro aanrekenen omdat de boekdhouding moet gaan checken op de rekeningen of het ereloon betaald is

Hangt af. Een makelaar zei me letterlijk, ja maar in uw klachtbroef of wat dan ook moet je ervoor zorgen dat je dat bedrag haalt ...criticus schreef:De rechtsbijstand van Ethias behandelt enkel de gevallen die hoger zijn dan een bepaald bedrag (zo'n 350 euro franchise me dunkt). Toen ik er beroep op deed voor een fiscaal geschil, stond in de toelatingsbrief de vrije keuze van een advocaat en ook een zinnetje die wat onduidelijk was. Het leek erop dat de kosten van de advocaat niet hoger mochten zijn dat de in het spel zijnde belastingen.
Gr
Het komt in laatste instantie in een juridisch geschil aan een rechter toe om zich over schadevergoedingen en andere bedragen uit te spreken, en sowieso is het courante praktijk om op hogere bedragen te mikken.
Bij ARAG is dat maar 500 euro. Maar voor bepaalde zaken is dat natuurlijk minder evident.
Voor kleine bedragen misschien beter gewoon test-aankoop abonnement nemen? is natuurlijk ook niet meer zo goedkoop, maar af en toe staan er nog wel interessante artikelen in.
mijn makelaar even gebeld en die zegt heel tevreden te zijn over Euromex en de afhandeling van dossiers : ze spelen korter op de bal en laten de zaken minder op hun beloop. En passant vertelde hij mij te zijn benaderd geweest door TA ... om 6500 euro af te dokken opdat hij als "beste keuze" makelaar uit de bus zou komen .... waar of niet waar .... lk laat het in het midden .... 

Dat van 6500 euro is waar, mijn baas had ook zo'n brief ontvangen. Het was wel niet om eruit te komen als beste koop, maar om hun label te mogen gebruiken. Vandaar dat ik geen vertrouwen heb ik test-aankoop, tis ook één en al geld dat telt.insider schreef:mijn makelaar even gebeld en die zegt heel tevreden te zijn over Euromex en de afhandeling van dossiers : ze spelen korter op de bal en laten de zaken minder op hun beloop. En passant vertelde hij mij te zijn benaderd geweest door TA ... om 6500 euro af te dokken opdat hij als "beste keuze" makelaar uit de bus zou komen .... waar of niet waar .... lk laat het in het midden ....
Euromex ligt buiten bij ons omdat ze hun dossiers teveel laten slepen. Ze werken reactief en niet proactief. Een groot verschil met D.A.S.
Maatschappijen zullen niet automatisch uw rechten zeggen, droom maar verder

Een goede makelaar daarentegen ...
wat die vrijstellingen betreffen is dat ook afhankelijk van de waarborg. In de 'standaardwaarborgen' zijn er geen minimumgeschillen, hier gaat het om consumentenrecht. Bij das is dit 350 euro, maar ze gaan er soms onder. (vorige maand nog een zaak gehad van 210 euro, die d.a.s. toch ter harte neemt.)
wat bedoelt u met "reactief" ?
reactief is het omgekeerde van proactief. Ze wachten m.a.w. tot iets gebeurd (makelaar/klant die belt om te vragen hoe de stand van zaken is, ...) i.p.v. zelf hun dossiers op te volgen en op eigen initiatief stappen te zetten. Als ze een tegenpartij aanschrijven zou er automatisch bvb na 8 dagen contact opgenomen moeten worden. Maar Euromex wacht tot de makelaar hun dit zelf vraagt.insider schreef:wat bedoelt u met "reactief" ?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Tof, als ge altijd achter die hun gat moet lopen om iets te weten over de stand van zaken.
Het is toch maar een kleintje om spontaan de mensen op de hoogte te houden. Bovendien versneld zo'n manier van werken alleen de gang van zaken.
Bedankt saemon en nuytie, nu komt er tenminste een inzicht in de verschillen tussen de onafhankelijke rechtsbijstandverzekeraars.
Het begrip "onafhankelijk" en een degelijke polis waarborgen blijkbaar niet altijd een uitmuntende service.
Het is toch maar een kleintje om spontaan de mensen op de hoogte te houden. Bovendien versneld zo'n manier van werken alleen de gang van zaken.
Bedankt saemon en nuytie, nu komt er tenminste een inzicht in de verschillen tussen de onafhankelijke rechtsbijstandverzekeraars.
Het begrip "onafhankelijk" en een degelijke polis waarborgen blijkbaar niet altijd een uitmuntende service.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Even een update in verband met onze rechtsbijstand van Euromex.
Ik heb een aangifte gedaan van een echtscheiding, met onderlinge toestemming.
Euromex komt tussen in de kosten, tot het maximum, zoals voorzien in de polis.
Ik heb een aangifte gedaan van een echtscheiding, met onderlinge toestemming.
Euromex komt tussen in de kosten, tot het maximum, zoals voorzien in de polis.
is dat dan voor juridisch advies dat zij tussenkomen of voor de regeling van boedelverdeling of .... 

- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
De echtscheiding dien je zelf te regelen bij de notaris.
Euromex komt tussen in de factuur die de notaris daarna aan u presenteert. In mijn geval, net geen duizend euro.
Dankzij de tussenkomst van euromex ben ik er zelf nog geen tweehonderd euro aan kwijt.
Euromex komt tussen in de factuur die de notaris daarna aan u presenteert. In mijn geval, net geen duizend euro.
Dankzij de tussenkomst van euromex ben ik er zelf nog geen tweehonderd euro aan kwijt.
correctie relativity:relativity schreef:Test aankoop heeft enige tijd geleden nog de polissen onder de loep genomen. De top drie was als volgt:
DAS
Euromex
Arag
maart/april 2010
op 30 criteria:
1) ARAG (81 €)
2) KBC beste koop (51,42 €)
3) LAR 79,29 €
4) DAS (79 €)
7) EUROMEX (67 €)
9) Ethias beste koop (42 €)
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
De polissen waar ik hier over spreek, zijn de polissen rechtsbijstand privé leven. Enkel de meest uitgebreide werden hier onder de loep genomen. We zitten dan in een prijsklasse van rond de 250€ bij de onafhankelijke verzekeraars.satsurfer schreef:correctie relativity:relativity schreef:Test aankoop heeft enige tijd geleden nog de polissen onder de loep genomen. De top drie was als volgt:
DAS
Euromex
Arag
maart/april 2010
op 30 criteria:
1) ARAG (81 €)
2) KBC beste koop (51,42 €)
3) LAR 79,29 €
4) DAS (79 €)
7) EUROMEX (67 €)
9) Ethias beste koop (42 €)
Budget en recht editie 211, juli 2010 (heb het even opgezocht)
1 das conflictenpolis 250€
2 arag package excellence 260€
3 euromex emex 254€
De top drie zat blijkbaar verkeerd opgeslagen in mijn koppeke, waarvoor nu dus mijn rechtzetting