Euromex rechtsbijstand
Euromex rechtsbijstand
Beste forumleden.
Enkele jaren geleden heeft men mij verteld dat men bij een autopolis de rechtsbijstand beter elders plaatst dan bij de verzekeraar zelf.Reden was dat het goedkoper zou zijn en men een betere bijstand kreeg bij schade.Mijn makelaar plaatste de rechtsbijstand voor 2 wagens bij Euromex.Nu heb ik vandaag de jaarlijkse betaling ontvangen.Blijkt dat deze gestegen is van 96€ naar 109€.
Een stijging van liefst 13,5%
Wat vinden jullie over de rechtsbijstand?Beter bij verzekeraar of beter bij Euromex?Wat vinden jullie van het tarief van 109€ voor 2 wagens?
Mvg Davy V.
Enkele jaren geleden heeft men mij verteld dat men bij een autopolis de rechtsbijstand beter elders plaatst dan bij de verzekeraar zelf.Reden was dat het goedkoper zou zijn en men een betere bijstand kreeg bij schade.Mijn makelaar plaatste de rechtsbijstand voor 2 wagens bij Euromex.Nu heb ik vandaag de jaarlijkse betaling ontvangen.Blijkt dat deze gestegen is van 96€ naar 109€.

Een stijging van liefst 13,5%
Wat vinden jullie over de rechtsbijstand?Beter bij verzekeraar of beter bij Euromex?Wat vinden jullie van het tarief van 109€ voor 2 wagens?
Mvg Davy V.
Laatst gewijzigd door Davy V op 25 augustus 2010, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Euromex rechtsbijstand
109 Euro voor twee wagens vind ik goedkoop.
Net de premie betaald voor DAS.
79 Euro voor 1 auto.
79 Euro voor 1 auto.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Onafhankelijke rechtsbijstand (Euromex, DAS of Arag) is doorgaans duurder, maar dit neem je om belangenconflicten te vermijden.
Wanneer bijvoorbeeld 2 partijen bij dezelfde maatschappij gedekt zijn, durft de verzekeraar al wel eens de goedkoopste weg kiezen voor zichzelf, ongeacht wie aansprakelijk is voor het ongeval. Uw onafhankelijke rechtsbijstand kan je dan gebruiken tegen uw BA verzekeraar om uw belangen te verdedigen.
Ook handig bijvoorbeeld wanneer je een ongeval hebt met een zwakke weggebruiker, waarvoor je als autobestuurder NIET aansprakelijk bent. De zwakke weggebruiker heeft sowieso recht op schadevergoeding van uw BA verzekeraar en die durft dan nogal eens, hoewel het niet is toegelaten in dit geval, uw BA graad laten stijgen. Ook in dat geval zal uw onafhankelijke rechtsbijstand uw BA verzekeraar wijzen op zijn plichten...
Uiteindelijk is het de kleine meerprijs meer dan waard.
Wanneer bijvoorbeeld 2 partijen bij dezelfde maatschappij gedekt zijn, durft de verzekeraar al wel eens de goedkoopste weg kiezen voor zichzelf, ongeacht wie aansprakelijk is voor het ongeval. Uw onafhankelijke rechtsbijstand kan je dan gebruiken tegen uw BA verzekeraar om uw belangen te verdedigen.
Ook handig bijvoorbeeld wanneer je een ongeval hebt met een zwakke weggebruiker, waarvoor je als autobestuurder NIET aansprakelijk bent. De zwakke weggebruiker heeft sowieso recht op schadevergoeding van uw BA verzekeraar en die durft dan nogal eens, hoewel het niet is toegelaten in dit geval, uw BA graad laten stijgen. Ook in dat geval zal uw onafhankelijke rechtsbijstand uw BA verzekeraar wijzen op zijn plichten...
Uiteindelijk is het de kleine meerprijs meer dan waard.
bij das voor 1 auto = 79 eurowaterboy schreef:109 Euro voor twee wagens vind ik goedkoop.
79 Euro voor 1 auto.
in combinatie met privé-leven = 63 euro
tweede auto = 49 euro
tarieven te zien op http://www.das.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben bij Euromex (Request polis) en ben daarover tevreden ... omdat ik hen nog niet nodig heb gehad waarschijnlijk ! 

- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik wel, mijn makelaar contacteerde hen bij een schadegeval.insider schreef:Ik ben bij Euromex (Request polis) en ben daarover tevreden ... omdat ik hen nog niet nodig heb gehad waarschijnlijk !
Hun eerste vraag; heeft die nog ergens anders rechtsbijstand?
Toen mijn makelaar hierop bevestigend een antwoord gaf kreeg hij het volgende te horen; Dat hij die dan maar aanspreekt.

De polis is opgezegd en wordt bij vervaldag overgedragen naar een andere maatschappij.
De rechtsbijstand van mijn woningverzekering kwam hiervoor "misschien" in aanmerking, gezien het totaal niet duidelijk was bij wie de aansprakelijkheid lag.
Ik kreeg echter al snel bevestiging van DVV dat zij de expertisekosten zouden betalen, om de aansprakelijkheid te bepalen.
Kleine kanttekening, de aansprakelijkheid bleek bij mijzelf te liggen; toch vraagt DVV niet om alsnog zelf op te draaien voor de expertisekosten.
van ARAG hoor ik nooit iets qua tevredenheid ... goed of slecht ...... gewoon niets ! Iemand met een mening hierover ?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind hierover ook geen ervaringen.insider schreef:van ARAG hoor ik nooit iets qua tevredenheid ... goed of slecht ...... gewoon niets ! Iemand met een mening hierover ?
Test aankoop heeft enige tijd geleden nog de polissen onder de loep genomen. De top drie was als volgt:
DAS
Euromex
Arag
Natuurlijk zegt een polis op zich niks wanneer de maatschappij in kwestie voor het minste moeilijk gaat beginnen doen.
Persoonlijk zou ik ook liever hebben dat je hierover op het internet een pak meer ervaringen van mensen kan terugvinden. Gezien echter bijna niemand een rechtsbijstand privé-leven heeft onderschreven is het echter logisch dat over deze materie bijna niks te vinden is.
Mijn makelaar bij DVV, die ook de polissen verkoopt van de onafhankelijke rechtsbijstandverzekeraars, heeft mij aangeraden om over te stappen naar DAS, gezien deze volgens zijn ervaringen "sneller reageren" dan Euromex.
Persoonlijk stap ik tegen de volgende vervaldag over naar DAS en zal dan bij een volgend eventueel schadegeval wel zien hoe die reageren, want Euromex had ik mijn geval helemaal geen zin om iets te ondernemen in de eerste plaats.
Voor zo'n bullshit betaal ik alleszins geen premie.
ah ze zijn in feite allemaal ziek in hetzelfde bedje nietwaar ... wanneer het enigzins mogelijk is trekken ze zich terug en beroepen zich op het feit dat de zaak niet te winnen valt.
mag ik vragen op welke feiten Test Aankoop zich baseerde om DAS het voordeel van de twijfel te geven ?
mag ik vragen op welke feiten Test Aankoop zich baseerde om DAS het voordeel van de twijfel te geven ?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Door het type van polis, namelijk het "all risk" principe dat bepaald dat alles is verzekerd, tenzij het is uitgesloten.
Ook bij vergelijking van de duurdere polissen was arbeidsrecht hier beter verzekerd.
Mijn advocaat heeft ook eens gezegd dat er dikwijls "nogal wat problemen qua dekking" zijn met dit soort verzekeringen, echter heb ik eens beroep gedaan op Ethias (toegang tot het recht) en deze hebben na een telefonisch overleg met mij direct hun toelating gegeven om naar een advocaat te stappen, gezien ik zelf al het mogelijke al had gedaan om een minnelijke schikking te treffen.
LexTra bij DVV heb ik ook eens aangesproken voor een ander geschil. Ook zij zouden zonder zever hun fiat gegeven hebben, maar gelukkig heb ik toch nog een minnelijke regeling kunnen treffen en dan was hun dekking niet langer nodig.
Uiteindelijk heb ik deze polissen opgezegd omdat ik in de veronderstelling was dat mijn onafhankelijke rechtsbijstand toch ó zo goed was.
Het verbaasd mij dan ook enorm dat het net deze zijn die bij een schadegeval gaan muggeziften. Ik vind het jammer dat Ethias en DVV niet zo een ruime dekking aanbieden in hun polissen, vooral de verzekerde bedragen zijn serieus beperkt in vergelijking met de onafhankelijke rechtsbijstandverzekeraars.
Ik weet alleszins heel zeker dat, wanneer ik bij DAS hetzelfde zou meemaken, ik die onafhankelijke rechtsbijstand aan de deur zet en terug kies voor een polis bij DVV of Ethias, ook al is de dekking beperkter.
Ook bij vergelijking van de duurdere polissen was arbeidsrecht hier beter verzekerd.
Mijn advocaat heeft ook eens gezegd dat er dikwijls "nogal wat problemen qua dekking" zijn met dit soort verzekeringen, echter heb ik eens beroep gedaan op Ethias (toegang tot het recht) en deze hebben na een telefonisch overleg met mij direct hun toelating gegeven om naar een advocaat te stappen, gezien ik zelf al het mogelijke al had gedaan om een minnelijke schikking te treffen.
LexTra bij DVV heb ik ook eens aangesproken voor een ander geschil. Ook zij zouden zonder zever hun fiat gegeven hebben, maar gelukkig heb ik toch nog een minnelijke regeling kunnen treffen en dan was hun dekking niet langer nodig.
Uiteindelijk heb ik deze polissen opgezegd omdat ik in de veronderstelling was dat mijn onafhankelijke rechtsbijstand toch ó zo goed was.
Het verbaasd mij dan ook enorm dat het net deze zijn die bij een schadegeval gaan muggeziften. Ik vind het jammer dat Ethias en DVV niet zo een ruime dekking aanbieden in hun polissen, vooral de verzekerde bedragen zijn serieus beperkt in vergelijking met de onafhankelijke rechtsbijstandverzekeraars.
Ik weet alleszins heel zeker dat, wanneer ik bij DAS hetzelfde zou meemaken, ik die onafhankelijke rechtsbijstand aan de deur zet en terug kies voor een polis bij DVV of Ethias, ook al is de dekking beperkter.
Zelf geen ervaring maar wel schoonbroer die bij ARAG verzekerd is.
Ze gaan inderdaad systematisch alles uitpluizen om zeker te zijn:
de eerste maal wilden ze niet tussenkomen tov huisbaas omdat huurcontract en problemen dateerden van voor rechtsbijstandverzekering, logisch...
de tweede maal wilden ze niet tussenkomen omdat het bedrag van een geschil met belgacom niet groot genoeg was (moet minimaal 500 euro zijn of zo)
de derde maal wilden ze niet tussenkomen omdat het soort geschil zelf niet door de polis gedekt is, wel door een duurdere polis...
schoonbroer heeft wel pech met huisbazen, want nu alweer probleem, en nu gaan ze blijkbaar wel tussenkomen... is ook niet verwonderlijk want gaat over iets dat in contract voorzien was en na veel telefoons, emails en aangetekende brieven heeft de huisbaas het beloofde herstelwerk nog niet uitgevoerd
moet er wel bij zeggen dat ze blijkbaar altijd wel 'in de mate van het mogelijke' hebben meegewerkt, dus wel advies gegeven over mogelijkheden en ze komen wel tussen om te bemiddelen, zolang het niet tot een rechtszaak komt
bvb bij geschil met belgacom heeft arag zelf alle correspondentie opgevolgd en beantwoord tussen belgacom en ombudsdienst telecom, ot en met minnelijke schikking en afsluiting van de zaak
je moet het zelf wel opvolgen, maar bent wel van het papierwerk af, dus daar is hij wel positief over, en de mensen aan de lijn waren altijd bereid om specifiek advies te geven
Ze gaan inderdaad systematisch alles uitpluizen om zeker te zijn:
de eerste maal wilden ze niet tussenkomen tov huisbaas omdat huurcontract en problemen dateerden van voor rechtsbijstandverzekering, logisch...
de tweede maal wilden ze niet tussenkomen omdat het bedrag van een geschil met belgacom niet groot genoeg was (moet minimaal 500 euro zijn of zo)
de derde maal wilden ze niet tussenkomen omdat het soort geschil zelf niet door de polis gedekt is, wel door een duurdere polis...
schoonbroer heeft wel pech met huisbazen, want nu alweer probleem, en nu gaan ze blijkbaar wel tussenkomen... is ook niet verwonderlijk want gaat over iets dat in contract voorzien was en na veel telefoons, emails en aangetekende brieven heeft de huisbaas het beloofde herstelwerk nog niet uitgevoerd
moet er wel bij zeggen dat ze blijkbaar altijd wel 'in de mate van het mogelijke' hebben meegewerkt, dus wel advies gegeven over mogelijkheden en ze komen wel tussen om te bemiddelen, zolang het niet tot een rechtszaak komt
bvb bij geschil met belgacom heeft arag zelf alle correspondentie opgevolgd en beantwoord tussen belgacom en ombudsdienst telecom, ot en met minnelijke schikking en afsluiting van de zaak
je moet het zelf wel opvolgen, maar bent wel van het papierwerk af, dus daar is hij wel positief over, en de mensen aan de lijn waren altijd bereid om specifiek advies te geven
Daarom bestaat er de objectiviteitsclausule. Als de rechtsbijstand niet wenst tussen te komen wegen 'niet winbaar' mag je zelf een advocaat om advies vragen. Is dit ook nee, dan betaalt de rechtsbijstand de helft van dit advies, is het ja betalen ze alles. Als het nee is en je begint toch een rechtszaak en je wint, betaalt de rechtsbijstand alles, verlies je betalen ze niets.insider schreef:ah ze zijn in feite allemaal ziek in hetzelfde bedje nietwaar ... wanneer het enigzins mogelijk is trekken ze zich terug en beroepen zich op het feit dat de zaak niet te winnen valt.
Ik dacht niet dat D.A.S. in de top drie stond in de studie van test-aankoop. In de studie van maart 2010 waren er twee beste kopen :
KBC en Ethias, en de 'beste uit de test' was ARAG.
D.A.S. heeft trouwens niet willen meewerken aan dit onderzoek, toch heeft test-aankoop D.A.S. mee opgenomen in het onderzoek. Test-aankoop houdt trouwens ook geen rekening met hun 'prof concept'. Dit is dat ze toch een beperkte dekking geven voor gevallen die juist uit de boot vallen.
De reden waarom D.A.S. niet wilde meewerken was omdat naar hun zeggen (en ook mijn mening trouwens) de analyses niet altijd even objectief zijn.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet heel goed wat de objectiviteitsclausule is.
Maar als je telkens daarop moet gaan beroepen om uw verzekeraar zijn plichten te laten nakomen, dan schort er iets aan hun mentaliteit en verliezen de polissen in mijn ogen hun nut.
Maar ja, het zal de bedoeling zijn om gewoon niet uit te betalen, gezien de meeste niet eens weten wat het inhoud. Zo is een premie opstrijken en bij een schadegeval dan lekker niets betalen uiteindelijk toch makkelijk geld verdient.
Maar als je telkens daarop moet gaan beroepen om uw verzekeraar zijn plichten te laten nakomen, dan schort er iets aan hun mentaliteit en verliezen de polissen in mijn ogen hun nut.
Maar ja, het zal de bedoeling zijn om gewoon niet uit te betalen, gezien de meeste niet eens weten wat het inhoud. Zo is een premie opstrijken en bij een schadegeval dan lekker niets betalen uiteindelijk toch makkelijk geld verdient.
Ik versta niet goed dat je het nut niet inziet als de polis rechtsbijstand uw advocaat betaalt...relativity schreef:Ik weet heel goed wat de objectiviteitsclausule is.
Ik werk nu 3,5 jaar bij een onafhankelijk makelaar en hebben één keer beroep moeten doen op die clausule. Klant heeft dan trouwens geen advocaat gevonden die zijn zaak wou behartigen, wat erop wijst dat de rechtsbijstand het bij het rechte eind had.
Wat die mentaliteit betreft ben ik het helemaal met je eens.
De mentaliteit/uitgangspunt van een verzekeringsmaatschappij is winst maken; alleen diegenen onder ons die mondig genoeg zijn kunnen daartegen ingaan en hun recht opeisen....