Euronav
TIP
Euronav
Wat denken jullie van deze scheepvaartgroep? Hoe groot is het risico dat de VLCC-tarieven volgend jaar terugvallen?
Voor mij is dit mijn best presterende aandeel van het jaar in mijn portefeuille. Staat nu op een nieuwe year-high van 6,88 EUR. Mede dankzij het nieuws van de aankomende notering in New York.
Voor mij is dit mijn best presterende aandeel van het jaar in mijn portefeuille. Staat nu op een nieuwe year-high van 6,88 EUR. Mede dankzij het nieuws van de aankomende notering in New York.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
-
anonymous9
Re: Euronav
Ik denk niet dat het zo stijgt door het nieuws van de notering in NY, maar door de suezmax tarieven die hoge toppen scheren. In het begin van het kwartaal kreeg EURN 8,100/dag als spotprijs voor hun Suezmaxen, vorige week skyrocketten de tarieven tot 35,000/dag. DAT is de reden waarom EURN zo hard steeg.Eggman schreef:Wat denken jullie van deze scheepvaartgroep? Hoe groot is het risico dat de VLCC-tarieven volgend jaar terugvallen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vooral de stijging van de tarieven is zeer bepalend. Alhoewel de bijkomende notering in Amerika welke voorzien is voor 2014 ook positief is natuurlijk.
Tarieven zijn in elk geval sinds oktober 2013 als een raket gestegen.
Ik heb een eerder klein pakket gezien Euronav toch een aandeel is met zeer hoge risicograad. Anderzijds is bij verder economisch herstel het potentieel (want goedkoop aandeel) natuurlijk ook enorm groot.
Poldermol, Euronav ook in port? En EVS ook in port?
Ik heb een eerder klein pakket gezien Euronav toch een aandeel is met zeer hoge risicograad. Anderzijds is bij verder economisch herstel het potentieel (want goedkoop aandeel) natuurlijk ook enorm groot.
-
anonymous9
Piper schreef:Vooral de stijging van de tarieven is zeer bepalend. Alhoewel de bijkomende notering in Amerika welke voorzien is voor 2014 ook positief is natuurlijk.
Euronav wel, EVS niet. Wou ze onder de 40, maar helaas
-
anonymous9
En even een kleine update, de spotrate voor de Suezmaxes is aan het flirten met 60.000 per dag. Dat is 650% hoger dan twee maanden terug... Aan de huidige niveaus maakt Euronav een shitload aan cash flow 
't Is misschien iets waar muziek in zit. Waar vinden jullie de tarieven voor olietankers?
-
anonymous9
Je bent al een beetje laat voor de muziek, van hieraf kunnen de tankerrates alleen maar zakken op lange termijn (spotprijs staat op een 4 year high...)Monrose schreef:'t Is misschien iets waar muziek in zit. Waar vinden jullie de tarieven voor olietankers?
Denk je. Volgens Euronav zijn verwachtingen zullen tarieven nog stijgen. Aandeel is achtergebleven en staat ook nog fors onder zijn boekwaarde. Wat is jouw koersdoel dan?Poldermol schreef:Je bent al een beetje laat voor de muziek, van hieraf kunnen de tankerrates alleen maar zakken op lange termijn (spotprijs staat op een 4 year high...)Monrose schreef:'t Is misschien iets waar muziek in zit. Waar vinden jullie de tarieven voor olietankers?
-
anonymous9
Boekwaardes zeggen niet zoveel, want even though Euronav een stabiele depreciatie doorvoert, tijdens moeilijke tijden zullen de scheepjes minder waard zijn dan de resterende boekwaarde. Dus daar ga ik niet zo heel erg sterk op voort.
Ik heb geen koersdoel, ik ben een langetermijnbelegger en mijn enige bezorgdheid is dat Euronav binnen de 5 jaar 1 miljard op tafel moet leggen of schulden moet financieren. Ik maak me geen zorgen, maar ik beschouw het bedrijf dan ook niet als een slam dunk. Ik hoop op korte termijn dat EURN nu de huidige rates snel vastklikt en hun suezmaxes de komende 3-4 maand kan bezet houden aan zelfs maar de helft van de huidige spotprijs. Dat zal de free cash flow ten goede komen, en ultimately het balans blad.
Een koersdoel is lastig, omdat de tankerwereld in volle evolutie is, en over 2-3 jaar er een boel scheepjes zullen verschroot worden, wat zou moeten leiden tot meer sustainable pricing power. Nu zitten we in een overgangsfase en is het wachten op de eerste reder die met zn ogen knippert en begint te verschroten.
Ik heb geen koersdoel, ik ben een langetermijnbelegger en mijn enige bezorgdheid is dat Euronav binnen de 5 jaar 1 miljard op tafel moet leggen of schulden moet financieren. Ik maak me geen zorgen, maar ik beschouw het bedrijf dan ook niet als een slam dunk. Ik hoop op korte termijn dat EURN nu de huidige rates snel vastklikt en hun suezmaxes de komende 3-4 maand kan bezet houden aan zelfs maar de helft van de huidige spotprijs. Dat zal de free cash flow ten goede komen, en ultimately het balans blad.
Een koersdoel is lastig, omdat de tankerwereld in volle evolutie is, en over 2-3 jaar er een boel scheepjes zullen verschroot worden, wat zou moeten leiden tot meer sustainable pricing power. Nu zitten we in een overgangsfase en is het wachten op de eerste reder die met zn ogen knippert en begint te verschroten.
Heb een deel van mijn positie verkocht omdat ze te groot werd in vergelijking met de rest.
Dit aandeel was in de lente te koop aan iets meer dan 3 EUR. Maar toen waren de tankerrates natuurlijk veel lager dan nu.
Dit aandeel was in de lente te koop aan iets meer dan 3 EUR. Maar toen waren de tankerrates natuurlijk veel lager dan nu.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
-
anonymous9
Dat zou theoretisch altijd zo moeten zijn. Q4 en Q1 zijn de sterkste kwartalen voor tankers (winter)Eggman schreef:Heb een deel van mijn positie verkocht omdat ze te groot werd in vergelijking met de rest.
Zoals steeds volgt de koers de evolutie van de tankertarieven zij het evenwel met een vertraging.Piper schreef:Vooral de stijging van de tarieven is zeer bepalend. Alhoewel de bijkomende notering in Amerika welke voorzien is voor 2014 ook positief is natuurlijk.
Na de ontploffing van de tarieven sinds oktober 2013 volgt dus nu ook de ontploffing van de koers van Euronav.
Poldermol (en anderen), ik denk dat er nog genoeg potentieel aanwezig blijft voor Euronav.
Hier heerst een echte koopwoede. Vandaag opnieuw 9% erbij en dinsdag ll. nog 7,15% erbij en het was verre van de eerste keer dat grote stijgingen plaatsvonden.
Euronav stijgt nu quasi dagelijks met diverse procenten en dit telkens onder grote volumes.
Ik ben er niet rouwig om, maar wat mij betreft hoeft het niet zo snel te stijgen.
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... misAandeel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... misAandeel" onclick="window.open(this.href);return false;
Euronav stijgt nu quasi dagelijks met diverse procenten en dit telkens onder grote volumes.
Ik ben er niet rouwig om, maar wat mij betreft hoeft het niet zo snel te stijgen.
-
anonymous9
Vanaf de tarieven weer zakken, zal de koers navenant zakkenPiper schreef:Hier heerst een echte koopwoede. Vandaag opnieuw 9% erbij en dinsdag ll. nog 7,15% erbij en het was verre van de eerste keer dat grote stijgingen plaatsvonden.
vandaag weer +8% en geschorst?