Europabank naar Keytrade: VISA vraag
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Europabank naar Keytrade: VISA vraag
Ik ben een overstap aan het plannen van Europabank naar Keytrade. Nu ik 26 ben komt Europabank ineens af met 31 EUR kosten voor bankkaart/proton/rekening, wat me toch te hoog uitvalt. Ik heb al een waslijst aan rekeningen bij Deutsche Bank maar ik hou graag 2 debetkaarten en 2 kredietkaarten bij de hand om problemen met betalingen in het buiteland te vermijden.
Ik heb momenteel een MasterCard en een bankkaart bij Deutsche Bank; en
een VISA kaart en bankkaart bij Europabank.
De bedoeling is om een overstap te maken van Europabank naar Keytrade bij Keytrade een nieuwe bankkaart aan te vragen. Maar kan ik mijn VISA kaart bij Europabank behouden? Dit is een beetje een vreemde kaart omdat deze niet via een zichtrekening gekoppeld is maar via domiciliëring. Ze promoten deze kaart trouwens zelf als een kaart waarvoor je geen zichtrekening nodig hebt bij hen. Even informeren bij Keytrade levert een boeiend antwoord: "zet je die toch gewoon stop en neem je bij ons een VISA voor 20 EUR/jaar". Leuk antwoord voor hen, maar geen antwoord op mijn vraag.
Kortom, kan ik mijn VISA bij Europabank behouden en gewoon de domiciliëring laten over zetten? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee ...
Ik heb momenteel een MasterCard en een bankkaart bij Deutsche Bank; en
een VISA kaart en bankkaart bij Europabank.
De bedoeling is om een overstap te maken van Europabank naar Keytrade bij Keytrade een nieuwe bankkaart aan te vragen. Maar kan ik mijn VISA kaart bij Europabank behouden? Dit is een beetje een vreemde kaart omdat deze niet via een zichtrekening gekoppeld is maar via domiciliëring. Ze promoten deze kaart trouwens zelf als een kaart waarvoor je geen zichtrekening nodig hebt bij hen. Even informeren bij Keytrade levert een boeiend antwoord: "zet je die toch gewoon stop en neem je bij ons een VISA voor 20 EUR/jaar". Leuk antwoord voor hen, maar geen antwoord op mijn vraag.
Kortom, kan ik mijn VISA bij Europabank behouden en gewoon de domiciliëring laten over zetten? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee ...
Re: Europabank naar Keytrade: VISA vraag
Ik denk dat je die vraag aan Europabank moet stellen en niet aan Keytrade aangezien het hun kaart is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit staat op hun website : vrij duidelijk lijkt me.
Dus hetgeen jij wil is volgens mij perfect mogelijk.Heeft u reeds een Visa of MasterCard bij een andere bank en betaalt u daarvoor zo'n 20 euro? Betaal niet langer voor uw kredietkaart en vraag nu uw Visakaart of MasterCard! Bij Europabank is ze volledig gratis!
Heeft u een zichtrekening bij een andere bank? Geen probleem, u hoeft geen zichtrekening bij Europabank te hebben!
Europabank, Citibank, Carrefour (BNPPF) en een hele trits anderen hanteren hetzelfde principe: er hoeft geen zichtrekening aan de kredietkaart gekoppeld te worden, er kan worden gewerkt met overschrijvingen, domiciliëring.Maar kan ik mijn VISA kaart bij Europabank behouden? Dit is een beetje een vreemde kaart omdat deze niet via een zichtrekening gekoppeld is maar via domiciliëring. Ze promoten deze kaart trouwens zelf als een kaart waarvoor je geen zichtrekening nodig hebt bij hen. Even informeren bij Keytrade levert een boeiend antwoord: "zet je die toch gewoon stop en neem je bij ons een VISA voor 20 EUR/jaar".
Dat Keytrade de Visakaart die ze zelf aan de man brengen promoten, tja, wat had je gedacht?

Ik geef je de raad via de kredietkaartkostencalculator en het overzicht van Mastercards en Visakaarten om zelf de kredietkaart te kiezen die bij je past. Indien je je Visakaart van Europabank wilt behouden kan je de domiciliëring linken aan je Keytrade zichtrekening.
Europabank en Keytrade behoren tot dezelfde struik, nl. Credit Agricole / Landbouwkrediet. Toch merkwaardig hoe de kostenstructuur per tak zo kan verschillen ...
Dank jullie wel. Ik heb mijn VISA bij Europabank bewust gekozen omdat deze gratis is, dus deze wil ik zeker behouden. Net omdat ze allebei tot Crédit Agricole behoren had ik toch verwacht dat Keytrade mij kon helpen bij een eenvoudige vraag over Europabank. Helaas
.

Als je echt (qua zichtrekening) ALLES gratis wil: de hele santenboetiek DB en Europabank overzetten naar Argenta.