Europabank termijnrekening op 4 jaar aan 3,6% interessant?
TIP
-
fruitvliegje
- Newbie

- Contacteer:
Europabank termijnrekening op 4 jaar aan 3,6% interessant?
Hoi allemaal
Ik heb een som die vrijkomt en ben op zoek naar een beter rendement. Omdat ik altijd gezworen heb bij grootbanken maar nu na de crisis wat wil spreiden kom ik dus bij kleinere spaarders terecht.
Ik zie staan voor termijnrekening op 4 jaar (de rest is me te lang)
-Europabank 3.6% bruto
-NIBC 3.75% bruto
-Credit Europe 3.25%
Op 5 jaar is NIBC en Credit Europe dan wel hoger.
Wat doe ik het beste? Ik weet niks van de ratings en hoe dat van belang is. Ik zit eigenlijk bij Fortis.
Misschien toch beter 4% op 5 jaar bij Credit Europe?
Valt Europabank onder Landbouwkrediet? En hoe groot zijn Credit Europe en NIBC? Hebben die ook kantoren?
Ik wil wil naar Europabank gaan, maar doen die niet alleen leningen
Ik heb een som die vrijkomt en ben op zoek naar een beter rendement. Omdat ik altijd gezworen heb bij grootbanken maar nu na de crisis wat wil spreiden kom ik dus bij kleinere spaarders terecht.
Ik zie staan voor termijnrekening op 4 jaar (de rest is me te lang)
-Europabank 3.6% bruto
-NIBC 3.75% bruto
-Credit Europe 3.25%
Op 5 jaar is NIBC en Credit Europe dan wel hoger.
Wat doe ik het beste? Ik weet niks van de ratings en hoe dat van belang is. Ik zit eigenlijk bij Fortis.
Misschien toch beter 4% op 5 jaar bij Credit Europe?
Valt Europabank onder Landbouwkrediet? En hoe groot zijn Credit Europe en NIBC? Hebben die ook kantoren?
Ik wil wil naar Europabank gaan, maar doen die niet alleen leningen
Re: Europabank termijnrekening op 4 jaar aan 3,6% interessan
Credit Europe staat op spaargids zelfs met 4% bruto op 3 jaar, dus meer rente en een kortere looptijd!
Ik ben van plan daar een deeltje te plaatsen, ook omdat zij geen al te zware afkoopregeling hebben.
Ze bieden ook een gratis uitstapregeling wanneer je een eerste woning aankoopt voor eigen gebruik.
Bij de andere vond ik zo'n mogelijkheden ik dit niet om toch als het écht nodig is aan je geld te kunnen.
Nog geen echte ervaring met Credit Europe, maar ze hebben een vestiging in Antwerpen en reageren snel op vragen.
De rating is wel laag (Ba2) en slechter dan NIBC (Baa3). Ze vallen beide onder het Nederlandse beschermingsfonds.
Europabank is qua rating beter (Aa3) en valt onder het Belgische garantiefonds.
Gewoon niet alles op één plaats zetten en spreiden, desnoods een combinatie van de bovenstaande.
Leg ook zeker de algemene voorwaarden eens naast elkaar van elke bank.
Ik ben van plan daar een deeltje te plaatsen, ook omdat zij geen al te zware afkoopregeling hebben.
Ze bieden ook een gratis uitstapregeling wanneer je een eerste woning aankoopt voor eigen gebruik.
Bij de andere vond ik zo'n mogelijkheden ik dit niet om toch als het écht nodig is aan je geld te kunnen.
Nog geen echte ervaring met Credit Europe, maar ze hebben een vestiging in Antwerpen en reageren snel op vragen.
De rating is wel laag (Ba2) en slechter dan NIBC (Baa3). Ze vallen beide onder het Nederlandse beschermingsfonds.
Europabank is qua rating beter (Aa3) en valt onder het Belgische garantiefonds.
Gewoon niet alles op één plaats zetten en spreiden, desnoods een combinatie van de bovenstaande.
Leg ook zeker de algemene voorwaarden eens naast elkaar van elke bank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Europabank termijnrekening op 4 jaar aan 3,6% interessan
Ik heb in 2011 gekozen voor spreiding van vrijgekomen gelden, en als volgt
- Credit Europe Termijn op 2jaar en op 3 jaar
- Integrale (786) tak 21
- Cedimo (credosecure) tak 21
- Cash op spaar Ethias bank
- Cash op spaar Keytrade
Trouwens nog zeer tevreden klant van Credit Europe en Keytrade en Futuria als makelaar voor de Tak21.
Rating kan me geen bal schelen, genoeg gezien de laatste jaren ;-)
Veel succes.
- Credit Europe Termijn op 2jaar en op 3 jaar
- Integrale (786) tak 21
- Cedimo (credosecure) tak 21
- Cash op spaar Ethias bank
- Cash op spaar Keytrade
Trouwens nog zeer tevreden klant van Credit Europe en Keytrade en Futuria als makelaar voor de Tak21.
Rating kan me geen bal schelen, genoeg gezien de laatste jaren ;-)
Veel succes.