euthanasieproces
euthanasieproces
een toneel ?
In scene gezet door duistere machten in Belgie ? met een verborgen politieke agenda,
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/23 ... -vragen-o/
In scene gezet door duistere machten in Belgie ? met een verborgen politieke agenda,
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/23 ... -vragen-o/
Re: euthanasieproces
Het laatste wat dit proces nodig heeft is een internetdiscussie, gevoerd door mensen die niet aanwezig waren op het proces, geen kennis van zaken hebben, maar wel de illusie hebben dat hun mening onderbouwd en relevant is.
De uitspraak is gevallen, einde discussie. Volgend onderwerp op de agenda graag?
De uitspraak is gevallen, einde discussie. Volgend onderwerp op de agenda graag?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
+1 !
Inderdaad, het vonnis is geveld en zoals het in onze wet staat:
"wie door het hof van assisen wordt vrijgesproken, kan niet meer vervolgd worden voor dezelfde feiten, onder welke vorm van aanklacht dan ook."
Zielig om te zien hoe Opus Dei-lid Fernand Keuleneer het deze ochtend toch nog nodig vindt om publiek na te trappen naar alles en iedereen, nadat hij eerst zelf met pek en veren overladen uit de rechtszaal werd verwijderd wegens een professionele blunder die zelfs een beginnend advocaat niet maakt, en vervolgens zijn hele geprefabriceerde 'moordzaak' ostentatief op het stort is gegooid door een volksjury!
Weg met die man, zou ik zeggen!
Hopelijk krijgt hij nog een gerechtelijk onderzoek aan zijn broek naar misbruik van informatie, verworven als lid van de euthanasiecommissie! Naast de deontologische fout zichzelf niet meteen terug te trekken als advocaat uit het dossier toen hij zag dat hij reeds als commissielid/rechter in dit dossier had geoordeeld, heeft hij m.i. ook een strafbaar feit gepleegd door zijn (voor)kennis van het dossier vervolgens te gaan misbruiken in deze zaak: blijkbaar is deze kruisvaarder volledig verblind door het licht en daardoor compleet de weg kwijt!
"wie door het hof van assisen wordt vrijgesproken, kan niet meer vervolgd worden voor dezelfde feiten, onder welke vorm van aanklacht dan ook."
Zielig om te zien hoe Opus Dei-lid Fernand Keuleneer het deze ochtend toch nog nodig vindt om publiek na te trappen naar alles en iedereen, nadat hij eerst zelf met pek en veren overladen uit de rechtszaal werd verwijderd wegens een professionele blunder die zelfs een beginnend advocaat niet maakt, en vervolgens zijn hele geprefabriceerde 'moordzaak' ostentatief op het stort is gegooid door een volksjury!
Hopelijk krijgt hij nog een gerechtelijk onderzoek aan zijn broek naar misbruik van informatie, verworven als lid van de euthanasiecommissie! Naast de deontologische fout zichzelf niet meteen terug te trekken als advocaat uit het dossier toen hij zag dat hij reeds als commissielid/rechter in dit dossier had geoordeeld, heeft hij m.i. ook een strafbaar feit gepleegd door zijn (voor)kennis van het dossier vervolgens te gaan misbruiken in deze zaak: blijkbaar is deze kruisvaarder volledig verblind door het licht en daardoor compleet de weg kwijt!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Over een proces ga ik niet oordelen maar ik heb een déja vu gevoel met dat commissieverhaal, doet me sterk denken aan het spaghetti arrest.
Beiden gevoelige dossiers, voor de hand liggende acties die te gek voor woorden zijn, ...
Beiden gevoelige dossiers, voor de hand liggende acties die te gek voor woorden zijn, ...
Mijn gedacht...sintorama schreef: ↑31 januari 2020, 08:27 Het laatste wat dit proces nodig heeft is een internetdiscussie, gevoerd door mensen die niet aanwezig waren op het proces, geen kennis van zaken hebben, maar wel de illusie hebben dat hun mening onderbouwd en relevant is.
Ieder onderwerp om leven in de brouwerij te brengen is welkom maar ik voel me niet geroepen of geplaatst om dat te gaan bediscussiëren.
Opletten met wat je zegt ieder leven is uniek en mensen met problemen moet geholpen worden ,euthanisie bij psychisch lijden kan niet volgens mij,wel door met die mensen te overleggen en ze te redden maar uitspraak is er en moet gerespecteerd worden ,maar is spijtig dat het leven zo moet eindigen.inquirer schreef: ↑31 januari 2020, 09:08 Inderdaad, het vonnis is geveld en zoals het in onze wet staat:
Ik denk dat we vooral niet mogen klagen in ons landje betreffende de toestemming tot euthanasie.
Naast België is het enkel toegelaten in Nederland, Luxemburg, Zwitserland, Japan en in een paar staten van de Verenigde Staten en Mexico en in een aantal provincies in Canada.
In de rest van de wereld zou de hulp van een arts overal als "moord" worden bestempeld.
Naast België is het enkel toegelaten in Nederland, Luxemburg, Zwitserland, Japan en in een paar staten van de Verenigde Staten en Mexico en in een aantal provincies in Canada.
In de rest van de wereld zou de hulp van een arts overal als "moord" worden bestempeld.
Ik heb niets over de zaak / uitspraak gezegd, ik focus op de gewraakte advocaat die het nodig acht nog eens flink na te trappen (zeg maar wild om zich heen te schoppen) en door zijn choquerende uitspraken nogmaals te onderstrepen dat het inderdaad een pure kruistocht was die hij voerde...elibar schreef: ↑31 januari 2020, 11:04 Opletten met wat je zegt (inquirer) ieder leven is uniek en mensen met problemen moet geholpen worden , euthanisie bij psychisch lijden kan niet volgens mij, wel door met die mensen te overleggen en ze te redden maar uitspraak is er en moet gerespecteerd worden, maar is spijtig dat het leven zo moet eindigen.
Voor de rest ga ik er geen woorden meer aan vuilmaken, al vind ik deze uitspraak van hem zeker nog het citeren waard om er vervolgens eens heel hard over na te denken bij een goed glas wijn:
'De wil van het individu staat bij (zijn eigen) euthanasie blijkbaar boven de wet'.
Het is maar dat u het weet dat volgens Mr. De Keulenaar en zijn broodheren in Rome, absoluut niemand -ook niet zij die NIET in een almachtige God geloven die zogezegd beslist over het leven en de dood volgens hun kerkelijke leer- meester mag zijn over zijn EIGEN levenseinde...

Als bijna gratuite illustratie van de totale intolerantie van een absolute onderwerpingstheologie kan dat nogal tellen, me dunkt! Blij dat de tijd dat deze strekking het voor het zeggen had in onze maatschappij voorbij is!

Weinig ervaring met psychisch lijdende medemensen misschien?
Ze moeten geholpen worden, ja.
Maar in bepaalde gevallen (meestal nadat ze jarenlang onafgebroken afgezien hebben) kan men hen alleen nog helpen door te voorkomen dat hun lijden door zelfmoord moet gestopt worden.
Is dat dan beter dan euthanasie, misschien?
Zoals ik hierboven al zei is deze strekking niet voorbij in onze maatschappij : 5 (komma als je die paar provincies van USA, Canada en Mexico meerekent) landen in de wereld laten euthanasie toe ... euthanasie wegens psychisch lijden is nog beperkter (maar 2 landen als ik het goed heb gelezen).
-
- Newbie
Tja, nu kan men wel verwachte dat iedereen die met zelfmoordplannen rondloopt, dat niet meer zelf doet, maar gewoon eutanasie aanvraagt. En de redenen van 'psychisch lijden' kunnen tot in het belachelijke gaan : vriendje is gaan lopen, de hond is overreden, in schulden zitten, een maagzweer hebben, enzo enzo...
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Opletten met wat je zegt ieder leven is uniek en mensen met problemen moet geholpen worden ,euthanisie bij psychisch lijden kan niet volgens mij,wel door met die mensen te overleggen en ze te redden maar uitspraak is er en moet gerespecteerd worden ,maar is spijtig dat het leven zo moet eindigen.
[/quote]
Die Heilige in Rome heeft gezegd dat het niet mag.
Die Opus dei aanhanger als advocaat op het proces.
De zwart rokken en hun verleden van misbruik.
Is allemaal toegelaten.
Euthanasie brengt te weinig op voor de commerce , overleggen , overleggen.
Daarom mag het niet.
We leven heden wel in 2020.
Wordt tijd dat men wil van sommigen eens gaat respecteren i.p.v te redden voor de commerce.
Estate Guru believer.
Sorry maar hier heeft niemand zich mee te moeien vind ik persoonlijk. Iedereen voelt een tegenslag anders aan en niet iedereen leeft graag. De controle en begeleiding is zo groot en de termijn zo lang dat de kans klein is dat euthanasie zal plaatsvinden owv bovenvernoemde redenen.Marcoborro schreef: ↑31 januari 2020, 12:44 Tja, nu kan men wel verwachte dat iedereen die met zelfmoordplannen rondloopt, dat niet meer zelf doet, maar gewoon eutanasie aanvraagt. En de redenen van 'psychisch lijden' kunnen tot in het belachelijke gaan : vriendje is gaan lopen, de hond is overreden, in schulden zitten, een maagzweer hebben, enzo enzo...
Maar ondanks de vrijspraak denk ik dat de gevolgen van dit proces niet te overschatten zijn. Welke persoon gaat nog durven toestemmen met euthanasie en niet enkel owv psychisch lijden? Ik vrees dat de politiek gaat moeten ingrijpen om de dokters, psychiaters, ... beter te beschermen tegen zo een processen anders denk ik dat euthanasie niet veel meer gaat voorkomen.
Marcoborro zit alleen op dit forum om iedereen te provoceren. Een verzuurde mens. Niets van aantrekken.dave1976 schreef: ↑31 januari 2020, 13:36Sorry maar hier heeft niemand zich mee te moeien vind ik persoonlijk.Marcoborro schreef: ↑31 januari 2020, 12:44 Tja, nu kan men wel verwachte dat iedereen die met zelfmoordplannen rondloopt, dat niet meer zelf doet, maar gewoon eutanasie aanvraagt. En de redenen van 'psychisch lijden' kunnen tot in het belachelijke gaan : vriendje is gaan lopen, de hond is overreden, in schulden zitten, een maagzweer hebben, enzo enzo...