Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Het is nog maar eens bewezen : evalueer elk jaar je energieleverancier en verander indien je elders beter af bent. Zelfs als je bij dezelfde leverancier blijft, evalueer dan of hij geen betere tarieven heeft. Het is me overigens altijd onduidelijk geweest waarom een leverancier zijn kWh aan verschillende tarieven verkoopt ... tenzij om de blijvende klanten een loer te draaien, d.w.z. nieuwe klanten krijgen een nieuw (lees : lager) tarief terwijl slapende blijvende klanten hun tarieven stelselmatig verhoogd worden.
Typisch is dus : je hebt een goeie deal maar als je dan in slaap dommelt dan betaal je nadien je winst van het eerste jaar dubbel en dik terug.
Sinds 01 aug 2017 had ik volgende voorwaarden (vaste prijs) :
Elek : vaste vergoeding tweevoudig tarief: 15 €/jaar, prijs per kWh piekuren: 5,286 c€/kWh, prijs per kWh
daluren: 3,503 c€/kWh. Voor mijn typisch verbruik : 188,04 €/jaar (let op : dit is enkel energie, zonder distributie en taksen en al de rest, waarop je door verandering van leverancier toch geen invloed hebt).
Gas : vaste vergoeding: 6 €/jaar, prijs per kWh: 2,075 c€/kWh. Voor mijn typisch verbruik : 453,29 €/jaar.
Nieuw tarief na 31 juli 2018 (vaste prijs) :
Elek : vaste vergoeding tweevoudig tarief: 48,34 €/jaar (dit is x 3,22), prijs per kWh piekuren: 9,052 c€/kWh, prijs per kWh
daluren: 6,821 c€/kWh. Voor mijn typisch verbruik : 363,66 €/jaar ofwel +93,4%.
Gas : vaste vergoeding: 27,23 €/jaar (dit is x 4,54), prijs per kWh: 3,692 c€/kWh. Voor mijn typisch verbruik : 823,08 €/jaar ofwel +81,6%.
Voor de prijzen per kWh kan ik nog begrijpen dat deze beïnvloed worden door de evolutie op de internationale markten. De verhoging van de vaste vergoedingen vind ik echter helemaal van de pot gerukt.
Ik was niet ingedommeld, dus ik verander van leverancier.
Typisch is dus : je hebt een goeie deal maar als je dan in slaap dommelt dan betaal je nadien je winst van het eerste jaar dubbel en dik terug.
Sinds 01 aug 2017 had ik volgende voorwaarden (vaste prijs) :
Elek : vaste vergoeding tweevoudig tarief: 15 €/jaar, prijs per kWh piekuren: 5,286 c€/kWh, prijs per kWh
daluren: 3,503 c€/kWh. Voor mijn typisch verbruik : 188,04 €/jaar (let op : dit is enkel energie, zonder distributie en taksen en al de rest, waarop je door verandering van leverancier toch geen invloed hebt).
Gas : vaste vergoeding: 6 €/jaar, prijs per kWh: 2,075 c€/kWh. Voor mijn typisch verbruik : 453,29 €/jaar.
Nieuw tarief na 31 juli 2018 (vaste prijs) :
Elek : vaste vergoeding tweevoudig tarief: 48,34 €/jaar (dit is x 3,22), prijs per kWh piekuren: 9,052 c€/kWh, prijs per kWh
daluren: 6,821 c€/kWh. Voor mijn typisch verbruik : 363,66 €/jaar ofwel +93,4%.
Gas : vaste vergoeding: 27,23 €/jaar (dit is x 4,54), prijs per kWh: 3,692 c€/kWh. Voor mijn typisch verbruik : 823,08 €/jaar ofwel +81,6%.
Voor de prijzen per kWh kan ik nog begrijpen dat deze beïnvloed worden door de evolutie op de internationale markten. De verhoging van de vaste vergoedingen vind ik echter helemaal van de pot gerukt.
Ik was niet ingedommeld, dus ik verander van leverancier.
Laatst gewijzigd door DiRipoff op 21 juni 2018, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Daar is een oplossing voor.
Genaamd Ecopower ge weet vooraf wat een kw/u kost zonder promotie's.
Zonder verschil voor nieuwe of al jaren klant.
Genaamd Ecopower ge weet vooraf wat een kw/u kost zonder promotie's.
Zonder verschil voor nieuwe of al jaren klant.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Ik denk dat je tarieven bij Ecopower het afgelopen jaar wel hoger lagen dan diegene die ik had. Ecopower is dan ook goed voor mensen die willen indommelen : nooit het laagste tarief maar als compensatie zal je dan ook nooit "schandalig opgelicht" worden als je niet elk jaar herevalueert.
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Net nog even op aanbieders.be gekeken voor mijn situatie:
De goedkoopste: Ecopower -> 954,11 EUR/jaar
De 2e goedkoopste: Essent -> 1026,83 EUR/jaar
Ik dommel dan maar verder in.
De goedkoopste: Ecopower -> 954,11 EUR/jaar
De 2e goedkoopste: Essent -> 1026,83 EUR/jaar
Ik dommel dan maar verder in.
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Kijk eens op ---url verwijderd door webmaster, geen reclame aub --- - de beste promoties op de markt en by far vollediger dan aanbieders.be
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Ecopower kost volgens mijnenergie.be 992,74 EUR/jaar, toch nog altijd de goedkoopste, al is het nipt.
Via mijnenergie.be is de 2e goedkoopste "Mega": 997,88 EUR/jaar
Via mijnenergie.be is de 2e goedkoopste "Mega": 997,88 EUR/jaar
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Als je altijd op die vergelijkinswebsites afgaat zal je ook zeker moeten controleren of je het juiste tarief hebt en of de tarieven in de vergelijking ook op jou van toepassing zijn.
Mijn ervaring over jaren is dat TS het bij het rechte eind heeft.
Ik ben in de laatste jaren al goedkoper af geweest bij : Essent, Eneco, Lampiris, Engie, Energy People, ...
in willekeurige volgorde.
Een winst is altijd slechts tijdelijk. Het is nog geen enkele keer echt goed blijven gaan.
Jaarlijks herbekijken en veranderen levert het meeste winst op.
Jammer van al die rompslomp maar een uurtje werk per jaar weegt voor mij niet meer door als er een winst vanaf 25 euro tegenover staat.
Ecopower : dat aandeel van 250 euro ... een bedrag dat je dan voor de rest van je leven aan hen voorschiet.. dat houdt waarschijnlijk veel mensen tegen. Wel al vaak overwogen.
Jammer dat TS er niet bij vermeld heeft welke maatschappij hem op dergelijke wijze heeft proberen te bedotten. Het is nog niet te laat natuurlijk...
Mijn ervaring over jaren is dat TS het bij het rechte eind heeft.
Ik ben in de laatste jaren al goedkoper af geweest bij : Essent, Eneco, Lampiris, Engie, Energy People, ...
in willekeurige volgorde.
Een winst is altijd slechts tijdelijk. Het is nog geen enkele keer echt goed blijven gaan.
Jaarlijks herbekijken en veranderen levert het meeste winst op.
Jammer van al die rompslomp maar een uurtje werk per jaar weegt voor mij niet meer door als er een winst vanaf 25 euro tegenover staat.
Ecopower : dat aandeel van 250 euro ... een bedrag dat je dan voor de rest van je leven aan hen voorschiet.. dat houdt waarschijnlijk veel mensen tegen. Wel al vaak overwogen.
Jammer dat TS er niet bij vermeld heeft welke maatschappij hem op dergelijke wijze heeft proberen te bedotten. Het is nog niet te laat natuurlijk...
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
op ---url verwijderd door webmaster, geen reclame aub --- krijg je a.d.h.v. je laatste factuur onmiddellijk het meest interessante voorstel.
Enkel op de overstappen klikken en zij doen de rest.
Had dat eens horen vallen in dat programma de Leeuwenkuil en blijkt interessant.
Enkel op de overstappen klikken en zij doen de rest.
Had dat eens horen vallen in dat programma de Leeuwenkuil en blijkt interessant.
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Voor die 250 € krijgt men jaarlijks op de Av drank en food en dividend.
Na een paar jaar is dat er rap uit , tenzij men geen broodjes lust en een glaasje wijn.
Estate Guru believer.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Ecopower kent geen meterkosten of abo kosten. Daardoor altijd de interessantste voor nulverbruikers (pv).
Ik vraag me wel af: soms zijn er vaste kortingen bij leveranciers. Als je dan een nulverbruik hebt, zou die korting dan van je prosumentenvergoeding afgetrokken worden?
Ik vraag me wel af: soms zijn er vaste kortingen bij leveranciers. Als je dan een nulverbruik hebt, zou die korting dan van je prosumentenvergoeding afgetrokken worden?
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Het klinkt beter met de dag, Platin 
Ik kom op jaarlijks 50 euro winst met ecopower.
Ik ben nooit ingestapt omdat het verhaal "Wase wind" ook coöperatief is en daar zou ik momenteel meer betalen dan bij mijn huidige leverancier. Dat zet je toch wat aan het denken.
250 is niet onoverkomelijk als je het ook weer makkelijk kan verkopen zonder verlies of als hun prijzen niet duurder dan de concurrentie worden.
Nulverbruik : interessant... in sommige gevallen. Ik ken wel iemand die daarin geïnteresseerd is.
Het is al beter dan mijn aandeel in newB. Dat wil ik wel inwisselen maar ik ga er te veel verlies aan doen.
Veel is relatief natuurlijk
Toch zit ik te wachten tot dat aandeel bitcoinsprongen maakt....
Ik kom op jaarlijks 50 euro winst met ecopower.
Ik ben nooit ingestapt omdat het verhaal "Wase wind" ook coöperatief is en daar zou ik momenteel meer betalen dan bij mijn huidige leverancier. Dat zet je toch wat aan het denken.
250 is niet onoverkomelijk als je het ook weer makkelijk kan verkopen zonder verlies of als hun prijzen niet duurder dan de concurrentie worden.
Nulverbruik : interessant... in sommige gevallen. Ik ken wel iemand die daarin geïnteresseerd is.
Het is al beter dan mijn aandeel in newB. Dat wil ik wel inwisselen maar ik ga er te veel verlies aan doen.
Veel is relatief natuurlijk
Toch zit ik te wachten tot dat aandeel bitcoinsprongen maakt....
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Beste,Wimble schreef: ↑21 juni 2018, 21:43 op ---url verwijderd door webmaster, geen reclame aub --- krijg je a.d.h.v. je laatste factuur onmiddellijk het meest interessante voorstel.
Enkel op de overstappen klikken en zij doen de rest.
Had dat eens horen vallen in dat programma de Leeuwenkuil en blijkt interessant.
Is geen reclame hoor. Ik heb totaal geen affiniteit met die site. Ik vind het wel een goeie en eenvoudige besparingstip zodat je zelf niet jaarlijks een uur moet zitten rekenen.
Gr. Wim
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
De vreg test vul je in op tijd van 2 minuten. Het antwoord met het tarief van iedere aanbieder op de markt komt er in 2 seconden.
Zelf een uur rekenen is iets voor op een andere planeet..
Vreg is van de staat, onafhankelijk...
Zelf een uur rekenen is iets voor op een andere planeet..
Vreg is van de staat, onafhankelijk...
-
Henkie1984
- VIP member

- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 06 jun 2012
- Contacteer:
Re: Evalueer elk jaar je energiecontracten.
Ook maar in wagentje gesprongen bij ECOPOWER, afgelopen jaren elke keer overgestapt, omdat onderstaande nooit gunstig is (misschien voor aandeelhouders).
Slaap lekker!
ECOPOWER staat bij mij altijd in de laagste regionen (2/3e plaats) zonder "acties" en heeft een standaard tarief (dag nacht) zonder fratsen. Met mijn zeer kleine verbruik zou ik graag indommelen zoals jullie dat zo mooi noemen en weten dat ik niet %^$#@ word.Bedankt voor je vertrouwen in Eneco. Je contract met ons loopt bijna af. Maar wees gerust, je hoeft niets te doen. Eneco biedt je nu een nieuw tariefplan aan met dezelfde eigenschappen als jouw vorige tariefplan. Je vindt dit terug als bijlage. Je geniet automatisch van het nieuwe tariefplan zodra je huidige contract afloopt.
Slaap lekker!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!

